Känner du dig klädd utan parfym?
Känner du dig klädd utan parfym? Vill du alltid dofta parfymerat eller föredrar du att vara utan parfym? Får du positiva alternativt negativa kommentarer om du har parfym eller är utan parfym?
Känner du dig klädd utan parfym? Vill du alltid dofta parfymerat eller föredrar du att vara utan parfym? Får du positiva alternativt negativa kommentarer om du har parfym eller är utan parfym?
Jag gör som du med deo etc och det enda med parfym hos mig är duschtvålen och själva parfymen.Stör du dig själv eller hur jag ska uttrycka det om du har parfym på dig?
Jag använder inte parfym sådär jätteofta, så ja jag känner mig "klädd" utan. Jag förstår mig verkligen inte på folk som i princip häller på sig en halv flaska av en stark parfym när de går ut, vissa verkar ha det som sin livsuppgift att ta livet av astmatiker. Och jag är egentligen inte speciellt känslig mot starka dofter, men till och med jag kan bli illamående om någon verkligen stinker parfym.
Älskar parfym och använder så ofta jag kan men är sparsam eller använder inte alls i de sammanhang det inte är lämpligt eller tillåtet.
Men jag tycker att en parfymerad tvål och sen oparfymerad deo funkar bra utan att lämna någon skum lukt. Då luktar det bara neutralt och helt okej. En svag doft av parfym om man är nära någon är också trevligt så länge det är en god parfym förstås.
Tycker också att man ska tänka på omgivningen om man vill ha parfym och då bara ha lite på sig. Det är inte kul att storkna av andras parfym. Jag är försiktig med parfym eftersom att jag har bott med astmatiker och vet hur mycket det påverkar dom. Vi använde ingen parfym alls förutom i tvålen/duschtvålen och vi sa även till folk som skulle komma på besök att skippa parfym. Ingen ska behöva få andnöd eller i värsta fall dö för att någon "måste" ha parfym på sig.Använder aldrig parfym. Och kommer jag nära någon som luktar starkt av parfym brukar jag undra vad det är för för på dem...
Använder sällan parfym. Kommer nog inte heller köpa nytt när de är slut. Luktar naturlig gott ändå enligt min pojkvän. Behöver inte ens använda hudkräm. Utan jag startar med ekologiska/ miljövänliga produkter i duschen.