Inlägg från: Anonym (Herrkläder i ett ord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herrkläder i ett ord)

Herr kläder

Vem är Herr Kläder? Är det du? För tydligen vill din tjej klä dig som om du vore en docka!

Om du vill behålla din klädstil och är nöjd med den så är det väl bättre att vara ärlig så ni kan ha en konversation om det. Kanske skäms hon för din stil eller så tror hon inte att du bryr dig och därför går med på vad hon tycker är snyggt. Personligen skulle jag skrattat om min man tog på sig röda byxor oavsett modell. Och dessutom förkorta för att de ska vikas upp.. fniss!

Hur tror du en tråd som handlade om det motsatta; alltså att mannen köpte kort-kort och minimala linne till sin tjej som klädde sig i säckar annars, skulle sett ut?? Oj oj vilket ramaskri det hade blivit på feministerna ;)

Anonym (Mange) skrev 2019-11-13 11:58:15 följande:

Hej. Tack för ditt svar. En förtydling. Herr kläder skulle vara en rubrik. Så man kan säga att det är jag ????. Min tjej vill inte klä MIF som en docka. Det är mer att hon vill att jag ska kunna välja ett alternativ till att ha på mig något annat. Min fråga är om dr Martens och jeans är inne? Och om byxor i lite andra färger.

Smaken är som baken. Kanske passar du i den här stilen, kanske inte. Din tjej är inte objektiv iallafall. Hon bör gilla dig oavsett hur du klär dig.

Röd färg passar väldigt få. Svårt att avgöra om det passar dig.

På 90-talet var dr Marten inne. Alla hade dessa stålhättekängorna. Killar som tjejer. Det är kanske ett mode som är på väg tillbaka vad vet jag.

Du måste berätta för henne hur du känner. Hon blir kanske arg eller ledsen men det är inte hon som ska gå med kläderna. Skinnyjeans är fruktansvärt fult på män tycker jag. Det ser ut som om ni har skitit på er faktiskt.

En annan aspekt är ju den att hon snart kommer börja undra varför du inte vill använda kläderna.

Hon kanske inte vågar fråga dig och så blir det osämja istället. Som sagt, ärlighet är bäst.

I värsta fall får du säga att det inte är din stil, eller dra en vit lögn tt byxorna är för tajta och därför obekväma.

Följ med när ni ska byta dom så du kan välja byxor och färger själv. Skor är oxå en svår grej att köpa till någon annan. Skyll på skoskav, för det får man nästan alltid av kängor.

Svar på tråden Herr kläder