• Hadt

BIM December 2019

Är på ÄL+10 skulle testa med CB testa tidigt men hade tydligen köpt deras snabb detektion istället haha..

Såg en svag skugga imorse men kan lika gärna vara spökstreck.. får se om jag kan få tag i några testa tidigt efter jobb och prova igen imorgon.

Rfsu vanliga var blankt.

• Hadt

Hur vet man vilka tester som mäter från 10 eller 25? Försöker leta men hittar inte så lätt..

• Hadt
    Gosan28 skrev 2019-12-19 11:25:49 följande:

Alla som är "testa tidigt" brukar vara från 10. Det står alltid i beskrivningen av produkten om du kollar online efter tester:)

Jag kikade igår på tester online på apotekssidor men såg inget om detta i beskrivningarna, kanske bara lyckades missa ????
  • Hadt
    hundenhubbe skrev 2019-12-19 11:39:37 följande:

Alla apotekets egna mäter från minst 25 och ibland upp till 50 :)

Hur mäter CBs testa tidigt? :)
  • Hadt
    larssonc skrev 2019-12-19 12:35:35 följande:

10 mäter dom ifrån men ör hopplösa tester. Ger ofta spökstreck tyvärr. Bara förra månaden fick jag två.. Så skulle rekommendera andra tester för mer säkert resultat :)

Vilka tester rekommenderar du? Helst som jag hade kunnat köpa i butik någonstans idag haha! :)
  • Hadt
    larssonc skrev 2019-12-19 12:48:43 följande:

10 mäter dom ifrån men ör hopplösa tester. Ger ofta spökstreck tyvärr. Bara förra månaden fick jag två.. Så skulle rekommendera andra tester för mer säkert resultat :)Jag vet inte om det finns några bra testa tidigt i butik faktiskt. Bäst är tester med röd färg (minst chans att få spök med dom, lätt att se om det är färg eller grått streck = spök). Använder inte gärna blå. RFSU finns ju testa tidigt men fått rätt många spök av dom också. Predictor early är bra för testa tidigt men dom måste man beställa. Så i butik tycker jag om apotekens egna tester :) men dom är inte testa tidigt..

Tack snälla för dina svar!

Varför tänkte jag inte på detta innan haha! Så otålig! Får se vad jag hittar i butik idag, annars får jag fortsätta denna omgång med mina vanliga tester :)
  • Hadt
    Anonym (Tredje gången gillt?) skrev 2019-12-19 13:02:55 följande:

Hoppar in här för jag vet inte vad jag ska tro. ÄL i slutet på november, hade en kraftig blödning 11-12 december. Gjorde ett test den 13e på läkarens order, blankt = inte gravid säger läkaren. Idag på beräknad BIM enligt min app får jag det här. Kan det stämma eller håller jag på att bli tokig? Känner inte direkt av något mer än mycket labilt temperament som jag trott berott på besvikelse av att det inte gick denna gång heller...

Jag ser ett streck! :) det var inte nidblödning du fick den 11-12 då? Håller tummarna för dig!
  • Hadt
    Anonym (Tredje gången gillt?) skrev 2019-12-19 13:22:29 följande:

Det var så mycket blod och klumpar så det tror jag inte det var... dom brukar ju inte vara så kraftiga..? Prstade även med en sköterska som sa att vet man när man har ägglossning är det mens två veckor senare, inget annat. Även fast jag försökte mena på att min BIM var idag. Känner mig så förvirrad och vågar inte tro att det är positivt

Svårt det där.., bästa är att försöka tänka på något annat, fast jag vet hur svårt det är haha och ta ett nytt test imorgon bitti eller om någon dag :)
  • Hadt

Samma test, bara i olika vinklar för ljuset är så dåligt. Ej redigerat.

Ser strecket tydligt i verkligheten inget snack om att där är ett streck.

Är bara orolig för spök.

Tycker mig se en blå nyans, särskilt i verkligheten.

Är ett CB testa tidigt.

Är idag vad jag tror ÄL+10/11.

Beräknad mens den 25e, haft långa cykler senaste mensarna.

Vad tror ni?
  • Hadt

Kunde inte hålla mig! Tog ett nytt CB testa tidigt nu precis och strecket kom direkt! Tog då ett vanligt test från apoteket och det dök upp ett till streck.

Kunde inte hålla mig så tog ett CB med veckoindikator och efter vad som kändes som en evig väntan så visade den Gravid 1-2 veckor!

Wow alltså! Kan inte fatta det är helt skakis nu!

Har sån himla mensvärk sen igår så nu är man ju rädd för missfall men läst att mensvärk är vanligt så håller tummarna!

Kommer inte kunna hålla mig till julafton så kommer berätta för sambon ikväll när vi båda kommit hem efter våra bestyr <3

• Hadt
    Tjoppa12 skrev 2019-12-21 17:43:08 följande:

Mensvärk inatt, sprang upp och kollade om den kom, men nä. Den kommer alltid i samband med smärtan. Men nä, och än har den inte kommit. Antingen får den fasen komma nu , det eller plusset för nu är jag på ca BIM+7 och börjar bli less haha !

Jag fick mensvärk bara dagar efter ÄL och så har det hållit i till och från.

Dock starkare nu igår och idag. Plussade igår och definitivt bekräftat plus idag så håller tummarna att ditt också är ett plus! :)
  • Hadt
    Tjoppa12 skrev 2019-12-22 00:15:12 följande:

Åh grattis till ditt plus !! Vilka fler symtom hade du, om du hade några fler ?

Åt mig blev det inget plus denna gång heller. Mensen kom nu tidigare ikväll, och det känns som jag aaaldrig kommer få se ett plus på ett test, som att det är en för stor grej att hända lilla mig liksom. Men vi hoppas på nionde försöket då istället...försenad julklapp kanske

Tack så mycket! <3

Illamående, men inte så kraftig. Mer typ att helt plötsligt går jag från noll till superhungrig, sen äter jag men blir snabbt mätt och illamående sen sitter illamåendet i ett tag.

Också blivit väldigt dålig i magen, dock har jag en kronisk tarmsjukdom så kan vara den som spökar..

Ömma bröstvårtor sen ÄL började.

Annars inte så mycket mer, hade mer symtom förra menscykeln men då var det inget plus, kroppen kan verkligen lura en!

Har dock haft en känsla sen några dagar tillbaka att jag är gravid :)

Åh vad tråkigt att mensen kom! Men då vet du det och slipper gå och fundera! Håller tummarna för dig till nästa ÄL att det tar sig då! Njut nu av jul och nyår <3
  • Hadt
    hundenhubbe skrev 2019-12-22 09:46:14 följande:

Redigerat men visst är de något där?

Jag ser ett svagt streck! :)
  • Hadt
    Majja92 skrev 2019-12-25 11:31:38 följande:

Håller med om att det känns för synligt för att va spök, men ingenting förvånar mig längre haha :P Kanske ännu finns hopp, är på ÄL +11 idag. Förra graviditeten (missfall) så fick jag negativt med digital på +11 men positivt på +12, så vem vet :)

Jag ser också på dina tester!

Testade svaaagt positivt ÄL+11 och sen definitivt plus dagen efter. Sen väldigt tydligt plus ÄL+14.

Men det beror ju också på när ägget blir befruktat och ibland visar sig strecken inte starkare förrän ännu senare :)

Prova ta ett nytt testa tidigt imorgon bitti!
Svar på tråden BIM December 2019