Inlägg från: GöteborgskanD |Visa alla inlägg
  • GöteborgskanD

HJÄLP! Behöver råd kring abort

Jag gjorde i morse ett graviditetstest som jag tror är positivt (snälla kolla bilden och hjälp mig avgöra!). Borde i så fall vara i vecka 5-6.

Ringde direkt killen som jag dejtat i ca 2 månader och han är väldigt stöttande men helt övertygad om att abort är det enda alternativet. Jag vet inte alls hur jag känner! Vill så gärna ha barn men är samtidigt inte så lägligt när jag precis lärt känna pappan till barnet. Någon annan som skaffat barn tidigt i förhållandet? Hur har det funkat? Några som valt att ensamma skaffa barn? Snälla hjälp!

• Svar på tråden HJÄLP! Behöver råd kring abort
  • GöteborgskanD

Jag är snart 27 år. Jag pluggar men skulle ta examen strax innan bf om jag räknat rätt. Har haft stabilt och välbetalt jobb tidigare så skulle få en bra föräldrapenning i alla fall. Jag har stabilt boende och även föräldrar som jag vet skulle ställa upp. Det är egentligen väldigt lägligt när det gäller alla andra faktorer i livet förutom att jag och killen jag dejtar setts så kort tid. Dock tänker jag att det kanske är egoistiskt att vilja behålla barnet när han verkligen inte vill det..

• GöteborgskanD

Tack snälla för alla era kloka perspektiv. Det här är såklart inget som var planerat så jag är fortfarande ganska chockad och skakad. Försöker bara få ett grepp om situationen så är jätteglad för alla som vill dela med sig av sina tankar. Vågar jag lita på att testet är positivt?

• GöteborgskanD

Tänker att jag ska köpa ett digitalt test men vill vänta med att göra det tills pojkvännen är med. Det är svårt att få mer på bild men är rött och lika brett som kontrollstrecket men väldigt ljust

• GöteborgskanD

Jag har nu fått bekräftat att jag är gravid i vecka 7. Pappan till barnet (vi har dejtat i 2 månader) vill absolut inte behålla det. Jag känner mig väldigt kluven och skulle om det bara hängde på mig behållt det. Det här är så svårt!! Någon som har några klokheter att dela med sig av?

Svar på tråden HJÄLP! Behöver råd kring abort