• Snuffles

BIM December 2019

Smuffsan skrev 2019-11-30 21:25:50 följande:

Hej alla. Ägglossningen kom en vecka tidigare än vad vi trodde. Har periodvis oregelbunden mens så det kan vara lite klurigt att träffa ägglossningen. Vi körde med ägglossningtest som tur var. Men denna månad lyckades vi. ÄL +11 idag och ett svagt streck på CB early. Tog ett digitalt direkt efter. Nu hoppas vi det går vägen till augusti ????

Hade du några symptom innan du plussade?
  • Snuffles
    Mamma2014 skrev 2019-12-01 08:23:34 följande:

Fick ett positivt graviditetstest precis så glad!

Stort grattis!!
  • Snuffles
    Mevi1315 skrev 2019-12-01 08:30:56 följande:

När man redan har barn och måste ?planera? in allt samt att man vill se något på tv.

?Älskling, filmen börjar om en kvart och ungarna har somnat - nu kör vi? ;) grymt romantiskt

Haha just det..och ibland känner man kom igen nu, bli klar, innan minstingen vaknar..som sagt väldigt romantiskt!
  • Snuffles
    Mevi1315 skrev 2019-12-01 10:21:51 följande:

Haha ja än har det inte kommit till att någon vaknat och står vis dörren och frågar ?vad gör ni??

Är väl bara en tidsfråga..hehe
  • Snuffles
    saran92 skrev 2019-12-01 10:36:24 följande:

Härligt att det börjar rulla in lite plus här i tråden, grattis till er! :D

Själv är jag en vecka ifrån Bim och har inte letat symptom denna månad eftersom jag vet att kroppen ofta lurar mig, men nu har jag ändå fått knasiga symptom som gör att jag får upp hoppet. Har tre gånger på kort tid börjat blöda näsblod helt spontant (legat stilla och kollat tv när det bara börjar rinna) jag och sambon var chockade för jag har inte blött näsblod sen sist jag var gravid. Och igår började mina smalben klia något enormt och det gjorde det i början av förra graviditeten också, förra graviditeten kliade jag så jag har långa ärr på benen, idag när jag vaknade hade jag stora sår för jag kliat i sömnen. Vet att det antagligen är sammanträffanden men kan inte låta bli att få upp hoppet..

Va..menar du att kliande smalben kan vara symptom?? Mina kliar också men inte kopplat det till ev graviditet..också 6-7 dagar från bim..
  • Snuffles
    saran92 skrev 2019-12-01 18:28:22 följande:

Ja alltså för mig har jag bara haft kliande smalben under graviditeten. När jag tog upp det med bm sist jag var gravid så tog jag tester för 'gravid klåda' alltså något som har med levervärden att göra men det visade inget så bm förklarade att vissa får klåda under graviditeten som är ofarlig och beror på hormonerna i kroppen. Men det kliade så mycket under graviditeten så jag fick sova med kylbalsam på benen och ha en blöt handduk under natten för att inte riva mig sönder och samman. Därför är det ju ett symptom för mig men det är nog ovanligt. Har du varit gravid förut?

Ja har 3 barn.. ah ok för mig är det säkert bara väderomslaget och torrhet som påverkar huden kanske..återstår att se..
  • Snuffles
    saran92 skrev 2019-12-01 18:28:22 följande:

Ja alltså för mig har jag bara haft kliande smalben under graviditeten. När jag tog upp det med bm sist jag var gravid så tog jag tester för 'gravid klåda' alltså något som har med levervärden att göra men det visade inget så bm förklarade att vissa får klåda under graviditeten som är ofarlig och beror på hormonerna i kroppen. Men det kliade så mycket under graviditeten så jag fick sova med kylbalsam på benen och ha en blöt handduk under natten för att inte riva mig sönder och samman. Därför är det ju ett symptom för mig men det är nog ovanligt. Har du varit gravid förut?

Ja har 3 barn.. ah ok för mig är det säkert bara väderomslaget och torrhet som påverkar huden kanske..återstår att se..
  • Snuffles

Ni är så många som vågar börja testa innan bim..är det någon mer än jag som har typ testångest och väntar in mensen..och om den inte kommer så väntar jag flera dagar till innan testet åker fram..haha kanske bara är jag..

• Snuffles
    Anonym (En sladdis?) skrev 2019-12-02 19:41:33 följande:

Alla är vi olika :)

Ja absolut och tur är väl det..jätteroligt när andra testar och lägger upp bilder och de analyseras osv..mer jag som känner mig lite tråkig haha
  • Snuffles
    Anonym (En sladdis?) skrev 2019-12-02 19:56:04 följande:

Ne det är du inte, då slipper du ju att bli besviken innan mensen ens är beräknad och sparar pengar :) Önskar att jag kunde hålla mig! Haha Även om vi inte planerat detta så kommer ja bli besviken om de inte blir något pluss. Har liksom byggt upp lite hopp eftersom jag fick den där "nidisen" eller vad de nu va..

Samma här..inte planerat men hoppas ju ändå..
Svar på tråden BIM December 2019