• Supertrio

BIM December 2019

Min vän tyckte dock att hon kunde se något på mitt test jag gjorde igår.. men nä jag vet inte? Vad tycker ni?:/
  • Supertrio
    Grilimy skrev 2019-12-24 12:14:19 följande:

Testade negativt kl 05 i morse och kl 10 kom mensen. :(

Men God Jul och Grattis till er som plussat! :)

Åh vad tråkigt:( Men god jul & gott nytt år till dig!
  • Supertrio

Tog ett RFSU-test imorse och det visade helt blankt. BIM-3 tror jag. Så nu känns det helt kört:( har inte direkt några symtom heller så jag får gå vidare och önskar er andra stort lycka till!:)

• Supertrio
    Loea skrev 2019-12-25 08:45:59 följande:

Vaknade imorse av att smärtan i magen tilltagit ytterligare och min första tanke var att detta är ju fan inte normalt. Nu har mensen varit sen i över två veckor och jag har haft ont till och från, brösten har varit svullna de senaste dagarna och jag har väl som vanligt haft alla symptom som finns utom just ett positivt test. Men nu äntligen kom min mens! Sån himla lättnad, var rädd att jag fått utomkvedskap eller att något annat var helt galet. Nu kan jag äntligen få börja min nästa cykel. Ta nya tag. Och med gott samvete kunna ta en öl med vänner ikväll.

Har väntat på att få veta säkert så länge nu känns det som. Mensen och testerna är ju de starkaste bevisen på graviditet och när en av dom visar på något eventuellt är det svårt att inte lyssna lite på det. Kanske inte varit mest att jag hoppats nu den senast veckan utan mer att tänk om jag faktiskt är gravid och så sitter jag här och äter grejer man inte ska äta då, så har undvikit massa i fall att. Man vågar inte leva fullt som vanligt även om man vet att det antagligen kommer komma en mens.

Känns som att jag ändå lärt mig lite av den här väntan. Tvingat mig att ha lite distans till processen. Så glad för alla er som plussat redan! Lycka till! :D och vi andra ses i januari-tråden!

Vad skönt att du slipper ovissheten nu! Och ditt inlägg gav mig pepp att ta nya tag! Vi ses i januari-tråden och ha en rolig kväll ikväll!:)
  • Supertrio
    Harry900 skrev 2019-12-25 20:24:37 följande:

Tecken jag har just nu som skulle kunna tyda på en graviditet (men lika väl att mens är på ingång)

Trött hela dagen lång (mer än jag brukar vara)

Ont i magen och mensvärk

Ont i brösten inte hela tiden men på kvällen

Hungrig oftare

Väldigt lättstött och känslig

Min hy har blivit väldigt slät och fin (blev det med min tidigare graviditet också)

Åh vad spännande när du listade upp dina tecken sådär, då blev det lite tydligare för mig vad jag också känner:) Speciellt det där med slätare o finare hy, det har jag med fått och det brukar vara raka motsatsen annars innan mens. Och jag är extremt lättstött och känslig nu. Gråter för minsta lilla, så pass att min sambo är övertygad om att jag är gravid, haha. Samma sak med brösten, mina är mycket större och framför allt på kvällarna, bröstvårtorna med. Typ svullna och röda. Någon mer som känner igen det?

Insåg förut att jag räknat fel på BIM ?! Min app sa att BIM är på lördag men om jag går tillbaka tidigare cykler så har jag en cykel på 36 dagar (varje gång!). Och inte 34 som appen tyckte denna gång. Skumt. Så BIM borde vara på måndag! Då förstår jag ju om testen visat blanka och negativa..?!:) lite hoppfull ändå :)
  • Supertrio
    IA88 skrev 2019-12-27 05:48:53 följande:

Alltså jag är gravid!! Kan knappt fatta det. Så glad och lite rädd haha. En försenad julklapp <3

Stort grattis!:)
  • Supertrio
    Majja92 skrev 2019-12-27 08:40:15 följande:

Är vi många kvar i gruppen? :) Hur går det för er?

Mina bröst har börjat värka och igår fick jag exakt sån värk man får vid mens så va säääker på att jag skulle vakna med mens idag, men icke. Mensvärken håller i sig än så vi får se hur dagen utspelar sig, ÄL +13 idag.

Har inte testat på några dagar så ska ta ett i eftermiddag och sen efter det är det färdigtestat, vad det än visar!

Åh vad spännande! Och skönt att känna att man är färdigtestad liksom. Hoppas ni får ett + i eftermiddag!:)

Jag är fortfarande kvar här, inväntar min mens innan jag hoppar över till januari-tråden. Räknade som sagt lite fel på BIM så det borde vara på måndag. Har inte tagit fler test sen i onsdags. Det var ett vanligt RFSU-test som tyvärr visade blankt. Men hoppet finns ju kvar.. var ju ändå ganska många dagar innan BIM?:)
  • Supertrio
    Mammaresan skrev 2019-12-27 08:42:12 följande:

Tack för att jag har fått följa med på resan så här långt och få se alla fina plus som så många av er fått!

Här lämnar jag er nu. Mensen kom imorse och jag fick mitt sista negativa test så nu är den här berg- och dalbana äntligen över. Bara så jävligt att jag åkt på någon magsjuka och ha såå ont av mensvärk helt plötsligt. Har inte haft riktig mensvärk på över 9 år. Det blir värmedyna och spyhink idag. Hoppas bara på att krya på mig nu!

Stort lycka till ni andra som fortfarande väntar! <3 Kanske har jag lyckan och turen att komma tillbaks här om några år. Vem vet! :)

Vad tråkigt med mensen men skönt att slippa berg- och dalbanan! Hoppas vi ses i en annan tråd & lycka till!:)
  • Supertrio
    Majja92 skrev 2019-12-27 12:49:08 följande:

Testade negativt så nu inväntar jag mensen, känns ändå skönt att kunna släppa tanken om att man kanske är gravid :)

Åh så spännande, när ska du testa? Känner du av några symptom?

Ok, men skönt att kunna släppa allt nu och ta nya tag ändå!:)

Jag fick en konstig ljusrosa blödning idag (typ slem med blodstrimmor i) och några timmar senare kom typ ljusbrunt slem. Ursäkta äckelvarning. Jag har aldrig någonsin fått så innan mens så det känns skumt? Jag brukar alltid få kraftig mensvärk och sen några timmar senare kommer mensen. Men nu känner jag ingenting, möjligen lite mild värk i svanken. Brösten har varit stora och ömma sen ÄL typ. BIM är på måndag. Får se om mensen kommer imorgon eller ej..?:)
  • Supertrio
    Minmillis skrev 2019-12-27 15:10:44 följande:

Någon som vill ge mig hopp? Jag blev yr på julafton och juldagen. Fick sitta ner för de kändes som jag skulle svimma. Det va äl+9 o äl+10

Fick negativt test på äl+11 och har tappat hoppet lite.

Vad konstigt att du blev yr och svimfärdig sådär. Antar att du inte brukar bli det? Håller tummarna för att ett plus när du närmare dig BIM:)
  • Supertrio
    Anonym (Äckelvarning) skrev 2019-12-27 15:48:05 följande:

Visst är de alla negativa? Stirrar mig blind på dessa tester. Usch.

Jag ser tyvärr ingenting:/ vilken dag är du på?
  • Supertrio

Och så kom mensen här på morgonen..!:( Så himla tråkigt och heeelt annorlunda mot mina tidigare cykler. Alla symptom och konstiga tecken denna gång var alltså pms. Nu kan jag iaf stryka dom till nästa försök!:P Hoppar över till januari-tråden och håller tummarna för att min sambo vill göra ett försök till.... Lycka till ni som är kvar här!:)

• Supertrio
    Loea skrev 2019-12-28 10:47:43 följande:

Känner igen det också, varje gång har jag nya konstiga symptom som man tänker att detta kan väl ändå inte kroppen fejka. Hade tex väldigt mkt ilningar i ljumskarna denna gången. Man lär sig alltid något nytt!

Tycker din sambo att det är påfrestande att försöka?

Eller hur!? Så mycket konstiga symptom som jag aldrig annars har innan mens. Brukar aldrig ha mensvärk från ÄL till BIM men denna cykel hade jag det + ömma bröst med ilningar etc etc. Kroppen var helkonstig. Blev också sjuk + ömma tänder/tandkött. Vilket kändes för mycket av en slump. Men det var det visst.. suck.

Vi har två ganska små barn sen innan och min sambo var inte helt övertygad om att försöka med nr 3. Men vi kom ändå fram till att vi skulle göra två försök (nov + dec). Och om det inte gick så skulle vi pausa till april. Min sambo tycker att det tär för mycket på mig, och vår vardag är stressig som den är just nu av olika anledningar. Men jag känner ju att det vore så himla jobbigt att bara släppa allt nu och göra paus till april.. vill ändå köra på:) Har du barn sen innan? Vilket försök är ni på?
  • Supertrio
    Loea skrev 2019-12-28 14:39:21 följande:

Ja sen jag slutade med prevmedel så har jag haft jätteont och mått riktigt dåligt mellan ägglossning och mens. Slutade i september tror jag. Så har haft två cykler då jag trott att min ägglossning och alla symptomen var gravidtecken eftersom cykeln var så väldigt mycket längre än vad jag förväntade mig. Så vart inte det minsta sugen på att ligga på mina fertila dagar. Sen vart det tredje försöket nu då om man räknar från alla från att jag slutade med prevmedel då. Och denna gången vart mensen två veckor försenad istället. Man tror ju inte det är sant med alla skumma symptom man får, kroppen vet verkligen hur den ska lura en. Detta skulle vara första barnet isf för oss.

Åh förstår att det är jobbigt att pausa. På något sätt har man ju redan hunnit börja räkna på ev födelsemånad för barnet och tänker att det ska bli nästa år då. Vi funderar också på att pausa efter denna gången då vi helst inte vill att barnet ska behöva vara född sist på året. Spelar väl egentligen ingen roll och man bryr väl sig bara om sånt tills man fyller 18 men ändå. Skulle ni köra med skydd tills april isf? Eller är det mer om det händer så händer det? Hur länge försökte ni med era tidigare? Man går verkligen helt upp i det när man väl vill och önskar. Önskar jag kunde vara mer som min sambo som tänker mer att äsch det löser sig. Men det går liksom inte när man känner så mycket kroppsliga symptom i sin egen kropp.

Åh hoppas verkligen att det blir er tur nästa cykel! Man blir ju som sagt helt uppe i det när man håller på, hela livet handlar till slut bara om ägglossning-symptom-väntan-analysera-och känna efter. Med våra två andra barn så hade vi väldig tur, det gick väldigt fort och lätt allting. På andra försöket med barn nr1 och på första försöket med barn nr2! Så jag hoppades ju såklart att det skulle gå lika smidigt denna gång men det verkar tyvärr inte vara så..

Vi vill helst inte heller att barn nr3 ska vara född sent på året (början på oktober som BF kommer bli nästa cykel känns i senaste laget). Sen är det självklart för-och nackdelar med allt men vi vill helst undvika det. Så det blir förhoppningsvis ett försök nu i januari och sen pausar vi feb-mars. I så fall kör vi med skydd. Första barnet är född i februari och det var kanon tyckte jag. Så gärna ett januari/februari barn. Men oktober är ju närmare!:)

När fick du din mens? Jag fick ju min idag så just nu känns ägglossning ljusår bort...:(
  • Supertrio
    Loea skrev 2019-12-28 23:40:30 följande:

Ja precis så är det! En enda lång väntan från början till slut. Och jag har tyvärr inte begåvats med något vidare tålamod i vanliga fall så får anstränga mig för att skärpa mig. Nu har jag iaf lärt mig att inte hålla på och överanalysera något innan bim. Lika bra att vänta till mensen kommer liksom.

Men ändå skönt kanske att veta att det inte är på något sätt omöjligt för er iaf? :) kroppen är verkligen lustig på så sätt, att ibland går det och ibland inte. Det kanske handlar om stress?

Ja håller med! Feb-april känns som optimala månader enligt mig. Vill helst undvika nov-dec men sån lyx har man väl inte bara för det haha. Oktober är ju ändå okej. Vet dock inte om jag har tålamod att ha uppehåll. Vill så gärna ha ett barn nästa år.. Att vänta hela nästa år också känns nästan outhärdligt just nu.

Förstår dig verkligen, min mens kom 25/12 men den verkar vara över redan idag. Hoppas att det rullar på snabbt till ägglossningen. Långa cykler kan verkligen kännas som en evighet alltså.

Håller helt med dig, att vänta hela nästa år också känns outhärdligt:( Hoppas verkligen på en tidig oktober-bebis!!:) Nästa cykel är säkert vår tur! Håller alla tummar o tår! Ska verkligen försöka att inte stressa upp mig denna gång, utan ha sex när jag känner att jag får ägglossningssymptom och sen inte känna efter en massa! Förra cykeln fick jag alla graviditetstecken man kunde få men det var ju bara pms. Och jag ska definitivt inte ta något tidigt test och analysera ihjäl mig. Bara invänta mens eller ej... puh. Lättare sagt än gjort, jag vet!;)
Svar på tråden BIM December 2019