Inlägg från: Anonym (Vad tycker ni?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad tycker ni?)

Äldre kvinna?

Moniqe1979 skrev 2019-11-15 18:02:58 följande:

tycker ts skall ta det lite lugnt ok nu vet jag itne hur tät kontakten BRUKAR vara men det kan finnas tusen andra orsaker till att han inte skrivit på typ ett dygn "sen igår" än att han dragit sig ur pga ålder.

Nån kan ha blivit sjuk, tappat mobilen, u name it. ni har ännu inte ett befäst förhållande så i en stökig situation kanske det itne är naturligt för HONOM att underätta dig om vad som händer osv. en del män tycker inte det är konstigt att inte höra av sig på ett par dagar om det är annat som är angeläget i livet än flirten.

bygg inte järn spöken, jaga honom inte utan ge honom lite tid sluta kolla om han läst meddelandet på messenger. åt inte dina fördomar och rädsla slå krokben om han hör av sig igen men kan du på ett icke anklagande sätt lyfta att du blev orolig  när han inte svarade så kan det var bra. många (män) tänker inte på hur deras agerande påverkar (kvinnlig) osäkerhet

Du har rätt! Han skrev precis. Han är på en weekend resa med sin kompis och skulle kolla på nån fotbollsmatch.
    Anonym (alltså) skrev 2019-11-15 18:50:49 följande:

Så säger ju alla, åh du ser 10 år yngre ut De flesta av oss ser faktiskt ut som den ålder vi är, även om vi inte vill inse det.

Fast jag hör detta från många, från nästan alla nya jag möter. 90% av de som hör min ålder blir förvånad.

Nej jag skryter inte. Jag är tacksam och känner mig lycklig lottad. Har inga rynkor alls, är 171 lång, väger 60. Har bra ekonomi, så jag klär mig snyggt, tränar.
    Anonym (Ja kanske) skrev 2019-11-15 18:54:43 följande:

Gick bra i telefon men när vi träffades upplevde jag henne som betydligt äldre än mig, hon såg även äldre ut än vad jag trodde.

Släppte henne innan vi kom till sex då jag var så säker på att det inte skulle hålla i längden.

Ok det förstår jag. Kemin måste stämma. Hoppas du inte ghostade nu :)

Vi möttes inte online, så vi har sett varandra flera gånger innan, hälsat osv.
    Anonym (alltså) skrev 2019-11-15 19:01:09 följande:

Samma här, det verkar vara något folk säger. Antingen vet inte folk hur olika åldrar ser ut, eller så vill de ge en komplimang (som att det är nåt fel att vara äldre). Hur det hela tiden bland folk.

Jag tänkte så ibörjan, men har verkligen hört det många gånger. Jag fick barn tidigt, var ute och åt med min 18 åriga dotter, de frågade om vi skulle dela notan :)

T o m mina barn säger att deras vänner har sagt att jag ser bra ut. Jag klär mig vuxet, eftersom jag jobbar på bank har jag alltid kontorskläder. Men jo det kan vara nåt man bara säger. Vill inte se jätteung ut heller, utan vill vara fin för min ålder.
    smulpaj01 skrev 2019-11-15 19:07:39 följande:

Så gott som alla jag träffar säger att jag ser minst 10 år yngre ut. Även naprapaten som såg mig utan kläder (minimal bikini) sa att jag är extremt välbevarad och ser mycket yngre ut. Sånt betyder inget annat än att vara snäll och ge en komplimang. Det trodde jag alla förstod?!

Men vänta nu, tror du jag är blind eller? Jag ser ju hur mina jämnåriga ser ut, inte alla förstås, men många är rätt slitna vid 40 års ålder. Men du får tro vad du vill.
    Anonym (Ja kanske) skrev 2019-11-15 19:39:15 följande:

Hahaha, vid det tillfället kände jag inte ens till att det fanns ett begrepp som kallades Ghosta! Jag är hyfsad normal vilket innebär att man helt enkelt säger...Tack för en trevlig dejt men jag tror inte på en framtid för oss. Lycka till i jakten ! (Okej, via sms men ändå ärligt...Hahaha)

Bra gjort :) man måste inte bli kär i alla, bara man sköter det lite fint. Antingen säger man rakt ut, eller så är man kall och backar långsamt.

Okej nu skrev min flört, men om det skulle varit ghosting så är det ju barnsligt, vi kommer förr eller senare se varandra i området, pinsamt.
    vampyria2 skrev 2019-11-16 11:39:56 följande:

Haha 8 år är ju inget, min kille är 17 år yngre än mig  EN del ser inte ålder och en del gör det så lite svårt att svara allmänt på din fråga kanske

Tycker inte 8 år är sååå mycket, men det verkade som att han tyckte det. Typiskt, han har varit väldigt på och alltid svarat snabbt. Men när han fick veta min ålder blev det tyst en hel dag. Kan ju vara pga resan, men jag trodde först att han blev totalt avtänd. Därför jag undrade om det var så illa :)

Nu får vi se vart det leder.
    Anonym (höhö) skrev 2019-11-16 15:48:03 följande:

Jag har varit med om samma, typ, fast jag var endast 3 månader  äldre än killen. Vi hade flirtat och skrivit till varandra hela dagarna i någon månad, men så fort han fick veta att vi är från samma årskull så slutade han höra av sig!

haha! Vi hade sets, men bara ihop med vänner på tillställningar, alltså aldrig privat.

Kort därefter så var han i relation med en mycket yngre tjej. Någon månad efter det ännu en ung flicka, sen en 5 år yngre, och nu förlovad med en 3-5 år yngre.

Haha! Han var verkligen noga med åldern där :)))

Men ja du ser, jag är inte den enda som råkat ut för det
    Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 08:26:14 följande:

Ts: Du är 40 dag. Tänk tillbaks ett par år i tiden, kanske när du  själv var 35 eller 32 och hur tankarna gick då. Angående livet, barn, framtiden.

Det är en svår ålder det där för många, särskilt om man inte har barn ännu. Man känner att livet håller på att rinna iväg (män har kanske ingen biologisk klocka på samma sätt som ni har det, men det är bara i teorin. bara för att man kan få barn även om man är 75 betyder inte det att det är något man skall göra, så klockan finns där ändå).

Då är en jämnårig eller något äldre kvinna något avskräckande, för det påminner en ännu mer om sin egen brist på tid och känslan av att livet håller på att springa förbi. Blir de ni och ni skall ha barn, så är det så fort som möjligt det gäller. Det är stressigt.

Då vill man söka sig neråt i åldrarna istället, för då kan man slappna av, hinna lära känna osv. och kan skjuta sin egen stigande ålder lite åt sidan. Inte helt, men delvis.

Det är nog just detta du råkade ut för, en sådan som funderade just så. "runt 35" är en pissjobbig ålder för många, män som kvinnor.

Så gillar du yngre män, tänk inte "runt 35", utan kanske 20-25. Då har man inte alls den pressen på sig.

Jo absolut, håller med dig 100%. Vill mannen ha barn, så är en 40 åring ingen bra match.

Det är första gången i mitt liv jag flirtar med en yngre man, även om många yngre har visat intresse. Jag tycker oftast äldre män är charmigare.

Den här killen har redan ett barn, lite äldre, så jag trodde och tänkte att han var klar.

Uppdatering:

Han är på en weekendresa, fotboll med vänner, han har skrivit flera gånger och bara han har tagit initiativ. Men han börjar nog göra det jag misstänker, långsamt dra sig tillbaka. Det tar många timmar mellan meddelanden trots att han är online ganska ofta och kommenterar massa på fb. Slut på emojis också.

Vet inte, tycker att det känns konstigt. Sånt här tar bara ens tid. Kan inte människor vara mer raka? Jag har egentligen bara försökt att vara mer öppen, dejta andra slags killar än jag brukar osv., ändå går det åt skogen.
    Anonym (Billie) skrev 2019-11-17 09:01:32 följande:

Meeeen... om han har skrivit flera gånger och han är den enda av er som tar initiativ så låter det ju som att du är den som drar dig undan och inte han.

Och om han nu är på en weekend resa med sina kompisar så får man väl räkna med att han inte sitter klistrad vid telefonen.

Du behöver nog sluta att överanalysera allt.

Tycker du det? Är nämligen osäker därför jag skrev, så jag kunde få input.

Joo, bra att han även skriver under sin resa och varje gång på hans initiativ. Men märkte att hans skrivssätt har ändrats. T ex skrev jag sist kl 20.30 igår, och det är oläst. Men det kan vara mina hjärnspöken. Jag förväntade inga meddelanden alls under resan, hade t o m vart lättare.

Får väl se hur det blir när han kommer, tror han kommer hem idag.
    Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 11:00:26 följande:

Det är ibland svårt för oss (som för er) att vara rak och ärlig, när man inte vet riktigt vad man vill. Ärlig med att man är velig?  

Hade han inte vart intresserad hade han slutat skriva helt, inte dragit ut på processen och långsamt dragit sig undan. Det är mer en sån sak man gör om man inte vet riktigt vad man vill.

Lite barnsligt kanske, men om man tycker en kvinna attraherar en fysiskt, men det känns inte helt rätt av andra orsaker, så dröjer man sig kvar ändå litegrann, för att se om hon kan vinna ens intresse på fler sätt än så. Man har liksom slutat investera sin energi i att försöka få hon intresserad av en, och vill att hon försöker istället. Hade intresset inte funnits alls hade man brutit kontakten helt. Så det blir liksom ett slags mellanläge mellan intresse och ointresse som sannolikt inte leder någonstans alls om inte du agerar. 

Din teori låter rätt, det är nog så. Sen vet jag inte hur mycket man vill skriva osv under en resa. Eftersom jag är intresserad av honom har jag svarat och gett bra respons, flirtat, visat intresse, skojat osv. Men vill ändå inte ta första steget till nästa nivå. Men håller med dig om att åldern kring 32 är svår. Iofs han fyller 33 snart, kanske gör lite skillnad för honom :)

Som sagt, jag har varit öppen och positiv mot honom, det är bara här inne jag nojjar. Så nu är det ändå lite upp till honom, han får känna efter vad han vill.
    Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 12:33:57 följande:

Jag tycker att är du intresserad av honom, så vänta inte på honom, med "det är upp till honom" utan försök själv. Var själv uppvaktande, flirta osv. Tänk inte att "Nu är det hans tur" utan försök mer än så.

Du har åldern emot dig med honom (faktiskt) det är tråkigt, men det är så det är. Men det är liksom inget som du inte kan kompensera för med annat, men det gäller att vara medveten om det och att du nog behöver vara lite mer "på" än vad du är bekväm med.

Nu menar jag inte att du skall bete dig som fulla pantertanter som klänger på pojkar som kunde vara deras egna söner eller tom. barnbarn på krogen och flirta genom att försöka stoppa in handen i brallan och liknande, men våga vara den som söker kontakt, våga vara den som skriver två gånger istället för varannan, såna grejer.

Våga anstränga dig lite extra för det du vill ha helt enkelt. Med åldern måste man våga vara lite aktiv, för man kan inte bara vänta. Då blir man bortvald.

Jag förstår vad du syftar på och håller med dig igen. Jag är öppen och har tidigare tagit första steget med andra killar. Man kan inte bara vara passiv och tro på att andra ska sköta allt. Jag kan också vara flörtig och bra på ?ragga? osv.

Men i detta tillfälle vill jag låta honom ta första steget. Han har varit online, sett min story på fb, men inte svarat eller läst min meddelande sen igår kväll, från 20 tiden.

Hade han varit flörtig/intresserad och inte haft en kall attityd som på de senaste dagarnas meddelanden så hade jag gärna gjort nåt extra.

Om han svarar nu, kanske idag, så tänker jag låta bli att skriva nåt alls. Vi har haft kontakt i en månad nu och ff händer inget, han bara skriver varje dag. Antingen är han blyg och inte vågar, eller oseriös som bara vill ha några här och där att skriva med.

När jag möter Mr. Right ska det inte kännas så här. Han ska vara öppen, och våga. Vill inte ha nån omanlig nervös pojke.
    Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 13:13:20 följande:

Nackdelen med det där är att du kan komma att ångra dig. Man ångrar sällan saker man försöker sitt bästa för att få, misslyckas man har man ändå försökt.

Du gillar ju honom helt klart, trots att han är omanlig och att det faktiskt är hans tur att agera nu osv. Jag vill återigen våga påpeka att du behöver lägga prestigen åt sidan och våga vara mer "på" än vad han är.

Våga visa hur rolig/smart/trevlig/charmig du är och våga visa att du tycker om honom. Våga visa genom uppvaktning (Inte säga det rent ut, det hade vart knäppt) att du är medveten om att du är mer förtjust i honom än vad han är i dig, men att du kan få honom att gilla dig lika mycket som du gillar honom.

Jag förstår att just det där är jobbigt för kvinnor, ni är vana vid att män bevisar sig för er och inte vice versa. Att det räcker att se bra ut så uppvaktar män er. Bli uppvaktad istället för att uppvakta. Att bli jagad istället för att jaga. Att behöva agera som en man känns svårt för självförtroendet osv. men våga ta den smällen på egot och gör det ändå. För annars finns risken att du ångrar dig.

Jag håller tummarna för att du tar till dig det.

Jag provat detta med några killar och det slutade med att jag blev sårad. Vågar inte vara på eller föreslå något :(

Jag väntar helt enkelt på att denna kille kommer hem nu, så jag kan se om det blir mer kontakt nu efter resan. Om han fortsätter skriva och visa pyttelite intresse så kan jag tänka mig flirta mer med honom. Så nu bortser jag från kommunikationen vi haft under denna helg, eftersom han var på resa.

Men tänk om han verkligen backar och avvisar mig nu? Den känslan är heller inte kul.
    Anonym (32 är svår ålder) skrev 2019-11-17 13:44:04 följande:

Jag fattar att det är svårt. Att bli liksom drillad med att det är ok att vara passiv och det funkar ändå genom hela tonåren kanske en bit upp i 30års åldern och sedan nästan helt plötsligt behöva agera själv?

Vi har det ju betydligt lättare med det, vi bygger upp en slags vana vid att bli ratade genom hela livet, så man kan skaka av sig det fort. man blir sårad, men det går över osv.

Så du behöver lära dig att bli som en man i detta, att kunna studsa tillbaks som en man, men du har inte en hel uppväxt att lära dig på, utan måste lära dig det direkt. Det är riktigt pissigt, det fattar jag. Men det är ändå det du behöver göra.

Våga bli ratad, våga bli sårad, våga känna dig oönskad och "omanlig" (Okvinnlig typ för dig?) men ändå våga försöka igen.  

Vilka kloka ord! Självklart bör man våga, att va passiv leder ingenstans, man måste reflektera ibland och ändra på sig själv, och ta risker! Lite som en man :)

MEN har också lärt mig att man inte ska tvinga fram något. Händer det inget så händer det inget, kanske finns nåt bättre som väntar?

Just denna kille är snart 33, han är snygg men har gått upp i vikt senaste tiden och det märks. Jag tror generellt att han inte har så många alternativ. Vi möttes i andra sammanhang, så vi känner redan varann, och mitt intresse bygges upp med tiden. Första gången jag såg honom så hade jag inte ens en tanke på att jag skulle vara intresserad av honom. Det som fick mig intresserad var hans humor. Vi klickar så bra där. Har nog aldrig mött nån med så bra humor. Sen gillade jag att han är en bra pappa, har bra social liv osv.

Mina tankar går upp och ner. Jag får väl se hur han om han svarar sen, och ta det därifrån.

Precis som jag trodde. Han blev skrämd av åldern och backade.

Nu har han läst mitt meddelande, efter nästan 1 dag, och är online konstant men skriver inget.

End of the story.

Precis som jag trodde. Han blev skrämd av åldern och backade.

Nu har han läst mitt meddelande, efter nästan 1 dag, och är online konstant men skriver inget.

End of the story.

Anonym (Gissar) skrev 2019-11-18 01:06:11 följande:

Ska du hitta en annan ung man?

Ingen aning :)
    Anonym (Billie) skrev 2019-11-18 07:10:16 följande:

Kan vara, behöver inte vara därför. Sådär är ju dejting 9 gånger av tio oavsett. Att Den ena eller andra är lite mindre intresserad och den andra blir i gengäld lite besatt, så att det skapas en obalans.

Hade du varit lite ljummet intresserad av honom, tillräckligt för att vilja ses men såpass lite att ditt vanliga liv var det som fortfarande fanns främst i dina tankar, då hade du inte ens tänkt på vem som skriver först eller sist, om han är online eller hur länge det var sedan ni hördes.

Det skapas en konstig och konstlad relation när det blir en sån obalans så det blir svårt att gå vidare oavsett.

Du behöver träffa någon där det känns lite mer ömsesidigt från början. Där båda är på samma plan. Båda intresserade av varandra och båda hör av sig och båda är lika pirriga inför varandra.

Hoppas det går bra med vem det än blir!

Tack :)

Självklart, mitt intresse skapar min förväntning.

Inatt skickade gan plötsligt en rolig video (som inte var rolig)

Kan inte tyda denna kille alls.
Svar på tråden Äldre kvinna?