Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 08:26:14 följande:
Ts: Du är 40 dag. Tänk tillbaks ett par år i tiden, kanske när du själv var 35 eller 32 och hur tankarna gick då. Angående livet, barn, framtiden.
Det är en svår ålder det där för många, särskilt om man inte har barn ännu. Man känner att livet håller på att rinna iväg (män har kanske ingen biologisk klocka på samma sätt som ni har det, men det är bara i teorin. bara för att man kan få barn även om man är 75 betyder inte det att det är något man skall göra, så klockan finns där ändå).
Då är en jämnårig eller något äldre kvinna något avskräckande, för det påminner en ännu mer om sin egen brist på tid och känslan av att livet håller på att springa förbi. Blir de ni och ni skall ha barn, så är det så fort som möjligt det gäller. Det är stressigt.
Då vill man söka sig neråt i åldrarna istället, för då kan man slappna av, hinna lära känna osv. och kan skjuta sin egen stigande ålder lite åt sidan. Inte helt, men delvis.
Det är nog just detta du råkade ut för, en sådan som funderade just så. "runt 35" är en pissjobbig ålder för många, män som kvinnor.
Så gillar du yngre män, tänk inte "runt 35", utan kanske 20-25. Då har man inte alls den pressen på sig.
Jo absolut, håller med dig 100%. Vill mannen ha barn, så är en 40 åring ingen bra match.
Det är första gången i mitt liv jag flirtar med en yngre man, även om många yngre har visat intresse. Jag tycker oftast äldre män är charmigare.
Den här killen har redan ett barn, lite äldre, så jag trodde och tänkte att han var klar.
Uppdatering:
Han är på en weekendresa, fotboll med vänner, han har skrivit flera gånger och bara han har tagit initiativ. Men han börjar nog göra det jag misstänker, långsamt dra sig tillbaka. Det tar många timmar mellan meddelanden trots att han är online ganska ofta och kommenterar massa på fb. Slut på emojis också.
Vet inte, tycker att det känns konstigt. Sånt här tar bara ens tid. Kan inte människor vara mer raka? Jag har egentligen bara försökt att vara mer öppen, dejta andra slags killar än jag brukar osv., ändå går det åt skogen.