Inlägg från: Anonym (Billie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Billie)

Äldre kvinna?

Men skit i honom tänker jag. Så är det ju när msn dejtar och flirtar att det ibland avslutas innan det ens börjar vilket är bra så att man inte ödslar massa tid på varandra i onödan om det inte är rätt.

Vem vet vad han reagerade på? Det kan ju ha varit ålder men kan ha varit nåt annat. Men även omdet var ålder så kan det ju ha varit viktigt för honom av rent praktiska skäl, om han tex vet redan nu att han vill träffa någon att skaffa barn med om ca 5+ år. Då är ju du inte rätt för honom oavsett om ni passar ihop förövrigt.

För alla är det inte viktigt med ålder alls och vissa söker någon i just din ålder. Gå vidare!

• Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 15:17:16 följande:

Absolut, måste och ska gå vidare. Det kommer nog ändå ta ett par dagar innan jag kan släppa känslorna. Det jag reagerar på är just att det totalvände när han fick reda på min ålder. Sen var det ju flirt stadie, vi båda har redan barn, om han börjar sålla redan här får han hålla på länge.

Även om han tar kontakt igen är det slut från min sida, barnsligt beteende helt enkelt.

Han kanske vill ha flera barn och vill ha ett nytt familjeliv. Bättre att sålla tidigare än senare tycker jag. Det är ju Helt meningslöst att träffas om man redan känner att det inte kommer funka för att man vill olika.
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 15:46:01 följande:

Nja, jag var inte ute efter giftermål, han är ungkarl, varför inte bara ha kul tillsammans?

Jag pratade inte om vad du var ute efter utan vad han eventuellt var ute efter, eftersom han dragit sig ur.

Om du bara vill ha lite kul så får du ju räkna med att de som är mer seriösa och vill ha ett seriöst förhållande kommer välja bort dig.
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 16:02:10 följande:

Alltså det är ok att backa, men att pga ålder iskallt avsluta är märkligt.

Nej det är det ju som sagt inte om det är så att man vill träffa någon att skaffa familj med.
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 16:18:56 följande:

Så du tycker s k ghosting är ok? Att man bara plötsligt slutar skriva, när man kan välja att avta kontakten istället?

Nej ghosta är aldrig schysst. Det var inte det jag svarade på utan om det är okej att avsluta pga ålder och det tycker jag att det är. Men såklart vettigare att säga att man inte vill ses än att bara sluta svara.
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-15 16:02:10 följande:

Alltså det är ok att backa, men att pga ålder iskallt avsluta är märkligt.

Nu vet du ju inte vad han tänker och han hade väl inte ens avslutat nåt. Så hela denna tråden är väl helt enkelt ett tecken på din egen åldersnoja.

Men jag tycker fortfarande att man får ha vilka anledningar som helst att avsluta en relation. Man är inte skyldig någon att vara med en mycket äldre person om man hellre vill ha en jämnårig partner.
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Gissar) skrev 2019-11-16 18:14:10 följande:

Killar verkar inte vara intresserade av äldre

Fast det där är väldigt olika. Jag är själv 13 år äldre än min kille och han har aldrig brytt sig om det.

Har även dejtar yngre killar tidigare utan problem.

Oavsett kan folk ha tusen olika skäl till varför de är intresserade av en och varför inte. Alla är giltiga!
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-17 08:37:15 följande:

Jo absolut, håller med dig 100%. Vill mannen ha barn, så är en 40 åring ingen bra match.

Det är första gången i mitt liv jag flirtar med en yngre man, även om många yngre har visat intresse. Jag tycker oftast äldre män är charmigare.

Den här killen har redan ett barn, lite äldre, så jag trodde och tänkte att han var klar.

Uppdatering:

Han är på en weekendresa, fotboll med vänner, han har skrivit flera gånger och bara han har tagit initiativ. Men han börjar nog göra det jag misstänker, långsamt dra sig tillbaka. Det tar många timmar mellan meddelanden trots att han är online ganska ofta och kommenterar massa på fb. Slut på emojis också.

Vet inte, tycker att det känns konstigt. Sånt här tar bara ens tid. Kan inte människor vara mer raka? Jag har egentligen bara försökt att vara mer öppen, dejta andra slags killar än jag brukar osv., ändå går det åt skogen.

Meeeen... om han har skrivit flera gånger och han är den enda av er som tar initiativ så låter det ju som att du är den som drar dig undan och inte han.

Och om han nu är på en weekend resa med sina kompisar så får man väl räkna med att han inte sitter klistrad vid telefonen.

Du behöver nog sluta att överanalysera allt.
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Vad tycker ni?) skrev 2019-11-17 15:46:44 följande:

Precis som jag trodde. Han blev skrämd av åldern och backade.

Nu har han läst mitt meddelande, efter nästan 1 dag, och är online konstant men skriver inget.

End of the story.

Kan vara, behöver inte vara därför. Sådär är ju dejting 9 gånger av tio oavsett. Att Den ena eller andra är lite mindre intresserad och den andra blir i gengäld lite besatt, så att det skapas en obalans.

Hade du varit lite ljummet intresserad av honom, tillräckligt för att vilja ses men såpass lite att ditt vanliga liv var det som fortfarande fanns främst i dina tankar, då hade du inte ens tänkt på vem som skriver först eller sist, om han är online eller hur länge det var sedan ni hördes.

Det skapas en konstig och konstlad relation när det blir en sån obalans så det blir svårt att gå vidare oavsett.

Du behöver träffa någon där det känns lite mer ömsesidigt från början. Där båda är på samma plan. Båda intresserade av varandra och båda hör av sig och båda är lika pirriga inför varandra.

Hoppas det går bra med vem det än blir!
Svar på tråden Äldre kvinna?