• saran92

BIM December 2019

lillepitbull skrev 2019-11-19 09:22:45 följande:

BIM 4/12

Hej!

Här sitter jag och har (förmodligen) den värsta sortens nidblödning... det gör SATANS JÄVLA SKIT ONT!! Sen i lördags...

Finns det fler där ute som upplevt samma? Jag börjar tro att det är nåt fel på mig! :(

Hade inga känningar innan jag plussade med min dotter bim+4, ingen nidblödning eller något ont. Låter ju inte kul att ha så ont :( tänker så det inte är någon cysta som brustit eller något sånt dumt..
  • saran92
    Anonym (Alex) skrev 2019-11-18 12:30:41 följande:

Hoppar in här då mensen dök upp som väntat idag efter tempdropp bim+1. Nya tag, bim 21/12! Hoppas på ett jul-plus <3

Håller tummarna för fint plus till jul :)
    helaminvärld skrev 2019-11-18 12:32:34 följande:

Hejsan! Hänger gärna på här jag också. Blir tredje försöket för oss till första barnet. Enligt flo har jag ägglossning idag, men jag har tidigare månader haft ganska oregelbunden mens så jag misstänker mensen kommer någongång 1-5 december, vill dock ännu inte börja med ägglossningstester, känns som det blir ett stressmoment. Kör mest på känsla i nuläget :)

Jag tycker flo räknar så konstigt om man jämför med andra äl-kalendrar, flo säger att jag har äl om 3 dagar(på fredag) andra appar säger söndag.. och äter bidrottninggele denna cykel som ofta ger tydligare äl-känningar men jag känner nada. Har gett mig på att testa noggrannare med äl-test än jag gjort innan men dom är super svaga så ingen stegring där heller..
  • saran92
    boshab skrev 2019-11-19 11:04:28 följande:

Äntligen är det ägglossning på g för min del! Är på CD14 idag. Fick ett positivt ÄL-test igår eftermiddag. Så skulle gissa på ÄL imorn. Fått till det i söndags och igår. Blir att försöka ikväll också. Sen bara hålla tummarna och hoppas att tiden går fort :)

Skönt att ha äl spikat :) håller tummarna!

Jaa tiden mellan äl och bim kryper fram :(
  • saran92
    IA88 skrev 2019-11-21 21:19:25 följande:

Hej! Hoppas det är okej att jag ställer lite frågor, är lite nyfiken då jag befinner mig i en lite liknande situation. Så din mens uteblev alltså helt en månad? Min mens är typ 11 dagar sen nu och är på cykeldag 41 så är lite orolig och undrar vad som händer med min kropp. Har tagit två graviditetstest (BIM+4 och BIM+9) men de var negativa. Detta har aldrig hänt mig innan, min mens är väldigt regelbunden och kommer alltid på dag 29+/-2.Hur gick det till när du fick framkallad mens? Hur länge väntade du innan du vände dig till vården?

Nu frågade du kanske inte mig men kan ändå skriva mina erfarenheter, har likadan cykel som dig fast 28 dagar +/- 2. Månaden innan jag plussade med min dotter blev min mens huxflux 13 dagar sen, negativt på gravtest och mådde helknasigt. Sen kom den helt plötsligt som om inget hade hänt. Vi försökte inte få barn då och att jag blev gravid med dottern månaden efter var inte planerat. Tror helt enkelt det blir så då och då genom livet utan förklaring, var skit stressad dessa 13 dagar över eftersom testen var negativa och inget kunde förklara varför mensen blev så sen, vården sa att jag var tvungen att ha rubbningar minst 6 månader innan de utreder. Hoppas din mens kommer igång snart eller ännu bättre, att det visar ett plus lite senare än du tänkt :) detta var alltså över två år sedan och har aldrig hänt varken innan eller efter det igen.
  • saran92

Nu fick jag äntligen glad gubbe på cb så flyttar min bim till 8/12 :D

1/12 Pewc, FruA2019, Hoppas på sladdis

2/12 - Nixtie

4/12 - Linnmal

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo

7/12 - Hoppas96 , paramore1

8/12 - saran92

9/12- Asplövet18

11/12 - Smuffsan

12/12 - Mirum

13/12 - Tjoppa12

16/12 - solkakan

19/12 liloma, Nyckelpiga2017

24/12 Nicciz

• saran92

Fick glad gubbe på cb digitalt igår, men tyckte strecken kändes väldigt svaga så tog även ett idag och såklart glad gubbe idag igen och stickan ser helt klart positiv ut idag. Hur kan det visa glad gubbe på det super svaga?

Lägger in bild på skillnaden.

• saran92
    EllaLo skrev 2019-11-23 16:23:31 följande:

Måste ju kanske vara så att stegringen iprincip började precis när du testade igår? Är det cb digital du testar med?

Ja så är det säkert men tycker det är missvisande att få glad gubbe på det där super svaga när det är tydligt att det endast borde gett glad gubbe idag, ska jag flytta min Bim yttligare en dag nu då eller? Typiskt haha
  • saran92
    saran92 skrev 2019-11-23 16:38:16 följande:

Ja så är det säkert men tycker det är missvisande att få glad gubbe på det där super svaga när det är tydligt att det endast borde gett glad gubbe idag, ska jag flytta min Bim yttligare en dag nu då eller? Typiskt haha

Juste glömde svara, det är cb digital ja :)
  • saran92
    EllaLo skrev 2019-11-23 17:17:17 följande:

Jag tänkte skriva tvärtom, skit bra ju? Du hittade ju isåfall precis när din äl började, hur ofta gör man det haha?! Jag hade behållt samma BIM som innan! :)

Haha sant! Det enda som rör till det är att efter detta fulla utslag så släpper ju ägget mellan 12-48h och imorgon(när förmodade äl äger rum) så jobbar min sambo och resten av veckan jobbar vi olika skift och ses inte förens på torsdag igen. Så kommer ju missa att få till det på äl dagen och dagen efter :(
  • saran92
    EllaLo skrev 2019-11-23 17:27:18 följande:

Fast det skulle ju likaväl kunna släppa nu, i och med att du fick utslag redan igår! Det behöver ju inte vara 48 timmar. Kan ju likaväl vara 16,22,31 timmar efter etc! Men förstår vad du menar är i precis samma situation med min sambo vi jobbar heeelt olika vissa perioder... Men spermier kan ju leva upp till 5 dygn och det finns ju faktiskt par som haft sex 1 gång under äl och lyckats! Jag fick också glad gubbe imorse så vi ligger nog lika i våra cykler :)!!

Ja det har du ju såklart helt rätt i, det är ju kroppen vi talar om och inte en maskin som har 100% förutbestämt mönster :D det är helt klart struligare att få till bebisverkstad när man jobbar olika haha, får hoppas detta räcker och att tiden till bim går snabbt. När har du bim?
  • saran92
    EllaLo skrev 2019-11-23 18:34:21 följande:

Precis, hoppas ni hinner få till lite mys innan din sambo drar på jobb!

Jag har ätit letrozol denna cykel samt tagit ovitrelle och enligt gyn bör den komma cd 28-32 någon gång. Vilket blir 5-9 december isåfall men min mensapp säger 4 december eftersom den räknar utifrån min tidigare lutealfas med min egna äl. Haha krångligt det lät, jag tippar iallfall själv på BIM 6 bara för det är någonstans mittemellan haha :)! Dudå?

Ja jag hoppas vi får till en sväng iallafall!

Nej men hängde nog med i hur du tänker :) går jag enligt första glada gubben så är bim 8 december men känner jag mig själv så kommer jag börja testa bim - 4 typ, test narkoman som man är dåva haha. Lovar alltid mig själv att vänta till bim men kan aldrig hålla mig..
  • saran92
    Snuffles skrev 2019-11-23 22:51:35 följande:

Hoppas ni fick till det idag då det är dagen innan äl och äl-dagen som är de mest fertila dagarna. Med min yngste så hade vi sex en gång samma morgon som äl-testet gav utslag och med cb digitala så är det ju ägglossning först 24-36h timmar senare alltså dagen efter och det gick ju. Som sagt spermier överlever flera dagar. Men konstigt det visade positivt på det svaga. Mina test har alltid visat negativa när det är så svagt och fortfarande negativt vid mellanstarkt och positivt först när det ser ut som på ditt starka test. Och då känner jag alltsomoftast av äl dagen efter också. Förstår det blir lite svårt när man går om varandra i jobbet osv men man har goda chanser även om det bara blir en gång under de mest fertila dagarna??

Kul att höra att det funkade för er, ger mig hopp :)

Ja jag tycker det var knepigt eftersom det var så svagt, därför jag tog ett till idag bara för att se så det inte vart knas, och tur var väll det för då har man ju mer koll! Vi jobbar på samma jobb men olika skift, är ju bra för dottern slipper långa dagar på dagis men svårt när man vill få till ett syskon haha ;)
  • saran92

Härligt att det börjar rulla in lite plus här i tråden, grattis till er! :D

Själv är jag en vecka ifrån Bim och har inte letat symptom denna månad eftersom jag vet att kroppen ofta lurar mig, men nu har jag ändå fått knasiga symptom som gör att jag får upp hoppet. Har tre gånger på kort tid börjat blöda näsblod helt spontant (legat stilla och kollat tv när det bara börjar rinna) jag och sambon var chockade för jag har inte blött näsblod sen sist jag var gravid. Och igår började mina smalben klia något enormt och det gjorde det i början av förra graviditeten också, förra graviditeten kliade jag så jag har långa ärr på benen, idag när jag vaknade hade jag stora sår för jag kliat i sömnen. Vet att det antagligen är sammanträffanden men kan inte låta bli att få upp hoppet..

• saran92
    Snuffles skrev 2019-12-01 16:11:07 följande:

Va..menar du att kliande smalben kan vara symptom?? Mina kliar också men inte kopplat det till ev graviditet..också 6-7 dagar från bim..

Ja alltså för mig har jag bara haft kliande smalben under graviditeten. När jag tog upp det med bm sist jag var gravid så tog jag tester för 'gravid klåda' alltså något som har med levervärden att göra men det visade inget så bm förklarade att vissa får klåda under graviditeten som är ofarlig och beror på hormonerna i kroppen. Men det kliade så mycket under graviditeten så jag fick sova med kylbalsam på benen och ha en blöt handduk under natten för att inte riva mig sönder och samman. Därför är det ju ett symptom för mig men det är nog ovanligt. Har du varit gravid förut?
  • saran92
    Snuffles skrev 2019-12-01 18:40:32 följande:

Ja har 3 barn.. ah ok för mig är det säkert bara väderomslaget och torrhet som påverkar huden kanske..återstår att se..

Ja det kan ju mycket väl vara det som är orsaken till mitt kliande med men blev bara fundersam eftersom jag inte kliat såhär sen jag var gravid. Ja vi får se om någon av oss kan lägga till oss på gravidlistan sen :)
  • saran92

Någon här som har erfarenhet av nidblödning?

Är på Äl+8-9 och upptäckte precis att jag har svaaagt rosafärgad flytning, så svag att den bara syns emot vitt men rosa är den iallafall. Kan ju lika gärna vara mellanblödning men hoppas ändå på nidblödning. Har bara läst om att folk fått blodstrimmor men min är bara svagt rosa hela alltet så inga strimmor eller tydligt blod.

• saran92
    Paramore1 skrev 2019-12-04 18:43:51 följande:

Skulle ni tolka detta som spökstreck? Jag tog ett, eftermiddag och inte väntat 4timmar. Sen stack jag till stallet och kom hem 2 timmar senare. Nu ser jag detta. Är det torkstreck?

Vet ju att man inte ska lita på test efter test tiden gått ut men hade jag fått det testet hade jag definitivt trott det var något. Har aldrig sett ett negativt test hux flux bli positivt efter tiden gått ut. Men hade absolut tagit ett nytt med morgonurin imorgon! :)
  • saran92
    Snuffles skrev 2019-12-04 20:00:23 följande:

Bim-3 eller-4. Molande i ryggslut/livmoder. Känns som mensen ska komma hela tiden och har känts så i några dagar nu. Så allt är typ precis som vanligt innan mens förutom att molandet började tidigare än vanligt men säkert inget som är ovanligt. I mina andra graviditeter så minns jag att jag också hela tiden kände det som att mensen skulle komma så molandet är för mig tecken på både mens och ev graviditet. Känslan att det inte är något sitter kvar..

Hur går det för er andra?

Jag är på äl+10 och tycker dagarna kryper fram. Månadens testande har dragit igång så testar ett om dagen men endast negativt, tappar lite hopp ju närmare bim jag kommer för många plussar ju innan bim och mina är tokblanka så.. Testar du först efter Bim eller hur gör du?
  • saran92

Testade negativt idag på äl+12 så får nog inse att det inte tagit sig denna månad. Skulle den ljusrosa flytningen i måndags varit nidblödning borde testet visat plus nu. Så då är det yttligare några symtom som kan läggas till på 'inte gravid' listan.

Svar på tråden BIM December 2019