• Patzy90

BIM December 2019

Om man vill veta om äl :)
    Em595 skrev 2019-12-07 20:32:15 följande:

Jaha, jag har inte sovit mer än innan och tempen sjönk ändå 00.6..

Har aldrig testat detta innan och kommer nog ta ett tag innan man blir proffs :) men hittills har jag tempar max 20 min efter jag vaknat och skrivit in i min menskalender, kl 12.00 varje dag tar jag ägglossningstest.

Men tempen sjunker väl av LH höjning? Och sen stiger av gulkroppshormonet som bildas efter ägglossning? Förlåt att jag frågar, känner mig helt ny på detta trots barn sedan innan :O

Gud man kommer bli galen och det har ändå bara gått en vecka sen jag börja med ältest..

Dem andra barnen blev "bara" till och nu när dem tjatar om en liten bebis till och vi planerar syskon blir det inget, trots två år utan skydd och regelbundet sexliv.. :o

Du ska tempa direkt när du vaknar. Innan du kliver upp ur sängen, helst innan du börjar prata eller röra på dig för mycket. :)
  • Patzy90
    Em595 skrev 2019-12-07 22:09:06 följande:

Tack för svar. Så jobbigt att de är så strikt hehe :P men förstås billigare i längden så då får jag väl börja om och göra rätt nästa cykel som förhoppningsvis inte blir av pga graviditet men mest troligast är att de inte blir något denna månad heller. Kör på med ältester och billingsmetoden så länge :)

Lycka till. Jag har beräknad äl på måndag. Så förhoppningsvis blir det plus till julafton :)
  • Patzy90
    sigge1235 skrev 2019-12-13 07:55:22 följande:

Dagens test överst och gårdagens under det, har det blivit lite starkare? Blöder fortfarande en del, dock =/ jobbigt med detta limbo. Ngn som vet hur snabbt hcg minskar om det skulle vara missfall?

Kan ta en månad i alla fall enligt barnmorskan jag prata med när jag fick tidigt missfall
  • Patzy90

Någon här som äter bidrottninggele?

Märker ni någon skillnad med er pms? Jag har grov pms och får alltid ångest innan mens.

• Patzy90
    myownworstenemy skrev 2019-12-14 12:42:15 följande:

Har en fråga om alkohol. Jag är på BIM+5-6 någonting och vet såklart inte om jag är gravid. Jag dricker alkohol ytterst sällan men nu ska jag på en tillställning med alkohol både ikväll och på måndag. Hur hade ni gjort med alkohol? Är det självklart att inte dricka eller är det snarare löjligt att tänka på det innan jag ens vet om det blir något? Det gör mig inte så mycket att avstå, det är mer att andra har en tendens att märka det och kanske blir misstänksamma. Jag vet inte... Hur hade ni gjort?

Jag har inte druckit alkohol på 6 månader eftersom vi försöker bli gravida. Skulle inte vi ta riskera. Ta alkohol fritt istället ????
  • Patzy90

Äl +4 tiden går så sjukt långsamt. Vi testade bisolvon kuren denna månad. Någon som testat den? :)

• Patzy90
    Loea skrev 2019-12-15 16:21:18 följande:

Vad är bisolvonkuren för något? :)

Man tar bisolvon för att det är slemlösande. Ska tydligen göra spermasatsen mer rinnig så väl kvinnans fiffisaliv XD
  • Patzy90

Är på äl+9. Detta är min tempkurva denna månad. Funderar på att göra ett tidigt test i morgon. Har inga pms symtom förutom nedstämdhet. Hoppas verkligen på ett plus till jul. Detta är vårt 5e försök. Blev gravid på första försöket men fick ett tidigt missfall.
  • Patzy90

Tog precis ett cb early. Kunde inte hålla mig och t6cker mig se ett super svagt streck. Ingen mening att lägga upp kommer inte synas här. Haha. Hoppas det blir starkare! Ska ta ett nytt i morgon bitti

Svar på tråden BIM December 2019