• Anonym (Ellen)

Känner du dig klädd utan parfym?

Känner du dig klädd utan parfym? Vill du alltid dofta parfymerat eller föredrar du att vara utan parfym? Får du positiva alternativt negativa kommentarer om du har parfym eller är utan parfym?

• Svar på tråden Känner du dig klädd utan parfym?
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Iris) skrev 2019-11-14 23:56:33 följande:
    Älskar parfym, men använder det inte varje dag. Om jag t.ex. bara ska vara hemma känns det lite slösaktigt att spraya på mig parfym.

I övrigt ser jag till att deo, lotions etc. är parfymfria/har en väldigt mild, naturlig doft så att de inte krockar med någon riktig parfym jag vill använda.

Får ofta höra att jag luktar gott oavsett om jag använder parfym den dagen eller inte.
    Jag gör som du med deo etc och det enda med parfym hos mig är duschtvålen och själva parfymen.
    Physalis skrev 2019-11-15 00:50:34 följande:
    Jag gillar goda dofter men inte ha de svävande om mig hela dagen. Använder aldrig parfym.
    Stör du dig själv eller hur jag ska uttrycka det om du har parfym på dig?

• Anonym (Ellen)
    Anonym (nej) skrev 2019-11-15 17:32:19 följande:
    Fullkomligen älskar lyxiga parfymer som tar fram den egna doften och står som ett hypnotiskt och intagande elixir runt omkring en person.

Blir kåt av goda dofter och föredrar alltid människor som använder parfymer och produkter med doft. Tycker inte om människodoften i sig. Aldrig känt någon som luktat fräscht och rent utan någon längre stund.
    Det upstår lätt en unken doft hos dem som kör utan parfymerat. Man känner det dåliga kroppsodörerna, svett och smutsiga ytterkläder mycket snabbare och lättare utan.

Det är också något som är väldigt personligt och lyxigt med parfym, kan inte förstå hur man vill leva utan.
    När du säger att folk utan parfym inte luktar fräscht så länge menar du allt från duschtvål till shampoo eller bara att dom inte har parfym/cologne? För just oparfymerade duschtvålar kan lämna en ofräsch doft på kroppen fast man är nyduschad tycker jag. 
  • Physalis
    Anonym (Ellen) skrev 2019-11-15 17:32:56 följande:

Jag gör som du med deo etc och det enda med parfym hos mig är duschtvålen och själva parfymen.Stör du dig själv eller hur jag ska uttrycka det om du har parfym på dig?

Ja jag tycker det känns som en tung dimma kring mig. Kan bli yr, trött och illamående av den konstanta lukten. Jag har också svårt med speciellt vaniljparfym hos andra människor. Men en svag doft som bara känns om man råkar komma riktigt nära någon annan kan vara trevlig.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Ellen)
    Physalis skrev 2019-11-15 17:47:00 följande:
    Ja jag tycker det känns som en tung dimma kring mig. Kan bli yr, trött och illamående av den konstanta lukten. Jag har också svårt med speciellt vaniljparfym hos andra människor. Men en svag doft som bara känns om man råkar komma riktigt nära någon annan kan vara trevlig.
    Låter som mig på ett ungefär. Klarar bara av att ha ett fåtal parfymer och då på kläderna så att doften försvinner när jag tar av mig tröjan. Jag tycker också att en god doft är trevligt. På andra än mig själv.
  • Anonym (nej)
    Anonym (Ellen) skrev 2019-11-15 17:36:20 följande:
    När du säger att folk utan parfym inte luktar fräscht så länge menar du allt från duschtvål till shampoo eller bara att dom inte har parfym/cologne? För just oparfymerade duschtvålar kan lämna en ofräsch doft på kroppen fast man är nyduschad tycker jag. 
    Ja när man inte har någon produkt alls med doft och kör oparfymerat. De produkterna luktar i allmänhet apa och än mer syntetiskt än de med parfym många gånger. Usch det bara förvärrar och gör att människor luktar illa. Jag vill känna svaga shampoodofter, tvättmedel från kläder, deo under folks armar när man närmar sig och gärna en doft av blommor, vanilj, sandelträ eller citrus som kommer i små doftskov från deras kroppar. Men inte för mycket, sött och överväldigande. Det ska vara exklusivt eller aromadofter.
  • Vargaflickan

Jag använder inte parfym sådär jätteofta, så ja jag känner mig "klädd" utan. Jag förstår mig verkligen inte på folk som i princip häller på sig en halv flaska av en stark parfym när de går ut, vissa verkar ha det som sin livsuppgift att ta livet av astmatiker. Och jag är egentligen inte speciellt känslig mot starka dofter, men till och med jag kan bli illamående om någon verkligen stinker parfym.

• pyssel

Älskar parfym och använder så ofta jag kan men är sparsam eller använder inte alls i de sammanhang det inte är lämpligt eller tillåtet.

#inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (nej) skrev 2019-11-15 18:02:37 följande:
    Ja när man inte har någon produkt alls med doft och kör oparfymerat. De produkterna luktar i allmänhet apa och än mer syntetiskt än de med parfym många gånger. Usch det bara förvärrar och gör att människor luktar illa. Jag vill känna svaga shampoodofter, tvättmedel från kläder, deo under folks armar när man närmar sig och gärna en doft av blommor, vanilj, sandelträ eller citrus som kommer i små doftskov från deras kroppar. Men inte för mycket, sött och överväldigande. Det ska vara exklusivt eller aromadofter.
    Är benägen att hålla med om att oparfymerade tvålar/ duschtvål luktar vidrigt och lukten som stannar på huden är ingen hit heller. Testade nyligen nämligen när jag hade torr hud men det gjorde jag bara en gång. Kräks Men jag tycker att en parfymerad tvål och sen oparfymerad deo funkar bra utan att lämna någon skum lukt. Då luktar det bara neutralt och helt okej. En svag doft av parfym om man är nära någon är också trevligt så länge det är en god parfym förstås.
    Vargaflickan skrev 2019-11-15 18:08:10 följande:
    Jag använder inte parfym sådär jätteofta, så ja jag känner mig "klädd" utan. Jag förstår mig verkligen inte på folk som i princip häller på sig en halv flaska av en stark parfym när de går ut, vissa verkar ha det som sin livsuppgift att ta livet av astmatiker. Och jag är egentligen inte speciellt känslig mot starka dofter, men till och med jag kan bli illamående om någon verkligen stinker parfym.
    Det är obegripligt när folk tar mycket parfym och ofta någon riktigt stark dessutom som Angel. Kräks Tycker också att man ska tänka på omgivningen om man vill ha parfym och då bara ha lite på sig. Det är inte kul att storkna av andras parfym. Jag är försiktig med parfym eftersom att jag har bott med astmatiker och vet hur mycket det påverkar dom. Vi använde ingen parfym alls förutom i tvålen/duschtvålen och vi sa även till folk som skulle komma på besök att skippa parfym. Ingen ska behöva få andnöd eller i värsta fall dö för att någon "måste" ha parfym på sig.
    pyssel skrev 2019-11-15 18:11:18 följande:
    Älskar parfym och använder så ofta jag kan men är sparsam eller använder inte alls i de sammanhang det inte är lämpligt eller tillåtet.
    Tumme upp på det.

• Alexi

Använder aldrig parfym. Och kommer jag nära någon som luktar starkt av parfym brukar jag undra vad det är för för på dem...

• Alekri

Använder sällan parfym. Kommer nog inte heller köpa nytt när de är slut. Luktar naturlig gott ändå enligt min pojkvän. Behöver inte ens använda hudkräm. Utan jag startar med ekologiska/ miljövänliga produkter i duschen.

Svar på tråden Känner du dig klädd utan parfym?