• FruA2019

BIM December 2019

Hoppar in här jag med. Fick tidigt missfall i september, sen hoppade vi över en månad men är nu igång igen. Detta blir vårat 6e försök. Ägglossningstesten har äntligen börjat stegra nu på dag 15 i cykeln så hoppas på ägglossning om någon dag eller två. :) BIM blir förhoppningsvis precis i början på december.

MEN! Sen jag fick missfallet för snart 2 månader sen, har jag haft ont i livmoder och äggstockar mer än vanligt, tex denna cykel har jag haft rätt ont i vänster äggstock sen nästan en vecka tillbaka. Var hos gyn och de kollade och allt såg fint ut och inga rester kvar efter missfallet. Någon som känner igen det? Är inte orolig men tänkte om det var något som är vanligt Efter.

Har fått två barn men aldrig haft missfall innan så detta är nytt.

• FruA2019

Såhär ser det ut än så länge :) vad tror ni, bör jag ta ett test ikväll eller vänta till imorgon?
  • FruA2019

Ägglossning idag, så BIM om två veckor, alltså 1/12. Nu börjar den långa väntan.. :P

• FruA2019

1/12 Pewc, FruA2019

2/12 - Nixtie

4/12 - Linnmal

5/12 - boshab

7/12 - Hoppas96, saran92

9/12- Asplövet18

11/12 - Smuffsan

13/12 - Tjoppa12

16/12 - solkakan

• FruA2019
    Anonym (Hoppas på sladdis) skrev 2019-11-22 05:48:53 följande:

Lägger till mig på listan. Jag har BIM 30/11 eller 1/12 beroende på hur lång min cykel är denna månad. Den varierar några dagar men hade ÄL 15-16. :) Fler som är testgalna? Hur långt efter är brukar ni börja testa? Har ett barn på 9 år och då fick jag + på ÄL+10.

1/12 Pewc, FruA2019, Hoppas på sladdis

2/12 - Nixtie

4/12 - Linnmal

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore1

9/12- Asplövet18

11/12 - Smuffsan

12/12 - Mirum

13/12 - Tjoppa12

16/12 - solkakan

19/12 liloma, Nyckelpiga2017

24/12 Nicciz

Här är en till testgalning. Brukar börja på äl +7/8 någon gång. Har plussat på bim-4/äl+10 med mina andra två barn. Vilket blir onsdag nästa vecka då bim är 1/12, som dig. Så börjar väl i början på nästa vecka. Haha. Tiden går såååå långsamt bara!
  • FruA2019

[quote=80053115][quote-nick]Anonym (Hoppas på sladdis) skrev 2019-11-23 07:21:42 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad spännande! Håller tummarna för plus :)

Nu blev jag med sugen på att testa men ska vänta till tisdag/onsdag. Är bara på äl + 6/7 idag.

• FruA2019

Bim på söndag. Mår rätt illa ikväll, antagligen något skit som går då det ännu är tidigt men hoppas gör man alltid. Ska testa imorgon på bim-5. Plussade med mina andra två på bim-4. Hur mår ni andra med BIM runt hörnet? :)

Ang jobb, här är en till inom vården, hemtjänsten. Där man är på fötterna konstant. Med andra barnet kom foglossningen i vecka 10 så räknar med nått sånt igen. Får se hur det kommer gå att jobba. >.

• FruA2019
    boshab skrev 2019-11-26 04:39:44 följande:
    Och på tal om symptom så har jag haft lite stickningar vid livmodern i några dagar och nu känns det konstigt vid livmodern. Det gör inte ont men känns. Vet inte hur jag ska förklara...

Fick en rosa flytning i lördags också. Och har ömma bröst. Men vet inte vad som är pga vad haha :)

Blev du sjukskriven med förra barnet eller hur länge kunde du jobba?

Håller tummarna att det är en nidis!!

Med förra barnet var jag vikarie och kunde själv bestämma om jag orkade jobba eller inte, var dock mest hemma under graviditeten. 

• FruA2019
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-26 14:14:11 följande:
    Tänker på dig och håller tummarna! Min favoritdag på hela året är första advent (min BIM) så håller illamåendet och de konstiga lukterna och smakerna i sig så testar jag nog då. Tänk vilket firande det vore!

Tack, det var negativt och det hade jag nog förväntat mig med även om man hoppades såklart. 

Håller tummarna för oss!

• FruA2019
    MW90 skrev 2019-11-26 15:41:26 följande:
    Ja jag väntar på att få känningar. Bara det att när jag får det så vill jag inte mer för det gör så grymt jävla ont på mig. Haltar mig fram i ca 2 timmars tid när ägget släpper ;(

Oj, då finns ju risken att du kan få tvillingar själv ju.

Eller ja risk eller chans beror ju på hur man ser det.
    Här är en till som har fruktansvärt ont vid äl. Kan inte stå rakt när det är som värst, får ligga eller sitta vikt och kan knappt gå. Har haft det i några år nu så börjar vänja mig, tycker dock det är "skönt" att ha ett 'tecken' på ÄL och att veta att mensen kommer 14 dagar efter det. Men fy vad jobbigt det är med..
  • FruA2019
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-26 20:58:06 följande:
    It isn?t over til? the red lady sings. Än är det dagar kvar till bim! Jag har fortsatt konstiga känslor i maggropen och det drar i livmodern. Magen är väldigt svullen men det är typiska pms-tecken för mig. Ska köpa ett test imorgon att ha redo på söndagsmorgonen. Pirr pirr pirr!

Så sant så! 

Jag har alldeles för många test, men är också testberoende. haha :P 
    Denna gång har jag ingen bra magkänsla alls, dyker finnar upp om någon dag eller två är det ett typiskt tecken på att mensen är på G, även spotings får jag 2-3 dagar innan. Bara vänta och se. 

Vi har försökt ett tag, snart 1 år även om vi inte försökt varje månad, är på försök 7 tror jag. Men vid varje försök kollar man när det skulle bli beräknat och ställt in sig på den månaden, att det är en bra månad för bebis att komma i osv. Vid varje försök gör jag dumt nog samma sak och blir sen asbesviken när det inte tar sig sen. Börjar tröttna lite på att försöka..Känns dumt att säga då vi inte försökt jättelänge.. Men det är också för det tog sig på första försöken med de andra barnen och vi var inställda på att det skulle bli lika nu med, men nä nu är det svårare. :P

• FruA2019
    Anonym (Hoppas på sladdis) skrev 2019-11-27 07:11:31 följande:

Tror att jag plussade idag, på BIM-4.

Grattis!! Vad roligt! :)
  • FruA2019
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-26 21:23:33 följande:

Jag är också testberoende, totalt! Jag testade en gång efter att mensen börjat bara för att jag var så inställd på att ?jo, jag ÄR gravid?. Inte den här månaden dock. Jag har varit inställd på förförelsekampanj i ett år minst. Men så hände det bara med riktigt bra tajming den här månaden så nu vet jag inte vad jag ska tro. Och illamåendet är inte typisk pms.

Jag har också haft turen att lätt bli gravid så jag har nog även jag idén om att det borde gå lika enkelt som tidigare. Men det är nog bra att ha respekt för kroppen och processen. Jag förstår känslan av att tröttna dock. Fokus hamnar ju inte längre på lusten och kärlek utan på dagar, senaste mens och äggblåsor. Inte vårt vanliga förspelssnack..

Skönt med någon som förstår precis hur man känner!

Har lite lätt illamående, men har inte ätit frukost och även trappat upp en medicin jag äter så kan lika gärna bero på det. Tyckte mig kunna skymta något på testet imorse men det är säkert inbillning. Denna väntan är hemsk! :( dagarna sniglar sig fram verkligen..
  • FruA2019

Tror jag med precis plussade?! :o

På BIM-4 (precis samma som med mina andra kids)

• FruA2019

Känns jättekonstigt att det tog sig. Hoppas bara den ville stanna. Sist när jag plussande och fick MF var också innan BIM men började blöda veckan efter. Så ropar inte hej riktigt ännu..

Uppdaterar listan lite i väntan :)

1/12 - Pewc, Snarttrettiochtrevar89

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92, pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, Mamma2014

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191

11/12 - Smuffsan, MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, rosahimmel86

23/12 - patzy90, myownworstenemy

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

28/12 - Supertrio

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

Plussat:

FruA2019

Hoppas på sladdis

• FruA2019
    larssonc skrev 2019-11-30 16:12:51 följande:

Är det någon som ser något på detta?

Jag tycker mig kunna se en skymt av ett streck. Prova om några dagar igen. :)
  • FruA2019
    Smuffsan skrev 2019-11-30 21:25:50 följande:

Hej alla. Ägglossningen kom en vecka tidigare än vad vi trodde. Har periodvis oregelbunden mens så det kan vara lite klurigt att träffa ägglossningen. Vi körde med ägglossningtest som tur var. Men denna månad lyckades vi. ÄL +11 idag och ett svagt streck på CB early. Tog ett digitalt direkt efter. Nu hoppas vi det går vägen till augusti ????

Grattis!!
Svar på tråden BIM December 2019