Inlägg från: Snarttrettiochtrevar89 |Visa alla inlägg
  • Snarttrettiochtrevar89

BIM December 2019

FruA2019 skrev 2019-11-25 21:25:31 följande:

Bim på söndag. Mår rätt illa ikväll, antagligen något skit som går då det ännu är tidigt men hoppas gör man alltid. Ska testa imorgon på bim-5. Plussade med mina andra två på bim-4. Hur mår ni andra med BIM runt hörnet? :)

Ang jobb, här är en till inom vården, hemtjänsten. Där man är på fötterna konstant. Med andra barnet kom foglossningen i vecka 10 så räknar med nått sånt igen. Får se hur det kommer gå att jobba. >.

Tänker på dig och håller tummarna! Min favoritdag på hela året är första advent (min BIM) så håller illamåendet och de konstiga lukterna och smakerna i sig så testar jag nog då. Tänk vilket firande det vore!
  • Snarttrettiochtrevar89
    MW90 skrev 2019-11-26 15:44:41 följande:

Jaså, så spännande! Hur kommer det sig om man får fråga?

Jag vill ju inte gärna ha det, tycker inte att det skulle passa vår situation just nu.

Därav att jag hoppas på att det bara är ett ägg som släpper.

Men jag hade aldrig blivit ledsen om jag fått beskedet om tvillingar, mer skräck på hur man ska lösa allt ;)

Tack, håller tummarna för dig med!

Nej, självklart förstår jag att du inte hade blivit ledsen. Alla har rätt att drömma och önska som de själva gör och vill.

Personligen har jag alltid drömt om en stor familj där syskonen är nära varandra i ålder. Tvillingar är ju det ultimata ur det perspektivet och dessutom vore det nog enda möjliga sättet för mig att få fler än fyra barn eftersom maken känner sig nöjd och klar som det är egentligen.
  • Snarttrettiochtrevar89
    FruA2019 skrev 2019-11-26 20:18:25 följande:

Tack, det var negativt och det hade jag nog förväntat mig med även om man hoppades såklart. 

Håller tummarna för oss!

It isn?t over til? the red lady sings. Än är det dagar kvar till bim! Jag har fortsatt konstiga känslor i maggropen och det drar i livmodern. Magen är väldigt svullen men det är typiska pms-tecken för mig. Ska köpa ett test imorgon att ha redo på söndagsmorgonen. Pirr pirr pirr!
  • Snarttrettiochtrevar89
    helaminvärld skrev 2019-11-26 19:30:37 följande:

Måste få skriva av mig lite här. Börjar bli spännande, det jag känner nu har jag inte känt tidigare efter ägglossningen..(har heller aldrig varit gravid förut) Borde vara ca. 9 dagar efter ägglossningen nu och haft molande huvudvärk nu i typ 3 dagar, liten blodblandad flytning igår eller förrgår, stark värk och ilningar typ i livmodern ikväll, hållit på några timmar nu i sträck. Nån som känner igen sig och vill dela med sig av hur det gick isåfall (av ni som varit gravida tidigare förståss) :)

Det där med huvudvärken känner jag igen. Det kom och gick för mig under hela mina tidigare graviditeter när jag hade starkt hormonpåslag. Håller tummarna!
  • Snarttrettiochtrevar89
    FruA2019 skrev 2019-11-26 21:07:42 följande:

Så sant så! 

Jag har alldeles för många test, men är också testberoende. haha :P 

Denna gång har jag ingen bra magkänsla alls, dyker finnar upp om någon dag eller två är det ett typiskt tecken på att mensen är på G, även spotings får jag 2-3 dagar innan. Bara vänta och se. 

Vi har försökt ett tag, snart 1 år även om vi inte försökt varje månad, är på försök 7 tror jag. Men vid varje försök kollar man när det skulle bli beräknat och ställt in sig på den månaden, att det är en bra månad för bebis att komma i osv. Vid varje försök gör jag dumt nog samma sak och blir sen asbesviken när det inte tar sig sen. Börjar tröttna lite på att försöka..Känns dumt att säga då vi inte försökt jättelänge.. Men det är också för det tog sig på första försöken med de andra barnen och vi var inställda på att det skulle bli lika nu med, men nä nu är det svårare. :P

Jag är också testberoende, totalt! Jag testade en gång efter att mensen börjat bara för att jag var så inställd på att ?jo, jag ÄR gravid?. Inte den här månaden dock. Jag har varit inställd på förförelsekampanj i ett år minst. Men så hände det bara med riktigt bra tajming den här månaden så nu vet jag inte vad jag ska tro. Och illamåendet är inte typisk pms.

Jag har också haft turen att lätt bli gravid så jag har nog även jag idén om att det borde gå lika enkelt som tidigare. Men det är nog bra att ha respekt för kroppen och processen. Jag förstår känslan av att tröttna dock. Fokus hamnar ju inte längre på lusten och kärlek utan på dagar, senaste mens och äggblåsor. Inte vårt vanliga förspelssnack..
  • Snarttrettiochtrevar89

[quote=80062818][quote-nick]Anonym (Hoppas på sladdis) skrev 2019-11-27 07:11:31 följande:[/quote-nick]Tror att jag plussade idag, på BIM-4.

grattis!!!

• Snarttrettiochtrevar89
    Snuffles skrev 2019-11-27 13:04:01 följande:

Jag är bara på äl+5..så givetvis känner jag inget av nånting..men de gånger jag varit gravid så har jag varit typ helt symptomfri oavsett. Bara att vänta på bim. Hur går det för er andra som närmar er bim?

Jag har ett diffust illamående/hunger som spökar hela tiden. Jag är dessutom rysligt trött och inte kaffesugen. Men som vanligt svårt att veta vad som är pms eller stress eller något annat.. Minns det som att jag blivit extremt öm i brösten när jag varit gravid tidigare men inget ännu.
  • Snarttrettiochtrevar89
    FruA2019 skrev 2019-11-27 20:44:51 följande:

Tror jag med precis plussade?! :o

På BIM-4 (precis samma som med mina andra kids)

Hurra för dig och grattis!!!
  • Snarttrettiochtrevar89

Vad spännande att det börjar komma plus! Jag sitter här på jobbet och är trött och har huvudvärk. Kaffet smakar fortfarande märkligt och igårkväll hade jag massor av känningar och drag kring nedre delen av magen. Så nyfiken!

• Snarttrettiochtrevar89

1/12 - Pewc, Snarttrettiochtrevar89

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92, pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, Mamma2014

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191

11/12 - Smuffsan, MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12