Inlägg från: Anonym (Aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aldrig)

Fortsätta leva i förhållande utan sex

Fritz08 skrev 2019-11-19 10:04:51 följande:

Jag är man och snart 54 år med en kropp som förändras med åldern. Detsamma gäller min hustru.

Efter många år tillsammans har lusten succesivt minskat till att helt vara borta. Vi har inte haft sex på snart åtta år och den enda beröring vi har är kramar och pussar.

Jag har försökt att få igång sexlivet men inget har fungerat.

Förstår efter min tid på FL att jag inte är ensam.

Det skulle vara intressant att få ta del av andras erfarenheter av detta. Ett sexlöst förhållande.

Är kvinna, 44 år, hade aldrig stannat i ett helt sexlöst förhållande. Skiljde mig från min förra man efter 18 år, en stor del var urkasst sex och noll attraktion. Det är en så viktig bit.
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (G) skrev 2019-11-20 11:15:29 följande:

Jag var 47år när jag lämnade ett sexlöst förhållande. Det var fyra år sedan, de flesta ser tillbaka och då har man många fina minnen tillsammans, men jag började tänka att jag har ca. 30 år kvar av mitt liv. Ja precis, 30år

Samma här, skiljde mig när jag var 40. Har aldrig ångrat mig. Nu har jag en fantastisk man och ett fantastiskt sexliv. Sa samma sak, tänker inte se tillbaka på mitt liv om x antal år och ångra att jag inte gjorde något
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym skrev 2019-11-25 18:09:35 följande:

Terapeut? Varför ska hon tvingas till en terapeut?

För att hon inte vill ha sex?

Är det inte hennes rätt att bestämma över sin egen kropp?

skulle min sambo försöka få mig till en hjärnskrynklare för att jag inte vill ha sex så hade vi haft två alternativ. Antingen flyttar han eller så flyttar jag.

Terapeut??? På allvar???

Vad är det gör konstigt med det? Tycker det är mer konstigt att inte förstå att partnern mår väldigt dåligt över att bli avvisad. Med din inställning borde man heller leva enssm
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym skrev 2019-11-26 05:13:43 följande:

Som sagt, jag separerar hellre än att gå till en hjärnskrynklare. Speciellt för en sak som rätten till min egen kropp.

Den typen av hjälp finns för dem som vill ha det, vilket är bra.

JAG vill INTE ha den, vilken är min fulla rätt.

Så du kan spara på dina försmädligheter och börjar respektera din frus ovilja till sex istället.

Att det ska vara så jäkla synd om er män som inte får doppa, det fanimig sjukt.

Tycker synd om din man - och jag är kvinna. Fy vilken egoistisk person du verkar vara
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (FK) skrev 2019-12-02 15:26:12 följande:

Ni som valde att skilja er, vad var det som gjorde att ni till slut tog steget och hur såg det ut fram tills dess?

Vårt sexliv har varit nästan obefintligt under ett antal år och jag har funderat på skilsmässa men vi har det bra i övrigt och jag har rätt svårt att hantera situtationen. Hur var det för er?

Jag hade noll känslor för min man under flera år så det var en kombination. Jag fick nog tillslut, ville vara lycklig och leva och inte bara existera typ
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (BT) skrev 2019-12-03 14:33:04 följande:

Lämnat äktenskap med barn och villa, eller lämnat särbo utan gemensamma barn?

Jag vill inte bli varannanveckaspappa, jag klarar mig hellre utan sex.

Jag lämnade och hade barn. Hellre det och bli lycklig. Gå runt och vantrivas och vara olycklig är knappast bra för barnen.
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (BT) skrev 2019-12-03 20:46:56 följande:

Tufft beslut. Modigt.

Bästa jag har gjort. Jag är lycklig, barnen mår bra. Nu lever jag
Svar på tråden Fortsätta leva i förhållande utan sex