• Anonym

LVU efter rättegång - vad händer?

Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-24 12:13:47 följande:

Jag har som aldrig varit med om detta tidigare angående rättegång om LVU osv och det var därför jag skrev här på forumet för att vi hjälp kring det hela av mer erfarna personer eller av föräldrar som själva varit med om detta osv

Jag tycker att du fått många goda råd och tips i tråden.
    Visst, även en del som kan ifrågasättas. Sortera bara bort dem.

Sedan ska du (som du säkert är) vara medveten om att bara för att man kallar sig för Anonym (Soc)/socialsekreterar/jur... eller vad du vill, så betyder det inte att personen bakom det anonyma nicket verkligen är vad den utger sig för att vara.

Många gånger märks det tydligt att det är en amatörsoctant bakom nicket. Om man nu verkligen vore soctant, varför inte stå för det istället för att gömma sig bakom ett dubbelanonymt nick liksom?
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-24 15:38:50 följande:
    Jag kan tala om varför. Gjorde länge det misstaget att svara med mitt vanliga nick och det blev fullständigt ohållbart. Inboxen svämmade över av hatbrev och det blev omöjligt att delta i några ansra diskussioner i helt andra ämnen i andra trådar då några som uppenbarligen hatade en enbart på grund av sitt yrke attackerade mig och förstörde alla diskussioner vare sig det handlade om vinterskor till barnen eller om ägglossning. Så jag har lärt mig.
    Om du nu talar sanning... skäms du över ditt jobb?
    Kan du förstå att människor tror att du faktiskt hittar på när du skriver anonymt?

Jag skulle kunna kalla mig för "Hovrättsdomare" och ljuga mig blå, det gör ju inte att jag inte går till mitt jobb som serviceentreprenör i morgon.
    Och att du går till ditt som dagisfröken...
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-24 19:59:24 följande:
    Omedelbart lvu tar man när det är en akut risk för allvarlig fara. Exempelvis om ett barn blir allvarligt misshandlad eller om man befarar att ett barn kommer att föras ur landet för att tvångsgiftas eller utsättas för könsstympning exempelvis. Vanliga långsamma lvu tas när faran visserligen inte är akut, men att man bedömer att de omsorgsbrister i långa loppet riskerar att skada barnets hälsa och utveckling. Ditt fall låtet som det senare fallet. Se till att du får veta exakt vad det är du och pappan behöver göra och lära er för att barnet ska kunna komma hem igen. Det ska vara tydligt. Och socialtjänsten ska tillhandahålla de insatser som ni behöver få för att ni ska nå de målen. Tyvärr glömmer vi ibland bort att fortsätta jobba med föräldrarna till ett placerat barn och föräldrarna får svårt att veta vad de förväntas göra under tiden som barnet är placerat.
    Förstår att du bara jobbar med småbarn.
    Alternativt inte jobbar på soc alls.

Vill du bevisa att du gör det så förklara hur ni gör med ungdomar "på glid".

Men oavsett, jag tycker att "din" myndighet skulle ta bort "tjänst" i sin titel.
    Socialtjänsten är ingen tjänst.

• Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-24 20:42:55 följande:
    Tro exakt vad du vill....
    Bra. Nu vet jag.
  • Anonym

Något jag inte kan förstå, hur mycket jag än försöker, är hur man kan tycka att det bästa för ens barn är att flytta till ett fosterhem...

• Anonym
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 15:59:36 följande:

Skulle ni alla vilja att jag skriver upp händelsen ifrån början till slut? Alltså en mer detaljerad skrift om händelsen ifrån början till slut?

Jag skulle gärna vilja det, så jag kan försöka förstå.
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 20:21:33 följande:
    Du tror att jag avser dansa efter din pipa? Haha.. nice try...

Du dikterar inte innehållet i mina inlägg.
    Här blir man lite kluven.

Antingen är du sockärring och visar din vardagliga arroganta soc-stil, eller så är du en hittepå-sockäring som saknar kunskap och därför väljer att spy lite galla.

Så vilket är det?
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 22:00:32 följande:
    Varför inbillar du dig att du har mandat att bestämma att det bara finns två svarsalternativ, till din subjektiva frågeställning?
    Varför stillar du inte min nyfikenhet?
    Du är anonym, du har inget att förlora på att erkänna.

Kom igen nu!
  • Anonym

Något jag alltid tyckt är obegripligt är att soc ska benämnas som en tjänst... när de till största del faktiskt mest gör människor otjänster.

• Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-30 08:31:20 följande:
    Ja precis.
    Så ja, bra.
    Nu VET vi att du inte är sockärring!

Tack för klargörande.
Svar på tråden LVU efter rättegång - vad händer?