• MrFlex

Fortsätta leva i förhållande utan sex

Anonym (Fröken Fräken) skrev 2019-11-19 13:30:24 följande:
    Varför varför tröttnar ni män på att ta intiativ när ni vill ha sex? Jag kan inte förstå det. Om man vill ha sex så tar man väl intiativ till det istället för att sura.

Jag är kvinna och tar alltid intiativ när jag vill ha sex.

Min man tar aldrig intiativ men gillar när det blir sex.

Ungefär som din kvinna...

Tycker man får respektera att alla inte tänker på att få igång sex men som ändå gillar det.
    Problemet för oss män är väl att kvinnor, i större utsträckning än män, kan ställa upp på sex fast de egentligen inte vill? För mig personligen är det hemskt att under förspelet eller akten få en förnimmelse av att hon egentligen inte vill. När det inträffar känner man sig ganska värdelös. Har man en partner som inte är stenhård med att säga om hon inte vill så är det bekvämare att låta henne ta initiativen.
  • MrFlex
    Anonym (Fröken Fräken) skrev 2019-11-19 14:11:42 följande:
    Jag blir helt bedrövad om det är så.... men du har en helt annan erfarenhet än vad jag har här så jag tror på ditt ord.

Min man kan säga nej på ett sätt som gör att jag inte känner mig avvisad och då är det inte besvärligt att ta intiativ nästa gång.
    Tror det är ganska vanligt i längre samborelationer. Det är jätteviktigt att säga nej (för båda parterna) om man inte vill men samtidigt blir det ju då väldigt tydligt om en person sällan eller aldrig vill. Tyvärr tror jag alltför många maskar sin sinande lust för att slippa konfrontation och ännu mer slitningar på relationen. För en man blir det så klart svårare då ståndet är svårt att fejka.

Jag har upplevt olika grader i samtliga långa relationer jag haft.
Svar på tråden Fortsätta leva i förhållande utan sex