• Snuffles

BIM December 2019

Bobbycar92 skrev 2019-12-03 05:36:41 följande:

Flyttar mig på listan, starkt plus idag :)

1/12 - Snarttrettiochtrevar89, Ginevi14

2/12 - Nixtie

3/12 pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis?

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191, jenno0

11/12 - MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn, erla91

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595, Pewc

Plussat:

Linnmal

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Smuffsan

Bobbycar92

Grattis vad roligt!
  • Snuffles

ÄL+11 och känner inte av några särskilda symptom som inte lika gärna kan vara pms. Bara lite molvärk då och då sen flera dagar tillbaka men kan lika gärna vara kroppen som förbereder sig på mens. Sååå jobbig väntan..idag fick jag även känslan att det inte tagit sig. Hur känner ni andra? Några symptom?

• Snuffles
    Paramore1 skrev 2019-12-03 15:50:42 följande:

Börjar tappa hoppet lite här, är på BIM-4 men ser ingenting. Tidigt jag vet, men man inbillar ju sig att man sk kunna se redan då :(

Förstår känslan..men det är tidigt och långt ifrån alla plussar då vad jag förstått..vi har ju samma BIM tror jag så vi får hålla ut till helgen. Har du några symptom?
  • Snuffles
    Bellis92 skrev 2019-12-03 19:41:14 följande:

Hej!

Jag måste ha ert råd. Jag har inget graviditetstest hemma, men min BIM är nu. Fick dock en blödning i söndags och lite i måndags så trodde jag fått min mens. Tog ett ägglossningstest som visar detta, alldeles nyss. Hur ska jag tolka det?!

Det sägs ju att äl-test kan ge utslag för graviditet så kanske är du gravid..
  • Snuffles
    Paramore1 skrev 2019-12-03 17:53:48 följande:

Ja idag är man matad så mycket med att alla plussar sjukt tidigt så man tror att hoppet är ute direkt

Mina bröstvårtor kliar väldigt mycket! Och (äckligt) fick en flytning nyss, har varit rätt torr annars. Var en röd sträng i, som ett hårstrå typ! Kan få spottings men då är det mera. Så hoppas! Har rätt mkt molvärk med.

Själv då??

Bara lite molvärk i livmoder och ryggslut..kan lika gärna vara signal på att mensen kommer. Mina smalben kliar väldigt oxå..så inga tydliga symptom direkt men det har jag aldrig haft innan heller..
  • Snuffles
    Paramore1 skrev 2019-12-03 20:43:14 följande:

Det sjuka är att man tycker det är sååå viktigt med symptom tidigt, men min chef upptäckte precis att hon var gravid i v20 och har fortfarande inga symptom haha!

Nä är det sant??!! Har hon inte ens det tydligaste tecknet av alla..utebliven mens?
  • Snuffles
    Paramore1 skrev 2019-12-03 20:43:14 följande:

Det sjuka är att man tycker det är sååå viktigt med symptom tidigt, men min chef upptäckte precis att hon var gravid i v20 och har fortfarande inga symptom haha!

Nä är det sant??!! Har hon inte ens det tydligaste tecknet av alla..utebliven mens?
  • Snuffles
    Paramore1 skrev 2019-12-03 21:42:00 följande:

Åt p-piller !!

Aha då förstår jag..måste ju blivit lite av en chock..
  • Snuffles
    Paramore1 skrev 2019-12-04 18:43:51 följande:

Skulle ni tolka detta som spökstreck? Jag tog ett, eftermiddag och inte väntat 4timmar. Sen stack jag till stallet och kom hem 2 timmar senare. Nu ser jag detta. Är det torkstreck?

Svårt säga men ta ett nytt imorgon..håller tummarna!
  • Snuffles

Bim-3 eller-4. Molande i ryggslut/livmoder. Känns som mensen ska komma hela tiden och har känts så i några dagar nu. Så allt är typ precis som vanligt innan mens förutom att molandet började tidigare än vanligt men säkert inget som är ovanligt. I mina andra graviditeter så minns jag att jag också hela tiden kände det som att mensen skulle komma så molandet är för mig tecken på både mens och ev graviditet. Känslan att det inte är något sitter kvar..

Hur går det för er andra?

• Snuffles
    saran92 skrev 2019-12-04 21:24:05 följande:

Jag är på äl+10 och tycker dagarna kryper fram. Månadens testande har dragit igång så testar ett om dagen men endast negativt, tappar lite hopp ju närmare bim jag kommer för många plussar ju innan bim och mina är tokblanka så.. Testar du först efter Bim eller hur gör du?

Ja det gör jag om nu inte mensen kommer innan för det känns som den kommer typ hela tiden. Jag vill liksom hålla hoppet uppe så länge som möjligt.
  • Snuffles
    MissJibs skrev 2019-12-04 22:33:11 följande:

Du testar inte?

Jag e för nyfiken så jag ska nog testa så snart jag "Kan" o tror att d ev kan synas ngt. Har ev äl på lördag. Men vet inte eftersom jag precis haft min första mens efter förlossning. Så den behöver ju inte alls va regelbunden nu eller ens ha fått igång äl. Men vi får se om d kanske blir den bästa julklappen som man kan få :)

Nej testar inte innan bim och om inte mensen dyker upp så väntar jag helst några dagar till. Vill hålla hoppet uppe. Ja jag håller tummarna för världens bästa julklapp!!
  • Snuffles
    sansuh skrev 2019-12-05 13:55:57 följande:

Jag plussade igår ?????? Hade testlagrets såg svagt svagt svagt på BIM -1 gick köpte digital och jovisst är jag gravid ???????? Om allt går som det skall blir jag mamma för första gången i augusti ???? liten lejon bebis

Grattis så roligt när någon plussar!
  • Snuffles
    sansuh skrev 2019-12-05 15:15:16 följande:

Jag hade mensvärk i 7 dagar. Innan beräknad BIM. Alltså dagen innan trodde jag verkligen att mensen skulle komma när som jag var hundra på det. Jag sa till sambon ?nu kommer mensen? men ingen mens kom :) Nu har jag fortfarande molande värk och sticker till ibland. Detta är så sjukt förstår det inte ens själv. :)

blev så många frågetecken i mitt inlägg de är av smiley gubbarna haha.

Samma här..bim på lör-sön och haft molande/mensvärk sen förra helgen och känns hela tiden som nu kommer den. Men visst det kan ju även betyda att mensen kommer..risken är väl större att det blir så men man får ju lite hopp när någon plussar och känner samma..grattis igen!
  • Snuffles
    sansuh skrev 2019-12-05 15:15:16 följande:

Jag hade mensvärk i 7 dagar. Innan beräknad BIM. Alltså dagen innan trodde jag verkligen att mensen skulle komma när som jag var hundra på det. Jag sa till sambon ?nu kommer mensen? men ingen mens kom :) Nu har jag fortfarande molande värk och sticker till ibland. Detta är så sjukt förstår det inte ens själv. :)

blev så många frågetecken i mitt inlägg de är av smiley gubbarna haha.

Samma här..bim på lör-sön och haft molande/mensvärk sen förra helgen och känns hela tiden som nu kommer den. Men visst det kan ju även betyda att mensen kommer..risken är väl större att det blir så men man får ju lite hopp när någon plussar och känner samma..grattis igen!
Svar på tråden BIM December 2019