boshab skrev 2019-12-30 17:23:50 följande:
Du har all rätt i världen att skriva av din frustration!
För att börja - är blodproven för att kolla olika hormoner m m eller är det nåt annat? I min anvisning stod det inget om att ha varit vaken 3h. Det enda var "mellan mensdag 2-4 ska du ta blodprov för LH, TSH, Rubella" och något mer som jag inte kommer ihåg nu...
Och oj vad oproffsigt bemötande. Och komma på efteråt att de inte kan frakta proverna! :(
Det är SÅ tråkigt att vården inte funkar som den ska ibland och man hamnar i kläm och blir lidande.
Kan inte försöka trösta med annat än att försöka acceptera att det är som det är för att det blev som det blev och du har inte gjort något fel. Man kan, framför allt i stundens hetta, slå på sig själv och det blir lätt att hitta samband att - det inte är meningen att vi ska bilda en familj m.m. Men det är inte sant. Det är bara ens hjärna som spelar spratt med en och som går med det lättaste, kännbara spåret.
Samtidigt förstår jag hur ledsen och förtvivlad du blev/är. Jag vet att en månad är en evighet. Men dessa prov är ju viktigt för er utredning och ska tas när de ska tas...
Det är inte kört! Kram!
Tack snälla du för din omtanke <3 Känns bättre nu när allt har lagt sig, såklart frustrerande men jag har ändå väntat länge så vad gör en månad till ;) Den som väntar på något gott.. Och du har helt rätt, man ska inte försöka hitta dumma samband som inte bidrar med något annat än självömkan, men fy så elakt allt känns ibland! Men som sagt, allt kommer vara glömt när man har sin skrutt i famnen! Och nu har vi ju faktiskt en cykel till på oss att klara det på egen hand! :)
Det verkade som att det inte var någon fara med hur länge man varit vaken, men ungefär tre timmar rekommenderade dom!
Har ni lämnat in era tester än?