Majja92 skrev 2019-12-30 08:42:07 följande:
Okej nu MÅSTE jag få skriva av mig. Jag är så arg och ledsen så jag skakar.
På min remiss stod det att mitt blodprov kan lämnas på vilken provtagning/provcentral som helst. Jag bor granne med en VC så givetvis vände jag mig dit. Nu på morgonen när jag skulle lämna prov så sa hon som hjälpte mig att vanligtvis lämnar man sånna här prover på sjukhus men att det skulle inte vara några problem med att göra det här. Efter mitt krångel med att hitta en Ven fick vi tillslut ut nio rör.
Påväg därifrån till jobbet ringer hon och berättar att ?oj, jag läste inte din remiss tillräckligt noggrant, detta måste fraktas med kol-is till laboratoriet och det kan inte vi göra?
Jag höll på att skrika rakt ut! Min remiss kan varken jag eller sambon hämta ut idag då vi båda jobbar sent, så nu måste jag vänta en hel månad till.... Jag blir bara så himla frustrerad och det känns som att allt jobbar emot en. Det kanske inte är meningen att vi ska bilda familj? :( Förlåt för deppigt inlägg men FAN vad frustrerad och ledsen man blir.....
Du har all rätt i världen att skriva av din frustration!
För att börja - är blodproven för att kolla olika hormoner m m eller är det nåt annat? I min anvisning stod det inget om att ha varit vaken 3h. Det enda var "mellan mensdag 2-4 ska du ta blodprov för LH, TSH, Rubella" och något mer som jag inte kommer ihåg nu...
Och oj vad oproffsigt bemötande. Och komma på efteråt att de inte kan frakta proverna! :(
Det är SÅ tråkigt att vården inte funkar som den ska ibland och man hamnar i kläm och blir lidande.
Kan inte försöka trösta med annat än att försöka acceptera att det är som det är för att det blev som det blev och du har inte gjort något fel. Man kan, framför allt i stundens hetta, slå på sig själv och det blir lätt att hitta samband att - det inte är meningen att vi ska bilda en familj m.m. Men det är inte sant. Det är bara ens hjärna som spelar spratt med en och som går med det lättaste, kännbara spåret.
Samtidigt förstår jag hur ledsen och förtvivlad du blev/är. Jag vet att en månad är en evighet. Men dessa prov är ju viktigt för er utredning och ska tas när de ska tas...
Det är inte kört! Kram!