Inlägg från: Monstermamman |Visa alla inlägg
  • Monstermamman

Kattunge

Vi får hem en ny kattunge om några dagar och jag inser att jag har glömt vad jag borde ha koll på. Det var ju 17 år sedan förra gången!

Vad behöver vi fixa innan?

Andra tips för att få katttjejen trygg hos oss?

Katten är vaccinerad, och vet. Besiktad av uppfödaren.

• Svar på tråden Kattunge
  • Monstermamman

Fel fråga kanske. Hur mkt kan vi lämna den själv i början?

Vi har ju både jobb och skola, sista lämnar 08 och första kommer hem 14. Dock finns en nära släkting i närheten som lovat att titta förbi ofta i början.

Hur är det med vanliga växter och annat som kan vara giftiga? Julstjärna amaryllis har jag koll på.

• Monstermamman

Släktingen kommer vara hemma hos oss mkt ibörjan så det löser sig. Plus att vi jobbar hemifrån under första veckan

• Monstermamman

Vi har nu haft lilla tjejen hos oss 1,5 veckor.

Det har gått hur bra som helst.

Min mamma var första dagarna hos oss två gånger och sällskapade katten, denna veckan har hon varit här en gång om dagen. Det har fungerat bra och fröken sover mest hela tiden ( förutom när vi ska sova då det ska jagas ?råttor? i sängen.

Första timmarna i huset var fröken lite fundersam och hela hennes kroppsspråk signalerade att detta var konstigt. Men senare under samma dag var det som om gillade läget, att få all uppmärksamhet och slippa tävla med syskon etc. Hon var inte den mest framåt katten i kullen.

Svar på tråden Kattunge