• Harry900

BIM December 2019

Hoppar in här är ju lite spännande nu! Försökt med andra barnet nu sedan september, har haft två menser senaste startade 29/11 så jag borde haft ägglossning mellan 10-15 dec nu här.. jag känner ju mkt molande värk i magen och ikväll högg det som tusan i ljumsken.. men har iof mkt molande mensvärk innan mens nu de senaste två gångerna.. får se jag hoppas ju kunna testa positivt på julafton så man kan få en trevlig jul ???? annars ska jag vänta till nyår då bim är nånstans där. Hoppas!!! Lycka till ni andra!

• Harry900
    myownworstenemy skrev 2019-12-16 22:03:12 följande:

Ugh. Nu är det den där jobbiga veckan när man är mellan ÄL och BIM och tror att allt är symtom. Blir trött på mig själv! Vill så gärna att det ska gå vägen denna gång. Har lite molvärk i ena äggstocken (eller vad det nu är) i princip hela tiden. Hoppas, hoppas!

Precis samma! Hoppas!!
  • Harry900
    xesistix skrev 2019-12-17 06:38:13 följande:

Hej, har följt er länge då vi planerar ett tredje barn (första försöket).

BIM den 23:e så hoppades verkligen på en positiv julklapp men kände mig ändå dum som testade imorse. Det är så tidigt så förväntade mig ett tokblankt test men fick detta...

Skakar. Kan det vara..?

Jag ser! Grattis ! Man kan ju testa sex dagar före BIM så du är väl en som har mkt hormoner kanske då det visas så tidigt? ???? kul!
  • Harry900

Nu vill jag ha lite hjälp, eller iaf höra om någon varit med om samma. Jag tog ett test idag (vet ju inte exakt när jag hade ägglossning men min senaste mens startade 29 nov och jag borde väl få men mellan 24-29 dec då, så nu tog jag ett test iaf en vecka för tidigt) men när testet är blött kan man skymta ett extra streck väldigt svagt o när det är torrt ser man ingenting!!! Har det hänt så för er andra som sedan visat sig vara gravida? Eller inte gravida?

• Harry900

Asså man ser ju inte så mkt då va.. men man kan ana något va?! Jag vet inte exakt när jag ska ha mens eller när äl var! Men sist jag fick mens va den 29/11 så borde ju få mens mellan 25-29 kanske?! Och jag har hög temp (med typ 0,5-1 grad mer än vanligt) har liiiiite smått mensvärk till o från. Är sjukt jävla trött (fast å andra sidan är det årets mörkaste tid med o jag har en livlig ettåring också) annars inget märkvärdigt jo kanske mitt humör dä. Och med första barnet märkte jag ingen skillnad på mig alls! Plussade på bim dagen då och hade inga symtom de kom nog i v8-9 då har jag för mig... hoppas nu!!!!! Ska ta ett test igen om två dagar o se! Inbillar mig att det inte är nått för o inte bli besviken. Det hade varit kul o plussa o lägga i sambons julklapp..
  • Harry900

Jag har en fråga!!! Någon som vet om när man slutat amma och mjölken försvunnit helt och hållet tuttarna är heeeelt tömda och man har haft två menser efter det om det kan finnas lite mjölk ändå...??! Eller om det kan komma lite genomskinlig mjölk om man e tidigt gravid?.... hmmm för all min mjölk försvann helt när jag sluta amma... men idag kom det lite mjölk (eller typ genomskinligt?.) någon som vet eller varit med om liknande? Har det visat sig att ni varit gravida då? Lite skumt tkr jag. Fick en konstig känsla haha!

• Harry900
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-12-22 16:15:25 följande:

Jag har varit med om samma sak. Och tolkade det direkt som ett graviditetstecken, men jag fick tyvärr förklarat för mig att det visst kan komma när som helst ändå..

Hmm okej vad konstigt! Det visade sig inte sen att du var gravid? :/
  • Harry900

Jag har typ flytningar lotionliknande typ vit/gula (ursäkta!) och tempade idag igen 37,7.. brukar ligga på 36,5-37 i normala fall.. så jag hopps verkligen det är en bebis nu och inget annat! Fick ju ut lite råmjölk som inte har me grav o göra men vore konstigt annars för min mjölk försvann ju helt efter jag sluta amma så jag ska nog testa igen imorgon eller på julafton!

• Harry900

Ja idag är det den 25e. Hade mens 29/11 sist o mensen lyser med sin frånvaro o alla gravtest hittills har varit negativa. Var ju ett där som visade på nått men nää verkar inte stämma då.. får vänta till iaf den 29e om 3-4 dagar o se igen om mensen inte dykt upp då. Har just nu extreeeem mensvärk. Kan tyda på mens men också en livmoder som växer. Enligt app ska jag väl vara v4(3+5) alltså snart 4 hela veckor. Och det är ju då det sägs att man skulle haft sin mens o bör få ett plus isf, så än lever väl hoppet.. lite. Så tråkigt om det inte skulle vara något den här gången heller.

• Harry900

Tecken jag har just nu som skulle kunna tyda på en graviditet (men lika väl att mens är på ingång)

Trött hela dagen lång (mer än jag brukar vara)

Ont i magen och mensvärk

Ont i brösten inte hela tiden men på kvällen

Hungrig oftare

Väldigt lättstött och känslig

Min hy har blivit väldigt slät och fin (blev det med min tidigare graviditet också)

• Harry900
    Supertrio skrev 2019-12-25 21:19:55 följande:

Åh vad spännande när du listade upp dina tecken sådär, då blev det lite tydligare för mig vad jag också känner:) Speciellt det där med slätare o finare hy, det har jag med fått och det brukar vara raka motsatsen annars innan mens. Och jag är extremt lättstött och känslig nu. Gråter för minsta lilla, så pass att min sambo är övertygad om att jag är gravid, haha. Samma sak med brösten, mina är mycket större och framför allt på kvällarna, bröstvårtorna med. Typ svullna och röda. Någon mer som känner igen det?

Insåg förut att jag räknat fel på BIM ?! Min app sa att BIM är på lördag men om jag går tillbaka tidigare cykler så har jag en cykel på 36 dagar (varje gång!). Och inte 34 som appen tyckte denna gång. Skumt. Så BIM borde vara på måndag! Då förstår jag ju om testen visat blanka och negativa..?!:) lite hoppfull ändå :)

Åå hoppas! Håller tummarna! Jag har nog bim om tre dagar tror jag, inte säkert men nått sånt så ska vänta tills dess. Ingen mens i sikte ännu iaf. Inatt har jag variiit sååååå hungrig hela natten. Åt ju ändå innan jag la mig.. o nu har vi ätit frukost o jag e hungrig igen. Asså det skulle inte slå fel nu om detta bara är symptom på att mensen ska komma hahha! Men man hoppas ju att den uteblir
  • Harry900

Antagligen bim imorgon, då tror jag också det kan vara äl+14 enligt app gick jag in i v5 (4+0) igår och det är ju först denna vecka testen kan visa har jag hört. Ska kanske testa imorgon. Mensen lyser med sin frånvaro men kan ju lika gärna komma som en överraskning imorgon.

• Harry900

Alltså senaste mensen 29/11 och igår eller om det var i förrgår fick jag ?inte gravid? på clearblue och igår skulle jag ha haft mens antar jag o då va man nog på äl+14 och mensen lyser fortfarande med sin frånvaro! Inga tecken på att den e påväg... frustrerande nu :/ ska jag testa efter nyår om mensen inte dykt upp då? Eller anta att den hoppar över en månad nu o att nästa äl kanske är om två veckor? :/

• Harry900
    Harry900 skrev 2019-12-30 16:24:08 följande:

Alltså senaste mensen 29/11 och igår eller om det var i förrgår fick jag ?inte gravid? på clearblue och igår skulle jag ha haft mens antar jag o då va man nog på äl+14 och mensen lyser fortfarande med sin frånvaro! Inga tecken på att den e påväg... frustrerande nu :/ ska jag testa efter nyår om mensen inte dykt upp då? Eller anta att den hoppar över en månad nu o att nästa äl kanske är om två veckor? :/

Någon som är i samma sits just nu?... försenad mens eller möjligen hoppar över
  • Harry900
    Loea skrev 2019-12-30 18:36:13 följande:

Ja min mens var två veckor försenad. Så min cykel blev på 49 dagar. Om du har tagit negativa gravtest är mitt enda tips att ha is i magen och vänta ut det. Din mens kommer komma men kanske inte än på några veckor :) jag tyckte väntan har outhärdlig då det kändes som att man var fast i något mellanting. Man ville bara att nästa cykel skulle börja så man iaf kunde gå vidare. Nu gjorde min det tillslut, så skönt! Hoppas din mens kommer igång snart också :)

Ja så jäkla irriterande är detta! Sist vi försökte med första barnet så försökte vi i nästan ett halvår o månaden innan hon blev till så bara mensen försvann den liksom hoppade över en månad helt.. sen kom den månaden där på o då blev jag gravid sen.. man hoppas ju man är gravid nu men testet ljög inte.. men ändå tänker man att jo men ägglosNingeb kanske var senare jag kanske testade för tidigt .. men är antingen som du säger eller så hoppar den över helt den här gången med -.- usch va jobbigt! Man vill bara antingen få ett plus eller få mens så man kan fortsätta... vet inte varför man vill försöka skynda på nått men annars undrar man ju om nått är fel varför det tar sån tid :/
  • Harry900
    Loea skrev 2019-12-30 19:49:43 följande:

Ja hade precis samma typ av tankar. Och det finns ju dom som inte plussar förens senare, flera dagar efter bim. Men oddsen att man är en sån är ju inte så höga. Man lägger ju om sitt liv också om man är gravid, äter inte vad som helst och dricker inte. Vart en del julbord där jag inte visste om jag verkligen kunde lita på testen eller inte så blev till att safea. Ja om man ändå inte är gravid så vill man ju bara att mensen ska ha varit då att man kan fokusera på nästa liksom. Mest meningslösa tiden är ju den man bara väntar på ingenting känns det som. Blev dessutom nojig att något var fel också. Men det var inget konstigt för mig iaf, förutom förseningen!

Ja men exakt! Så länge nu

Som man avstått all go gravlax, mögelost, alkohol och dyl för att man tror, hoppas och vill vara gravid.. så är man inte det snark. Får otåligt vänta o se bara.. försenad mens eller gravid är det ju bara.. men vill veta NU hahaha
Svar på tråden BIM December 2019