• solkakan

BIM December 2019

Det är svårt att hålla sig så jag förstår dig. Håller tummarna att det är ett plus.

• solkakan

Min lutalfas är 12 dagar +/- 1 dag. Nästa helg är beräknad mens och jag tror inte att det blev något denna gång fast jag hoppas ju och letar tecken hela tiden.

• solkakan

Jag tycker mig känna lite molvärk men det kan bero på något annat. Jag är så nyfiken på att testa men just nu är det alldeles för tidigt. Jag köpte clearblue testa tidigt och funderar på att ta det nästa lördag fast egentligen vill jag testa ännu tidigare. Min bim är på söndag den 15:e, NC har ändrat sig ifrån det jag tidigare uppgav i tråden. När tror ni att det är vettigt att prova testa tidigt?

• solkakan
    Steeph skrev 2019-12-08 19:26:10 följande:

Här är en till som har molvärk, men haft typ i 3 dagar. Börjar dock kännas av mer och mer. Har haft känningar i båda äggstockarna också. Är ?bara? på ÄL+7. Beräknad bim är 14e.

Så himla spännande! Ska du testa tidigt eller håller du dig till BIM? Vi har nästan samma datum ju
  • solkakan
    MsSuzyLee skrev 2019-12-08 19:03:40 följande:

Åh, jag undrar exakt samma sak! :)

Har också BIM 15/12 :D

Oj såg ditt meddelande nu, superspännande. Hur ska du göra? Ska du ta ett testa tidigt?
  • solkakan
    MsSuzyLee skrev 2019-12-08 21:15:16 följande:

Alltså det är så himla lockande. Men ska nog försöka vänta och se om det blir nån mens innan jag testar. Eller? Jag är kluven! :) Förra månaden testade jag ganska svagt plus på BIM+2. Men sen blev det mf två dagar senare. Vill ju inte få ett negativt test bara för att jag testat för tidigt.

Hur ska du göra? :D

Jag känner mig också kluven. Om min temperatur fortsätter att hålla sig hög så tar jag nog ett test på torsdag eller fredag. Jag vill inte heller få ett negativt test, känns som att hoppet försvinner då.
  • solkakan
    Steeph skrev 2019-12-08 21:22:40 följande:

Jag kommer nog testa på onsdag, och sen testa på BIM om mensen inte kommer innan dess. Hur ska du göra? :)

Jag är lite kluven, jag ska nog testa på torsdag eller fredag men jag är rädd för ett negativt test bara för att jag testar tidigt.
  • solkakan
    MsSuzyLee skrev 2019-12-09 19:30:06 följande:

Jag tror att jag fick en nidblödning idag :) det var en extremt liten blödning, typ en droppe. Men hade exakt likadant förra månaden, när jag blev gravid :D

Är 8 dagar efter ÄL idag, om allt är som vanligt. Förra månaden kom den lilla blödningen dag 5 efter ÄL. Jag gör inga test eller mäter temperatur, utan räknar bara dagarna från mens. Så är ju inte helt pålitligt på dagen kanske :D

Spännande är det i alla fall :)

Oj oj spännande. Jag hade nidblödning förra gången när jag var gravid men det höll i sig i tre dagar och var en vecka tidig än vad mensen skulle vara. Denna gången är det inte ett spår av det vilket får mig att tvivla.
  • solkakan
    MsSuzyLee skrev 2019-12-10 05:31:31 följande:

Har för mig att jag läst att det är vanligare att inte få det än att få det :) min kanske inte ens va någon, va så ytterst lite. Men hoppas!

Ja, jag håller tummarna för dig! Än så länge håller min temp sig ganska hög så vi får se hur länge jag håller mig ifrån att testa.
  • solkakan
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 05:12:18 följande:

Bim va igår och hade Inge test hemma så jag chansade å tog ett digitalt ägglossningstest. Såhär blev svaret :S jag måste nog till apoteket vid 8, blev så paff samtidigt som det borde kunna indikera på en graviditet? Eller har nån erfarenhet av liknande?

Har nån av er plussat efter starkt ägglossningstest på BIM +1?

Jag har läst att det kan vara så men aldrig varit med om det själv. Uppdatera oss gärna hur det gick.
  • solkakan
    Hoppas96 skrev 2019-12-11 08:53:58 följande:

Har blödit hela natten så mitt plus var inte långvarigt.. Bm sa på telefon att det med största sannolikhet är ett missfall. Fy fan vad jobbigt detta är..

Nej vad ledsen jag blir för er skull :(
  • solkakan
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 07:44:55 följande:

Jodå de var precis som jag misstänkte men ändå inte vågade hoppas på efter månader av besvikelser, jag är gravid!!

Gratulerar! Fantastiskt kul!
  • solkakan
    sigge1235 skrev 2019-12-12 16:58:55 följande:

Testade positivt igår, CD 28. Men blöder sedan 4 dgr. Började väldigt lätt men har nu ökat. Så orolig för jättetidigt mf.

Hoppas att det inte är ett missfall :(
  • solkakan
    MsSuzyLee skrev 2019-12-12 05:41:20 följande:

Jag vet faktiskt inte om man kan räkna så, haha. Men tänkte att eftersom missfallet va så tidigt (bara 4 dagar efter den månadens BIM) så borde inte cykeln vara så rubbad? Jag brukar inte känna av ägglossning, så vet inte om jag haft någon... Haha, känner mig som en riktig newbie när jag läser om hur alla testar och tempar och har stenkoll här på fm. Började tempa igår utifall det inte blir något nu. Men har bara en sån vanlig termometer med en decimal... Men bättre än inget? :D

Tecken är att jag mår lite svagt illa och har gjort i typ en vecka. Är mer hungrig än vanligt. Känner mig ?svalkad? runt nedre delen av magen som att det är uppvärmt där. Öm i ländryggen. Vaknar varje natt för att kissa. Har fått typ två droppar blod, en igår och en för två dagar sen. Tänker att det kan vara nidblödning? Fick lika förra månaden nämligen :)

Oj nu blev det lång text. Sorry! :)

Hur känns det för dig nu? Redo att testa direkt igen?

När kommer du att testa? Jag är sugen på att testa i morgon :)
  • solkakan
    MsSuzyLee skrev 2019-12-12 17:42:14 följande:

Åh vad spännande! Hur känner du dig??

Jag kommer försöka vänta till söndag :) kanske lördag... :D

Nyss var det lite ?mörkt? på pappret när jag torkade mig så jag tror att mensen kommer i morgon :( men samtidigt hoppas jag på att det inte är det.
  • solkakan
    Tjoppa12 skrev 2019-12-13 23:26:03 följande:

Men grattis !! När var BIM?

På söndag så det är ett testa tidigt :)
  • solkakan
    Rosahimmel86 skrev 2019-12-14 06:39:48 följande:

Nu är det ingen tvekan längre <3

Jag hoppar nu över till "väntar barn" gruppen

Hoppas få träffa på många av er där :)

Wow stort grattis till dig också!

Så kul att det är riktigt många plus i gruppen!
Svar på tråden BIM December 2019