• EllaLo

BIM December 2019

Anonym (En sladdis?) skrev 2019-11-28 19:33:25 följande:

Ne inga äl tester. Detta är som sagt inget vi planerat :) men jag har stenkoll på mens och äl pga att mensen är som en klocka, exakt 28 dagar emellan och äl känner jag tydligt +älflytningar. Barnet är givetvis välkommet om det nu är så men vi är också nöjda som det är :) jag tänker att man kanske kan testa på onsdag tidigast? Eller va tror du? När ska du testa? :)

Vilken tur du har, önskar man hade lika normal cykel :( Onsdag låter nog bra för dig. jag ska vänta till nästa fredag, jag hade ju äl senare än dig med :).
  • EllaLo
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-29 08:08:10 följande:

Jag fick ljust ljust rosa på pappret idag. Så brukar det inte vara innan mens och jag blödde lite från tandköttet när jag borstade tänderna (tecken på mer blod i kroppen kanske?). Ni som tröttnat på mina spekulationer får scrolla vidare. Jag har inget test hemma och har inte haft möjlighet att köpa något heller.

Bobbycar92 var det olika märken på testen igår och idag?

Helt klart två symtom som kan tyda på att du är gravid :D hoppas!
  • EllaLo
    Mevi1315 skrev 2019-11-29 15:40:25 följande:

Nyfiken, någon som tar folsyra innan ni ens är gravid?

Ja sedan snart 1 år tillbaka(!)... Det behövs för fostrets utveckling och mammans blodbildning och för att minimera risken för ryggmärgsbråck :)
  • EllaLo
    boshab skrev 2019-11-29 17:27:01 följande:

Har ni någon erfarenhet av nidblödning? På ÄL+8 hade jag bruna flytningar, samma dagen efter. Idag är jag på ÄL+10 och har ljusrosa flytningar istället. Kan det vara nid? Hur länge har man "blödningen"?

Undrar också!! Hade samma igår med brun flytning med lite rött.. räknade med att den isåfall skulle vara som du fått nu ljusrosa, Någon här inne måste ju haft nidblödning innan :)?
  • EllaLo
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-29 19:26:31 följande:

Med mina tre barn har jag aldrig haft nidblödning. Däremot efter de tre graviditeterna så har jag fått spottings innan mensen kommer. Dessa är oftast lite slemmiga, allmänt otrevliga och brunaktiga.

Sen igår har jag dock fått lite lite ljust ljust rosa på pappret. Och jag vet inte vad jag ska tro.. Så brukar det inte se ut. Och det känns som att det är nyckeln. Om det inte är som det brukar riktigt innan mens då verkar det vara ett tecken på något..

Ja där försvann väl det hoppet då! Jag har dock aldrig haft spottings :)
  • EllaLo
    Fråntretillfyra skrev 2019-11-29 20:24:28 följande:

Vad tror ni, inte riktigt positivt ännu va på ägglossningstesten?

Inte riktigt, men snart ser det ut att kunna stegra! Hmm känns dock som kontrollsträcket är väldigt ljust också? Kanske beror på märket :)?
  • EllaLo
    Emmiealina skrev 2019-11-30 10:08:13 följande:

Tror det blev plus för mig idag! Äl+10 och extra känsligt test! Har flera tidiga missfall bakom mig så har svårt att bli riktigt glad innan det blir ett starkt plus. Ska självklart testa varje dag nu för att se att hcg ökar som det ska. Tar progesteronkräm varje morgon och kväll, någon som har erfarenhet av det? Hoppas det ska hjälpa mot eventuellt tidigt missfall.

Vet att upplösningen blir dålig vid uppladdning men någon kanske kan skymta ett litet sträck. Mer rosa i verkligheten :)

Jag kan skymta en skugga! Hoppas det blir starkare för dig. :)

Angående progesteronkräm så har jag det hemma, men har inte börjat använda det. Men som du säger har jag också läst att det ska minska risken för missfall. Vet att vissa får typ progesteronsuppar att använda fram till v 12. Vet en youtube video med en tjej som pratar med progesteronkräm, pmar dig länk :)!
  • EllaLo
    Fråntretillfyra skrev 2019-11-30 12:07:08 följande:

Positivt nu va? :D (kvalitén blir dålig när man laddar upp)

Är inte van vid att sträcken ska vara så bleka som dina är. Jag kör med testlagret och det går inte missa ett positivt test med dom. Men sträcken på din sticka är väl helt klart jämn starka vilket borde vara äl trots att de är svaga tänker jag :)?
  • EllaLo
    Smuffsan skrev 2019-11-30 21:25:50 följande:

Hej alla. Ägglossningen kom en vecka tidigare än vad vi trodde. Har periodvis oregelbunden mens så det kan vara lite klurigt att träffa ägglossningen. Vi körde med ägglossningtest som tur var. Men denna månad lyckades vi. ÄL +11 idag och ett svagt streck på CB early. Tog ett digitalt direkt efter. Nu hoppas vi det går vägen till augusti ????

Åhh grattis!! :D
  • EllaLo
    Emmiealina skrev 2019-12-01 15:39:44 följande:

1/12 - Pewc, Snarttrettiochtrevar89, Ginevi14

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92, pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis?

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191

11/12 - Smuffsan, MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315,

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595

Plussat:

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Lägger till mig på plus! ??

Åhh grattis :D
  • EllaLo
    Em595 skrev 2019-12-03 08:46:08 följande:

Är det någon här som har blivit gravid fortare med hjälp av ägglossningstester?

Detta är första månaden som jag kommer testa regelbundet, men dem gånger jag har använt ägglossningstester så har jag alltid starka streck, aldrig positivt då jag inte testat rätt period osv..

men det känns som att min kropp inte själv riktigt vet vad för dag det är :/

Jag kommer testa varje dag fram till BIM nu för att vara säker och lära mig lite mer.. men jag har för mig att om man har pcos så får man ofta starka utslag på ältester och kan vara svårt att hitta äl genom det (Om man har pco) stämmer det? Isåfall är det väl inte lönt för mig att fortsätta? :o

Jag får nog säga emot ovanstående kommentar att äl kan bekräftas med tempning, iallafall för oss som har pcos. Jag tempade under några månader och visst vissa cykler lyckades jag hitta äl med tempning + ältest, däremot har jag också haft cykler där tempningen pekade på att jag skulle ha äl men testen visade 0 likaså progesteronprovet. Jag hade nog kört på både temp och äl test ändå, dock är egentligen bara ett blodprov det som kan säkert påvisa att äl skett :) Lycka till!
  • EllaLo
    Jenno0 skrev 2019-12-03 12:04:09 följande:
    Det var intressant information. Jag kan inte säga emot för jag vet för lite om pcos för att kunna dra slutsatser. Men jag håller med och menade också att en kombination av båda är det allra bästa. Sen har vi olika kroppar och fungerar olika. Jag har tempat sedan 2016 så jag känner min kropp utan och innan och kan egentligen bara dra slutsatser kring hur min kropp fungerar, och mina cykler. ville bara tipsa om att lägga till tempning.
    Motsäger inte dig alls om att tempning är en bra metod, hade gärna haft det som metod själv, det hade blivit såååå mycket  billigare haha :)!. 
  • EllaLo
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-03 12:12:36 följande:

Hej! Grattis till er som plussat.

Jag fick min mens förra veckan och nu börjar den ta slut. Igår kom det bara någon droppe på pappret när jag kissa och samma sak idag. Inget i trosskyddet.

Vad jag vet så är detta min första "egna" mens, tidigare använt mig av preventivmedel och primolut för förra menstruationen. Så nu denna gång tänkte jag testa äl stickor, mest för att se att min ägglossning är igång. Vad ska jag tänka på? När ska jag börja testa och ska man testa vid samma tid varje jag? Har " testbankens ägglossningstest " hemma.

Tacksam för svar. Kram på er!

Hej!

Har du något hum om när du har ägglossat innan? Annars hade jag börjat på cykeldag 10 kanske och börjat med ett om dagen för att sedan testa oftare när du ser att sträcket blir starkare. Om du bläddrar tillbaka i tråden på sidan 38-39 ser du hur en tjej radat upp sina äl test i ordning med datum och tid vid sidan av, brukar också göra liknande och tycker det är smidigt när man ska se ifall det håller på att stegra :) Lycka till!!
  • EllaLo
    Snuffles skrev 2019-12-03 12:39:41 följande:

ÄL+11 och känner inte av några särskilda symptom som inte lika gärna kan vara pms. Bara lite molvärk då och då sen flera dagar tillbaka men kan lika gärna vara kroppen som förbereder sig på mens. Sååå jobbig väntan..idag fick jag även känslan att det inte tagit sig. Hur känner ni andra? Några symptom?

Är också på äl + 11, och har typ 0 symtom och känner likadant att det inte har tagit sig. Det som varit ovanligt för mig denna cykel har varit migrän 2 dagar i rad och vad jag tror kan varit en nidblödning. Som du skriver lite molvärk då och då men kan lika gärna vara mens på gång.. enligt min app ska det vara BIM imorgon om man nu räknar ifrån min gamla lutealfas men om jag räknar ifrån när jag tog ovitrellespurta är det BIM fredag- lördag..
  • EllaLo

Idag stördök tempen från 36,9 till 36,3 så jag antar att mensen är på gång..

Svar på tråden BIM December 2019