• rmj

BIM December 2019

Hej allihopa! Hoppar gärna in här med BIM 26/12 och andra försöket. Jag har tidigare två pojkar på 6 och 9 år och sambon har också två pojkar på 7 och 17 år. Jag är snart 34 och han är 40, men jag hoppas inte åldern sätter käppar i hjulen för oss så vi håller tummarna på ett plus lagom till jul ?? Nu väntar vi in ÄL som borde vara i nästa vecka. Hade ÄL på dag 12 förra månaden och en cykel på 28 dagar direkt efter p-piller stopp.

• rmj

Hej allihopa! Inne på andra försöket nu och fick en tydlig stegring idag tidigt på morgonen, så ikväll hoppas man på mys och att vi kan lyckas med detta :) Har BIM 26/12. 
  • rmj

Hej alla! Behöver råd! Jag hade maximalt utslag på ägglossningsstickorna igår morse och idag på morgonen hade det sjunkit igen en aning, så toppen var alltså igår. Vi har haft sex varje dag denna vecka + helgen UTAN just igår då det "låste" sig för mannen av olika anledningar. Finns det en chans ändå? Idag med kanske? Vi är inne på andra försöket. Jag har två pojkar sedan innan och han också Glad

• rmj

Jag anar ett streck, testa att köpa ett digitalt? Jag håller tummarna!! 

IF89 skrev 2019-12-12 06:15:56 följande:

Hej allihop!

Följt er ett tag nu men hållt mig i bakgrunden, är redo att säga hej nu!

Jag och min man är inne på första försöket för en trea, har två barn sedan tidigare. Första barnet blev till första försöket, andra barnet fick jag missfall första försöket sen blev han till månaden senare. Jag är dvs väldigt fertil.

Enligt tidigare cyklar borde jag haft ÄL kring 23-25 november, fredagen den 22 november tog jag ett negativt ÄL test men brydde mig inte om att fortsätta testa, den brukar alltid komma som en klocka. Jag har PMDS och brukar känna av ÄL supertydligt men denna cykeln har det varit minimalt med PMDS symptom (förvirrad, arg, lätt upprörd, handlingsförlamad) och istället har jag bara varit superkänslig. Gråtit lätt. Brösten och ryggen började tidigt ömma, klassisk tecken på mens... Men molvärk har också kommit och gått, jag har aldrig mensvärk. BIM (uträkning efter senaste cykel) var i fredags 6/12 men idag är cykeldag 34 och jag har fortfarande inte fått min mens. Negativa test.. Förutom något i Tisdags där jag aaaaaanade ett streck. Symptom fortlöper förutom att brösten nu bara är svullna. Varit i kontakt med gyn som menar på utebliven ägglossning?! Men ska man ha massa symptom då? Läste någonstans att endast 20% som inte ägglossar blir utan mens helt. Jag är heeeelt klart förvirrad!!?? Vad händer? Vill inte hoppas för mycket så ställer mig in på ingen graviditet, men undrar då vad jag nu ska göra...? Bara vänta på.... Vadå? Ny ägglossning typ?

Lägger in testet sedan i Tisdags.

Sorry för uppsatsen...

• rmj
    Anonym (Hoppfull) skrev 2019-12-14 21:00:34 följande:

Tror inte de blir plus för mig i december ????. Positivt ägglossning test i em Men mannen e magsjuk ????.

Hade sex igår men känns som vi hade behövt ha de flera dagar..

Hände precis samma för mig denna månaden, sex dagen innan och sen blev mannen sjuk. Så himla typiskt! Vi får ändå hålla tummarna för oss!
  • rmj
    Anonym (Hoppfull) skrev 2019-12-15 18:47:38 följande:

Håller verkligen tummarna för oss båda!

När har du bim?

Har BIM 26/12
  • rmj

Hej tjejer! ÄL+7 idag och hugg i högra äggstocken (hoppas på att ägget har fäst). Annars inga övriga symptom men har hur många testa tidigt som helst då det var kampanj på blackfriday och jag missade att de dubblade ordern utan extra kostnad. Så kör nog igång med tester på lördag eller söndag, sen BIM 26/12 men hoppas på ett plus till julafton. Andra försöket nu och vill så gärna att det går nu! Inte varit gravid på 7 år och minns inte så mycket hur det kändes mer än ömma bröst och ännu är brösten inte ömma.

Håller tummarna för oss alla!!

• rmj
    Anonym (Fian) skrev 2019-12-18 18:41:45 följande:

Är detta vad jag tror?

Andra barnet som vi planerar, kämpade 9 månader med första innan det tog sig och nu är det 4:de försöket men andra helhjärtade försöket. Med tanke på min ålder (37) trodde jag knappt jag skulle få uppleva detta igen :)

STORT GRATTIS!!!
  • rmj

Tog ett testa tidigt idag på BIM -4 men negativt, så det känns som att hoppet försvann med ett plus denna månad tyvärr..

• rmj

12/12 - Mirum, FELT, s0ff

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina

15/12 - MsSuzyLee

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - , myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

25/2 rmj

27/12 Fantasifulltnamn, erla91, Snarttrettiochtrevar89

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595, Pewc

Plussat:

Linnmal

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Smuffsan

Bobbycar92

Hoppas96

Lillaräkan1919

Patzy90

• rmj
    Gosan28 skrev 2019-12-21 12:11:52 följande:

Tog ett tidigt test idag igen.... fortfarande negativt. Bim den 24 Eller 25 så fortfarande lite tid kvar.... känns känns som att ett tidigt test borde upptäckt hormonet vid detta laget :(

Samma som mig BIM ons eller torsdag och negativt på testa tidigt idag, men testar ett par dagar till sen ger jag upp för denna månad!
  • rmj
    Gosan28 skrev 2019-12-21 14:26:54 följande:

Kul att vi har bim ungefär samtidigt.

Har du några känningar än så länge? Själv sitter jag här helt utan symtom så känns lite som att det inte blev något denna gången för mig... :( men bara andra försöket för vår del så försöker att inte vara allt för ledsen

Har lätt molvärk och taskigt humör som vid PMS, så man vet inte vad som är vad tyvärr. Vi är också inne på första försöket. Vi får hålla tummarna tillsammans!
  • rmj
    Gosan28 skrev 2019-12-21 15:25:20 följande:

Ja! Hoppas för oss båda.

Hade du äl runt den 11 också då eller?

Jag tror tyvärr inte det blev något för mig denna gången... Men på andra försöket ska man inte hoppas på för mycket. Det kan ju ta ett tag! :)

Jag menar andra försöket för oss med, hehe!

Ja det kan ju ta tid. Mitt första barn tog 1 år och andra barnet på första försöket. Så kan ju bli så olika! Och jag är ju snart 34 år så lättare blir det ju inte med tiden.

Jag hade ÄL 11 också, men jag testar ett par dagar till innan jag ger upp för denna månad. Testar du med ?testa-tidigt?-tester med?
  • rmj
    myownworstenemy skrev 2019-12-22 07:56:10 följande:

Åh nej! Hade huvudvärk igår och har haft mensvärk sedan igår. Jag brukar ha huvudvärk innan mensen kommer. Antar att mensen är på G men hoppas verkligen inte det. Kommer bli så besviken! Om det inte har kommit något imorgon tar jag kanske ett test. Hur går det för er andra som har BIM i dagarna, kanske idag till och med?

ÄL + 11 idag och negativt test, så ledsamt!!
  • rmj
    myownworstenemy skrev 2019-12-22 08:18:47 följande:

Nåväl, ofta kan man inte se något så tidigt så än behöver det inte vara kört. Men jag vet hur tråkigt det är med negativa test.

Plussat på ÄL +10 med båda barnen, men ger kanske inte upp än, hehe!
  • rmj

BIM på torsdag och idag är det måndag, har flera testa tidigt hemma och anar en skugga idag här hemma, kanske blir dålig bild här. Vet inte om jag inbillar mig. Men molvärk nästan hela dagen igår och brösten blir mer och mer ömma för varje dag!

Jag önskar så att vi har lyckats! Ska fortsätta testa fram till torsdag i alla fall. Förra månaden ömmade brösten bara lite om man verkligen tryckte och försvann sedan två dagar innan mens. Så imorgon borde symptom vara borta om det inte är något.
  • rmj

Negativt på BMI -2 med testa-tidigt test. Så får nog invänta mensen :(

Svar på tråden BIM December 2019