Inlägg från: Anonym (hormoner?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hormoner?)

Bisexuella tjejer, hjälp!

Får du i dig hormoner? När jag hade hormonspiral fick min kropp för sg att den var lesbisk. Alla män utom min var äckliga och jag kunde bara tänka på tjejer. Lyckligtvis är jag sansad och agerade inte på det. Sedan tog jag ut spiralen och känslorna mattades av för att sedan helt försvinna. Jag tyckte att det var intressant och började forska runt lite bland tjejkompisar och det var förvånansvärt många som vittnade om samma sak. Jag har även läst om en amerikansk forskare som är inne på samma spår. Han har teorier om att inte bara p-medel som vi själva tar påverkar oss utan även att det påverkar oss i stort pga att hormonerna kissas ut i vattnet och att en mamma som tar hormoner samtidigt som hon ammar kan ställa till det för barnen.

• Anonym (hormoner?)
    Anonym (Kvinna 48) skrev 2019-11-14 14:37:30 följande:

(hormoner)

Du måste skämta, sök en annan tråd som du kan försöka vara rolig i, här är du inte det

Varför skulle jag skämta eller försöka vara rolig?! Detta var något som drabbade min kropp och som kunde fått allvarliga konsekvenser för mitt liv! Ska du förringa det? När det dessutom inte verkar vara superovanligt. Om hormoner kunde påverka min uppfattning av min sexuella läggning, vad påverkar de då mer? Det är helt sjukt att detta inte forskas på, särskilt sedan tom många barn använder hormonella p-medel!
  • Anonym (hormoner?)
    Anonym (Bi) skrev 2019-11-14 17:45:57 följande:

Okej! Det här var en intressant vinkling som jag aldrig hört talas om tidigare. Som jag dessutom inte var beredd på alls. Ja jag tar hormoner dagligen i form av hormonspiral. Dock var min första crush på en tjej när jag gick på dagis och vi pussades inne i garderoben när jag var 6. Jag har sedan blivit kär i både tjejer och killar långt innan jag tog någon form av hormoner.

Mina känslor för tjejer och killar har oftast varit densamma vare sig jag har tagit hormoner eller inte. Så den teorin stämmer inte på mig.

Men jag hoppas du har stark evidens och källsöker på de forskningar du söker innan du sprider den informationen vidare. Det skulle vara synd om någon trycker ned sin läggning pga att de tror på illa forskade frågeställningar.

Missförstå inte mitt inlägg, jag vill inte förringa dina känslor, men jag känner att det här med hormoner är något vi måste börja prata om. När det hände mig trodde jag at jag blivit galen eller nåt eftersom att jag aldrig hört talas om problemet. Mina tjejkompisar som varit med om samma reagerade likadant. Jag har iofs också varit kär i tjejer, min farfar och en häst som liten så "dagiscrusher" kanske man ska ta med en nypa salt ;) Men det är klart att du kan ha dina känslor även utan hormoner och utan att din mamma tagit hormoner. Att vi alla får i.oss en del hormoner genom vattnet är väl en annan fråga.

Jag läser så mycket jag kan om detta, men mycket forskning finns inte. Det vill jag ändra på.
  • Anonym (hormoner?)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-11-14 19:12:32 följande:

Du får ursäkta men detta tror jag inte för ett ögonblick på. Har haft min dragning till tjejer lång innan jag kände dragning till killar. Gjorde min sexdebut med en tjej när jag var 12. Långt innan jag började med p-piller som 18 åring, har aldrig haft hormonspiral och det är över 20 år sedan jag slutade med p-piller då jag blev steril efter en cancer i underlivet. Kan inte se någon förädring i min läggning med eller utan p-piller. Samma sak med min sexuella preferens som sexuell sadist med masochistiska inslag. Ser inget samband med denna läggning och intag icke kroppsegna hormoner.

Du får tro eller inte tro så mycket du vill, det behöver du inte ursäkta. Forskaren jag talade om menade att inte bara det egna p-medlet påverkar ytan att användandet av p-medel exempelvis också kissas ut i vattnet och på så vis påverkar alla i olika grad(gener, miljö och känslighet påverkar olika). Det kan man ju se även i djurlivet. För något år sedan så slogs det ju på stora trumman om att fiskar har lägre fertilitet numer pga människans hormonanvändande. Män har idag lägre spermaantal än vad de ska. Det är märkligt att man bara utgår ifrån att hormoner (dvs starka grejer!) inte påverkar både den egna och andras kroppar! Men hormonella p-medel är en del av den kvinnliga sexuella "frigörelsen" och får därför inte ifrågasättas...
Svar på tråden Bisexuella tjejer, hjälp!