Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

HJÄLP! Behöver råd kring abort

Anonym (hmm) skrev 2019-11-22 15:14:26 följande:
    Ja, man ser ju en skugga. Men om jag vore du så skulle jag först och främst gå till en gynekolog och göra ultraljud och ta blodprov för att bekräfta graviditeten. SEN kan du börja fundera på abort eller inte.
    Oj det är väl väldigt få kvinnor som går till gyn och gör vul och tar blodprov när man fått pos på hemmatest? Känns extremt onödigt. Jag som har 6 barn har då aldrig gjort det i alla fall. 

Ts bara du bestämmer om abort ellert inte. Han har faktiskt ingen talan här tro det eller ej då det är din kropp det handlar om. Vill du behålla gör du det vill du göra abort är det ok också. 

Jag blev gravid efter en månad med pappan. Men vi ville båda behålla från start och valde att satsa. Kändes så rätt mellan oss. Dock kanske inget man ska råda folk att skaffa barn så snabbt men för oss funkade det toppen. Idag har vi som sagt 6 barn tillsammans(ja det är samma pappa) vår äldsta är 12år och den yngsta 3 veckor.  

Men vill du leva som ensamstående så går det också såklart. Men då behöver du ha ett jobb en bostad och en trygghet för dig och barnet. 
  • viseversa
    GöteborgskanD skrev 2019-11-22 15:47:42 följande:
    Tack snälla för alla era kloka perspektiv. Det här är såklart inget som var planerat så jag är fortfarande ganska chockad och skakad. Försöker bara få ett grepp om situationen så är jätteglad för alla som vill dela med sig av sina tankar. Vågar jag lita på att testet är positivt?
    Inte 100% pos nej då det ser grått ut. Vänta några dagar och testa igen är mitt tips.
  • viseversa
    Anonym (hmm) skrev 2019-11-22 15:58:43 följande:
    Fast kanske borde hon göra det om hon funderar på abort? 
    Jag bor inte i Sverige och hâr där jag bor gör man alltid VUL och blodprov för att bekräfta en graviditet! 
    i sverige gör man inte det nej. Tar blodprov för att konstatera en graviditet. Vill man göra abort göt man ett vul, för att se hur långt gången man är men dety gör man när man bestämt sig för abort inte innan. 
  • viseversa
    GöteborgskanD skrev 2019-11-24 16:30:09 följande:

Jag har nu fått bekräftat att jag är gravid i vecka 7. Pappan till barnet (vi har dejtat i 2 månader) vill absolut inte behålla det. Jag känner mig väldigt kluven och skulle om det bara hängde på mig behållt det. Det här är så svårt!! Någon som har några klokheter att dela med sig av?

Fast det är ditt beslut. En av få fördelar man som kvinna har. Vill du behålla gör du det. Så enkelt är det faktiskt. Det är din kropp det handlar om och ditt ord väger alltid tyngre än mannens.
Svar på tråden HJÄLP! Behöver råd kring abort