Inlägg från: myownworstenemy |Visa alla inlägg
  • myownworstenemy

BIM December 2019

Sent igår kom mensen. Känner mig väldigt besviken men hoppas nu på en graviditet i julklapp.

1/12 - Pewc, FruA2019, Snarttrettiochtrevar89, hoppas på sladdis.

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92, pusselmamma

4/12 - Linnmal

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, Mamma2014

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191

11/12 - Smuffsan, MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, rosahimmel86

23/12 - patzy90, myownworstenemy

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

• myownworstenemy
    Anonym (Anna90) skrev 2019-12-14 09:23:24 följande:

Äl +6/7 idag.. Ska försöka hålla mig från att testa tills på måndag på äl + 8/9. Dagarna sniiiiiiiglar dig fram, fasen så dryg denna väntan är.

Någon annan som är ungefär på samma ställe i cykeln?

Jag är på ÄL+5-6. Hoppas så himla mycket på en tidig julklapp. Har BIM 23:e eller 24:e december. Jag skulle inte våga testa så tidigt. Har ett Clearblue digitalt test och känner mig för snål för att använda det för tidigt, haha! Plus att jag inte tror att jag skulle få ett plus så tidigt. Men om jag känner en massa symtom nästa vecka kanske jag testar nästa helg.
  • myownworstenemy

Har en fråga om alkohol. Jag är på BIM+5-6 någonting och vet såklart inte om jag är gravid. Jag dricker alkohol ytterst sällan men nu ska jag på en tillställning med alkohol både ikväll och på måndag. Hur hade ni gjort med alkohol? Är det självklart att inte dricka eller är det snarare löjligt att tänka på det innan jag ens vet om det blir något? Det gör mig inte så mycket att avstå, det är mer att andra har en tendens att märka det och kanske blir misstänksamma. Jag vet inte... Hur hade ni gjort?

• myownworstenemy
    hundenhubbe skrev 2019-12-14 14:50:57 följande:

Såg i ditt i lägg innan att de var felskrivet att du är på äl +5/6 inte bim så jag hade som sagt druckit! :)

Haha, ja, det är ju ÄL+5-6 jag menar! Hade inte druckit efter BIM. Men nu blev det bara vatten idag.
  • myownworstenemy
    Anonym (..) skrev 2019-12-14 19:12:18 följande:

Men om du är på bim+5-6 bör du väl kunna gravtesta dig?

Jag själv hade avstått från det att jag började försöka skaffa barn.. Vad andra tycker och tänker om dig att du väljer att dricka alkoholfritt oavsett anledning kan kvitta! Du kanske går på penicillin, inte kände för det just då... Ja vad som helst :) så stå på dig om du känner dig minsta osäker <3

Jag menade ÄL+5-6, inte BIM! Är uppenbarligen lite förvirrad idag. Hade dock gärna varit efter BIM istället!

Jag bryr mig inte så mycket om vad folk tycker utan vill mest inte att de ska börja misstänka att jag är gravid eller försöker bli gravid. Även om många säkert anar det. Men jag kan alltid skylla på att jag har tagit Treo eller något. Idag blev det bara vatten.
  • myownworstenemy

Ugh. Nu är det den där jobbiga veckan när man är mellan ÄL och BIM och tror att allt är symtom. Blir trött på mig själv! Vill så gärna att det ska gå vägen denna gång. Har lite molvärk i ena äggstocken (eller vad det nu är) i princip hela tiden. Hoppas, hoppas!

• myownworstenemy

Så dum jag känner mig just nu! Jag hade inte tänkt testa mig förrän tidigast till helgen (BIM på söndag eller måndag tror jag). Men så har jag konstant molvärk/?mensvärk? som strålar ut i benen och jag känner mig superkänslig. Och nu ikväll när jag sitter och jobbar alldeles försent och börjar grubbla för mycket fick jag plötsligt en impuls. Så jag testade med CB digital. Inte gravid enligt testet. Såklart! Det är ju för tidigt. Kunde jag inte ha väntat till imorgon i alla fall!? Suck. Nu behöver jag köpa fler tester, haha! Någon som känner igen sig i detta?

• myownworstenemy

Blev uppsagd från min provanställning igår, helt utan förklaring. Så nu hoppas jag ännu mer på i alla fall ett positivt besked den här månaden. Är helt chockad och knäckt.

• myownworstenemy
    hundenhubbe skrev 2019-12-19 09:43:53 följande:

Tror vi följts åt en deli olika trådar här? Hoppas du snart får ett fint plus och chefen kan ta sig någon stans <3 verkar vara otroligt dålig om man säger upp utan förvarning! Men det löser sig, jag lovar!

Tack för dina ord, de värmer! Ja, vi har varit i några trådar tillsammans. Hoppas att nästa blir en BF-grupp!
  • myownworstenemy

Åh nej! Hade huvudvärk igår och har haft mensvärk sedan igår. Jag brukar ha huvudvärk innan mensen kommer. Antar att mensen är på G men hoppas verkligen inte det. Kommer bli så besviken! Om det inte har kommit något imorgon tar jag kanske ett test. Hur går det för er andra som har BIM i dagarna, kanske idag till och med?

• myownworstenemy
    rmj skrev 2019-12-22 08:06:36 följande:

ÄL + 11 idag och negativt test, så ledsamt!!

Nåväl, ofta kan man inte se något så tidigt så än behöver det inte vara kört. Men jag vet hur tråkigt det är med negativa test.
  • myownworstenemy
    rmj skrev 2019-12-22 08:06:36 följande:

ÄL + 11 idag och negativt test, så ledsamt!!

Nåväl, ofta kan man inte se något så tidigt så än behöver det inte vara kört. Men jag vet hur tråkigt det är med negativa test.
  • myownworstenemy
    hundenhubbe skrev 2019-12-22 17:04:49 följande:

Jag är inte ens tveksamlänge, hållt mig 5 h och ett tydligt streck dök upp. Är i chock!

Stort grattis!
  • myownworstenemy

Har haft mensvärk sedan igår och mår ganska illa nu. Ingen mens ännu. Så nu var jag sådär dum igen och tog ett vanligt Clearblue. Minustecken såklart. Blir så trött på mig själv! Lär ju få mensen inatt eller något men det hade varit så fint med ett plus nu till jul.

• myownworstenemy
    hundenhubbe skrev 2019-12-23 08:28:37 följande:

Okej, nu känns det sant! Plusset har ökat fint på graviditetskollens sticka också :) bim-1 äl+13 Enligt app!

Symtom jag haft dessa dagar: mensvärk(fast väldigt långt ner, typbpå pubis xD och i äggstocksttrakten), vita lotionflytningar (mycket!), högre temp, gasig/uppblåst, hunger, illamående, förkyld, ömma /knöliga bröst och huvudvärk till och från.

Äntligen blev det din tur! Stort grattis! Vilken fin julklapp! Hoppas att jag får joina dig men misstänker att det blir BIM i januari istället. Har enligt min app BIM idag men har inte fått någon mens ännu. Men den kommer säkert snart. Tar kanske ett test imorgon om den inte har kommit då. Stort lycka till nu!
  • myownworstenemy

Och där kom mensen, en timme innan dagen är slut. Den var beräknad till idag. Får väl vara glad att den inte kom på julafton. Lycka till allihopa! Jag hoppar till nästa tråd.

Svar på tråden BIM December 2019