FruA2019 skrev 2019-11-26 21:07:42 följande:
Så sant så!
Jag har alldeles för många test, men är också testberoende. haha :P
Denna gång har jag ingen bra magkänsla alls, dyker finnar upp om någon dag eller två är det ett typiskt tecken på att mensen är på G, även spotings får jag 2-3 dagar innan. Bara vänta och se.
Vi har försökt ett tag, snart 1 år även om vi inte försökt varje månad, är på försök 7 tror jag. Men vid varje försök kollar man när det skulle bli beräknat och ställt in sig på den månaden, att det är en bra månad för bebis att komma i osv. Vid varje försök gör jag dumt nog samma sak och blir sen asbesviken när det inte tar sig sen. Börjar tröttna lite på att försöka..Känns dumt att säga då vi inte försökt jättelänge.. Men det är också för det tog sig på första försöken med de andra barnen och vi var inställda på att det skulle bli lika nu med, men nä nu är det svårare. :P
Jag är också testberoende, totalt! Jag testade en gång efter att mensen börjat bara för att jag var så inställd på att ?jo, jag ÄR gravid?. Inte den här månaden dock. Jag har varit inställd på förförelsekampanj i ett år minst. Men så hände det bara med riktigt bra tajming den här månaden så nu vet jag inte vad jag ska tro. Och illamåendet är inte typisk pms.
Jag har också haft turen att lätt bli gravid så jag har nog även jag idén om att det borde gå lika enkelt som tidigare. Men det är nog bra att ha respekt för kroppen och processen. Jag förstår känslan av att tröttna dock. Fokus hamnar ju inte längre på lusten och kärlek utan på dagar, senaste mens och äggblåsor. Inte vårt vanliga förspelssnack..