Inlägg från: Sofieelises |Visa alla inlägg
  • Sofieelises

BIM December 2019

Heej!

Äl+10 här idag. Känner mig så himla varm och mår lite småilla så tog ett test. Kan detta vara nåt??

• Sofieelises

Igårkväll fick jag svagt men synligt blått brett plus på cb (tagit ur remsan, se bild) och tolkar detta som positivt. Tyckte mig även ana en skugga på rfsu sticka.

Nu på morgonen tog jag rfsu testa tidigt som ska mäta från 10 hcg - döm om min förvåning när det blev helt blankt? Var helt säker på att det skulle visa positivt?..

Äl+11 idag och bim imorgon.

• Sofieelises
    MissJibs skrev 2019-12-19 06:15:00 följande:

Vad tror ni om d här? Ser ett ytterst ytterst svagt plus irl. Ff så vet jag inte exakt när bim e.

Tycker mig något, men upplösningen här på familjeliv är ju så dålig. Vet du när ägglossningen var?
  • Sofieelises

Känns verkligen som att kroppen spelar mig ett spratt.. Äl+11 idag (eller 1-2 dagar kortare, inte helt 100 på ÄL), känner mig SÅ varm (som jag gjort vid min andra graviditeter, feberkänsla liksom.. Brukar ha blodblandade flytningar 2-3 dgr innan mens, bim imorgon, men inga blodiga flytningar..

Svagt plus på cb igårkväll, negativt cb nu på fm, kanske kunde ana en suupersvag skugga (hade dock inte hållt mig lika länge och urinen var mer utspädd).. Kommer inte mensen imorgon testar jag igen.

Vet inte vad jag vill med texten, är så jobbigt att leva i den här limbon just nu..

• Sofieelises

Fick ju svagt plus igår på cb på kvällen, idag på fm toknegativt på cb MEN hade druckit typ 4 stora glas vatten innan. Skulle spara mitt sista cb till imorgon på morgonen men tog det nu på kvällen, hade bara hållt mig en timme.. Och jo, visst jäklar blev det ett svagt plus! Har mörkat bilden eftersom jag vet att det inte syns ett dugg här på FL annars.

Vilket test ska jag satsa på imorgon?? Om man INTE vill prova cb, vad finns det då i övrigt som visar hyffsat tidigt? Något av apotekens egna, vilket isåfall (kronans apotek/hjärtat?). Har inte tillgång till predictor early i min stad tyvärr, annars hade det blivit ett sånt.

• Sofieelises
    Nathaliejj skrev 2019-12-19 22:09:14 följande:

Ja köp lloyds early test :) dom är bra!

I vilken butik eller vilket apotek hittar jag dem? :)
  • Sofieelises
    Nathaliejj skrev 2019-12-19 22:35:27 följande:

Ja lloyds hihi

Finns inte häromkring dessvärre.. Vi har bara apotek kronan och hjärtat. Närmsta Lloyds ligger 90 min bort xD
  • Sofieelises

Suck, testade med apotekets egna test imorse, visade noll, nada och inget. Är, vad jag tror, någonstans mellan ÄL + 10-12. Tempen ligger högt. Trodde verkligen att det skulle vara positivt imorse efter svagt plus igårkväll och förrgårkväll så jag är SÅ besviken. Kanske kemisk graviditet bara :(

Bästa vore att hålla sig från att testa i två dagar nu antar jag. Så onödigt med alla dessa tester som jag slängt i sjön nu typ.

• Sofieelises

Här är från en engelsk sida, hur många % av gravida som plussar på vilken dag efter ägglossning (days past ovulation). 35% får alltså ett plus 10 dgr efter ägglossning, 51% 11 dagar efteråt osv. Spännande tycker jag - sen vet jag inte hur väl den stämmer ;) Själv är jag ju någonstans mellan 10-12 dagar efteråt och plusset lyser med sin frånvaro.. Men det finns en chans fortfarande enligt denna.

35% at 10dpo

51% at 11dpo

62% at 12dpo

68% at 13dpo

74% at 14dpo

80% at 15dpo

88% at 16dpo

92% at 17dpo

• Sofieelises
    hundenhubbe skrev 2019-12-20 11:27:49 följande:

Bara 74 % på bim? Låter lågt! Men kul om de stämmer för de ger mkt hopp :)

Alla har ju inte bim på dag 14, vissa har längre lutealfas (tiden mellan mens och ägglossning än så) :)
  • Sofieelises
    Sofieelises skrev 2019-12-20 11:45:11 följande:

Alla har ju inte bim på dag 14, vissa har längre lutealfas (tiden mellan mens och ägglossning än så) :)

Var lite otydlig, lutealfas är alltså FRÅN ÄL till mens och den kan vara upp till ca 16 dgr (min är däremot jättekort, bara 10 dagar oftast). Så för mig är tex bim på äl+11 medans det för en annan med längre fas kan vara äl+17 :)
  • Sofieelises

ÄL+12 idag, hade BIM igår så mensen är sen med en dag... Ingen mens i sikte och inget plus men fortsatt hög temp. Fattar inte vad som händer med min kropp?? OM jag nu är gravid så måste jag få plus imorgon känns det som, har plussat på ÄL +10 alla tidigare graviditeter (har 3 barn och flera tidiga missfall, tappade räkningen efter 5).

Enda förklaringen är som sagt om jag hade ÄL senare än vad jag tror, testade inte med ÄL-test denna månad, gick bara på känningar..

• Sofieelises

Suck, fattar inte varför mensen inte bara kommer?.. Två dagar över tiden men bara negativa test.

Struntade i både ÄL-test och tempning denna månad, hade "äggviteflytning", lördag den 7e och antog därför att ÄL skulle ske dagen efter (söndag 8e) eller måndag 9e. Hade sex på söndagen och sen reste mannen bort.

Nu är jag alltså på, vad jag tror, ÄL+12 eller 13, mensen är två dagar sen enligt min app (cykeldag 32 idag). Tempen är hög (37,4, brukar ligga på 36,9-37,0 innan ÄL). Min lutealfas är vanligen konstant på 11 dagar så detta är skumt.

Fattar noll, nada och ingenting. Varför kommer inte mensen? Testen visar negativt. Kanske jag hade äl senare, tisdag eller onsdag trots ÄL+flytning på lördagen...? Isåfall är jag på ÄL +10/11 så känns som testen borde vara positiva.

Skitstörande!! Vill bara att mensen att kommer nu så man får börja om. Köpt storpack äl+test till nästa månad för att slippa denna förvirring :p

• Sofieelises
    Romu skrev 2019-12-21 18:18:16 följande:

BIM idag. I chock. Låt detta gå vägen :)

Grattis!!! :) Hur många dagar efter ägglossning?
Svar på tråden BIM December 2019