Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

BIM December 2019

Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-12-21 12:22:15 följande:

Hmm jag är ju inte säker på när min äl var. Enligt app den 13e och om du tolkar mitt test rätt och jag är gravid (!!!) så plussade jag äl+7. Men det var ju knappast övertygande.

Ja du får ta nytt test imorgon också! Få vänta spänt på dina test istället i egen väntan. Haha! Jag ser ju något på testet sen vet jag inte om det ser ut så för att det är ett CB? Har undvikit CB-test då så många fått konturer av streck på dessa. Däremot är väl detta ett testa tidigt test från CB? Det är ofta deras andra test jag sett "problem" med, att döma ifrån andras test!

Vad kul med någon mer trebarnsförälder! Då är vi i samma "sits", en eventuell överraskning om det är en graviditet där! :D
  • Mammaresan

Lägger till mig på plussat :)

12/12 - Mirum, FELT, s0ff

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina

15/12 - MsSuzyLee

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315

22/12 - MissJibs, Luthiens, Fnattilur

23/12 - , myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym, Grilimy

25/12 - rmj

26/12 - Link92

27/12 Fantasifulltnamn, erla91, Snarttrettiochtrevar89

28/12 - Supertrio, larssonc, Mammaresan

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595, Pewc

Plussat:

Linnmal

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Smuffsan

Bobbycar92

Hoppas96

Lillaräkan1919

Patzy90

MammaS4

Rosahimmel86

• Mammaresan
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-12-21 16:11:06 följande:

GRATTIS! Såg att du plussat! Wow! Hur känns det?

Ja, det är ett testa tidigt. Jag vågar inte tro det. Kommer faktiskt invänta BIM nu men med mer förväntan än vanligt.. Jag tycker om att dela pirret med min man.

Men oj nä jag har inte plussat! Fick med texten från förra personen som delat tyvärr. Jag la bara in mig på listan med BIM. Men känns fortfarande som jag inte kan vara annat än gravid. Annars har jag verkligen blivit grundlurad den här cykeln!

Förstår! Vad säger mannen om det hela? :D
  • Mammaresan

Dansade med minsta här hemma idag och det kändes verkligen supermycket i livmodern under tiden. Som att livmodern kände av ansträngningen. Så fick avsluta dansen efter ett tag! Det är sådana här saker jag kan tycka är supermärkliga. Det har aldrig hänt under en vanlig menstruationscykel annars. Det är samma sak som att jag reflexmässigt skyddade livmodern häromdagen då minsta kom med huvudet och skallade livmodern nästan. Alltså det är ju inget som gör ont i vanliga fall men nu var det något som svarade reflexmässigt. Reagerade själv på det, att det bara hände innan jag hann tänka efter, handen hamnade just där för att skydda. Känner mig bara knäpp för är inte det minsta konstaterat gravid!

Tror jag ändå ska våga mig på att testa redan imorgon för att se om något händer på stickan. Tror att det är på tok för tidigt och onödigt egentligen men känner att jag mest jagar ett tecken nu för att jag inte är galen och hittar på saker... Det är bara ÄL+ 8 imorgon och har aldrig någonsin fått positivt så tidigt tidigare men hoppet är det sista som lämnar en brukar ju en säga..!

När jag skriver detta kan jag verkligen känna hur hela livmodern krampar till/spänner sig i en enda lång evighet bara sådär... Känns ungefär som att gå och spänna livmodern hela tiden, om en nu kunde göra det med viljestyrning. Jag har ju haft lyxen sen jag fött/fick barn så försvann mina mensmärtor samt känningar därrunt. Har blivit en "oj, jaha nu kom mensen och jag har inte känt någonting" person. ;P Jätteskönt på ett sätt då jag hade väldigt ont runt/under mens dessförinnan. Det får en dock att undra extra mycket när jag överhuvudtaget känner av organet. Hahaha! Det blir liksom "Men vänta nu.. varför känner jag min livmoder!? Det brukar jag ju inte göra." Hahaha!

• Mammaresan

Hahaha, oj oj oj det var helt toknegativt! Graviditetstestet. Även ägglossningsstickorna är nästintill helt blanka nu. Så vad det än är som händer så finns det då inget spårbart HCG i den här kroppen! Visste ju att det i princip inte var någon idé att testa idag på ÄL 8+ men kan ju inte hjälpa att hoppas! Ingen idé att försöka testa med ägglossningstest längre som mest varit en kul grej. Graviditetstest får jag försöka hålla mig borta ifrån helt enkelt till åtminstone julafton. Känns konstigt att bara vänta. Men känner mig mest som jag är knäpp och vem vet kanske har jag någon sjukdom istället? Eftersom det skett plötsliga förändringar. Hoppas att det bara är tillfälligt för denna månad om ingen graviditet i alla fall!

Kan ju bara överansträngt mig igår och därför hade ont/trött i livmoder och ryggslut!

• Mammaresan
    hundenhubbe skrev 2019-12-22 10:16:34 följande:

Men jag känner exakt som dig, som att man är sjuk eller knäpp för är det ingen graviditet så har man ju ändå symtom! Hoppas det blir starkare om några dagar!

Haha ja tur att man inte är ensam om den känlsan i alla fall! Men det ser ju ut som du fått fram något där ju! Hoppas hoppas! :D
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-12-22 15:30:55 följande:

Men som du säger, det ÄR fortfarande tidigt. När har du plussat med de andra barnen?

Jo, jag vet! Det är supertidigt. Jag har plussat olika med barnen men med första var det en dag innan BIM bara (på en 28 dagars cykel med ÄL runt dag 14-15), med andra barnet plussade jag runt 2 dagar innan tror jag. Men då har det varit tydliga streck! Med yngsta plussade jag på ÄL+ 10 vilket är det tidigaste! :) Tror nog det skulle kunna synas ett otydligt streck dagen innan det också men det syntes att det var ett streck ganska tydligt då! Så ja inte så konstigt att inget syntes nu egentligen. Sen beror ju massor på när ägget fäster!

Nu kommer jag väl ändå inte kunna hålla lig imorgon ändå tyvärr.. Känner inte av livmodern alls på samma sätt idag så kanske hände det något igår? Och under veckan som gått?

Ja det blir spännande att se i alla fall! Tänkte prova på ett sådant där CB tidigt test och håller tummarna på att jag inte får några spök. Har dock förstått det som att det är dem mindre känsliga som oftast "spökar" för flera som testar tidigt.

Håll tummarna för mig! När testar du igen? :) <3
  • Mammaresan
    hundenhubbe skrev 2019-12-22 22:45:06 följande:
    Tack!! Trodde verkligen inte de skulle gå denna månad!! 6 försöket så gick de! Så lycklig :) ja ta digitalt imorgon!
    Stort grattis att det blev ett så tydligt plus nu! :D
  • Mammaresan

Har oftast svårt att somna så här sent på kvällen/natten. Har mest tråkigt och strövar runt här på familjeliv. Väntar bara på att få veta om det är något. Allt med molande/ryggvärk/känna livmodern är som bortblåst. Känner ingenting längre så det gör ju såklart att allt känns som vanligt. Det gör ju helt klart att jag känner mig mest lurad och att det bara var något konstigt under en veckas tid, för just den här cykeln. Jättemärkligt!

Min menscykel är ju ganska oregelbunden också så mens kan jag få vänta på långt efter BIM som är en slags genomsnitts siffra egentligen (på 32 dagar). Inte för att jag har bråttom att få mensen men det är ju ett sådant där definitivt tecken på att det i alla fall inte är något, oavsett test.

Har svårt att somna om kvällen för att jag är så spänd, lever verkligen mycket mindre i framtiden nu för tiden i alla fall. Haha! Synd att jag måste överanalysera allt så mycket. Tänk vad skönt att bara kunna vänta in och efter si så där 6 veckor sen senaste mens testa för att mensen nog ändå är ganska sen. Tungan ute

• Mammaresan
    Supertrio skrev 2019-12-23 05:39:19 följande:

I

Ingenting eller hur?:(

Mitt ser likadant ut på ÄL+9, har också BIM på lördag (den 28:nde).. Känns kört här också för slutade känna allt igår. Jag har aldrig haft symtom tidigt så egentligen med mina andra barn men jag känner igen det här med de här toknegativa testen sedan andra gånger. Känns som det bara är önsketänkande.

En del av mig vill så gärna att det ska vara något för jag vet rent intellektuellt att vi inte kommer försöka skaffa flera barn åtminstone de kommande åren... så det känns lite extra förkrossande resultatet.

Så himla tråkigt att du än så länge fått negativt! :( Och att du sen måste vänta ända till april. Fy!
    hundenhubbe skrev 2019-12-23 08:28:37 följande:

Okej, nu känns det sant! Plusset har ökat fint på graviditetskollens sticka också :) bim-1 äl+13 Enligt app!

Symtom jag haft dessa dagar: mensvärk(fast väldigt långt ner, typbpå pubis xD och i äggstocksttrakten), vita lotionflytningar (mycket!), högre temp, gasig/uppblåst, hunger, illamående, förkyld, ömma /knöliga bröst och huvudvärk till och från.

Åååh men stort stort grattis!! :D
  • Mammaresan
    Supertrio skrev 2019-12-23 10:51:53 följande:

Åh då är vi verkligen i samma sits:/ Så himla frustrerande och tråkigt. Ville det så himla gärna denna gång..:( Men visst det är väl kanske inte över ännu, mensen har ju inte kommit än för någon av oss. Men med mina andra barn så fick jag liksom en känsla väldigt tidigt att jag var gravid, det har jag inte fått denna gång:/ Låter kanske som hokus pokus men jag bara visste. Nu känns det mer som att jag försöker lura mig själv..:(

Ja jag fortsätter hålla alla tummar och tår att det ändå blir ett plus för dig den här månaden! För ja det är ju långt kvar. Jag fick själv en sådan stark känsla av att jag är gravid... men det liksom försvann igår. Vågar inte känna efter längre heller efter de negativa testen! Känns ännu värre att få en intiutiv känsla av att vara gravid och så är det inte så.

Men några dagar finns det hopp i alla fall men vågar ju inte riktigt hoppas. Nu blir det mest att testa för att bekräfta att jag inte är gravid än tvärtom känns det som. Men jag förstår verkligen vad du menar med att "känna det på sig". Jag har däremot inte kunnat känna det med alla mina barn, kom tydligare ju fler graviditeter jag gått igenom. Men påverkar säkert hur mycket en tänker på det också.. om en inte känner efter kanske en inte är lika öppen för att känna av signalerna.

Ska kanske prova att träna lite idag och se om det känns precis som vanligt eller ej.
Svar på tråden BIM December 2019