• Hedblomster

Endeometrit/inflammation i livmodern?

Hej! Jag har tyvärr inget att bidra med men vill gärna följa tråden. Om jag inte blir gravid på det embryo jag ruvar på nu vill läkaren göra en hysteroskopi för att "utesluta kronisk endometrit" så jag är intresserad av vad det innebär... Hoppas du får några bra svar här i tråden!

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    Fröken lillasyster skrev 2019-12-04 20:38:16 följande:

Hej!

Hoppas det gått bra för dig med din ruvning och att du fått ett plus nu så jag skriver detta i onödan

Mitt råd till dig om du blir erbjuden en hysteroskopi är att göra den! Med facit i hand önskar jag verkligen att någon upplyst mig tidigare om att det kunde vara idé att kolla upp miljön i livmodern för att utesluta att det finns faktorer där som gör att det inte lyckas!

Tyvärr inte plus :( sjunde återföringen som misslyckats. Om jag blir erbjuden hysteroskopi kommer jag absolut att göra det! Men min läkare ska säga sitt först.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2020-01-16 19:04:49 följande:

Om din läkare inte vill hjälpa dig med remiss för hysto så kan man fixa det på annat sätt. Man kan göra hysto hos privat gyn om man betalar själv. Gyn Sokolova i Göteborg gör det och det kostar 5000kr. Ingen remiss behövs då.

Tack för tipset men jag fick en remiss till slut och genomförde förra veckan. Allt såg bra ut!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    Enkoppthe skrev 2020-07-30 10:37:13 följande:

Får jag fråga vilken läkare du går hos? Jag letar efter en bra läkare.

Hej! Jag går bara via landstinget hos Reproduktionscentrum i Uppsala!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
Svar på tråden Endeometrit/inflammation i livmodern?