Inlägg från: Anonym (XXY) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXY)

HJÄLP! Behöver råd kring abort

Hur gammal är du? 
    Har du fast jobb?
    Bostad?
    Lite pengar sparade?
    Socialt skyddsnät i form av föräldrar, syskon eller kompisar mfl?

• Anonym (XXY)
    GöteborgskanD skrev 2019-11-22 15:21:42 följande:

Jag är snart 27 år. Jag pluggar men skulle ta examen strax innan bf om jag räknat rätt. Har haft stabilt och välbetalt jobb tidigare så skulle få en bra föräldrapenning i alla fall. Jag har stabilt boende och även föräldrar som jag vet skulle ställa upp. Det är egentligen väldigt lägligt när det gäller alla andra faktorer i livet förutom att jag och killen jag dejtar setts så kort tid. Dock tänker jag att det kanske är egoistiskt att vilja behålla barnet när han verkligen inte vill det..

Jaa du, om jag vore du skulle jag göra abort av samma skäl som Anonym (Mkt att tänka på) skriver ovan. Du är ju bara 27, så du har gott om tid att skapa en stabil relation med någon som vill bilda familj med dig. Det är kanske inte egoistiskt mot killen, men mot barnet... De flesta barn vill växa upp med sin mamma och pappa om möjligheten finns. 

Det är inte lätt att vara förälder även om man är två som delar på ansvaret. Det blir verkligen inte lättare när man är helt ensamstående och måste lämna ifrån sig sin lilla älskling varannan vecka. Men alla tycker vi olika, så jag önskar dig lycka till oavsett. 
Svar på tråden HJÄLP! Behöver råd kring abort