• MW90

BIM December 2019

Hej, jag hoppar gärna in här då det inte blev något i november tråden.

Har bim den 11/12.

Vill någon vänlig själ lägga in mig på listan, kan inte sånt ;)

Har ägglossning nu snart, antingen på tisdag eller onsdag. Får vänta o se vilken dag jag får känningar.

Så får bli en massa mys nu i dagarna ;)

Hoppas många plussar i denna tråden, lycka till alla.

• MW90

Så roligt med att några har symtom :)

Själv var jag hos gyn igår för att jag har haft som mensvärk i ca 4 veckor nu.

Han hitta inte orsaken till varför men antagligen så håller kroppen på att komma igång igen efter min operation nu i september för utomkveds.

Det han hittade var att jag snart ska ha ägglossning (vilket jag redan vet) men han såg att det mest troligt är två äggblåsor som kommer spricka denna omgången.

Jag hoppas bara att det ena släpper så inte båda två gör det. :)

Lycka till ni andra :D

• MW90
    boshab skrev 2019-11-26 13:51:08 följande:

Spännande att det snart är ägglossning på g! Är själv tvåäggstvilling och är livrädd för att själv få tvillingar haha. Lycka till!

Ja jag väntar på att få känningar. Bara det att när jag får det så vill jag inte mer för det gör så grymt jävla ont på mig. Haltar mig fram i ca 2 timmars tid när ägget släpper ;(

Oj, då finns ju risken att du kan få tvillingar själv ju.

Eller ja risk eller chans beror ju på hur man ser det.
  • MW90
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-26 14:00:58 följande:

Åh det är en dröm jag har att få tvillingar! Spännande tider! Håller tummarna för dig.

Jaså, så spännande! Hur kommer det sig om man får fråga?

Jag vill ju inte gärna ha det, tycker inte att det skulle passa vår situation just nu.

Därav att jag hoppas på att det bara är ett ägg som släpper.

Men jag hade aldrig blivit ledsen om jag fått beskedet om tvillingar, mer skräck på hur man ska lösa allt ;)

Tack, håller tummarna för dig med!
  • MW90
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-26 16:07:37 följande:

Nej, självklart förstår jag att du inte hade blivit ledsen. Alla har rätt att drömma och önska som de själva gör och vill.

Personligen har jag alltid drömt om en stor familj där syskonen är nära varandra i ålder. Tvillingar är ju det ultimata ur det perspektivet och dessutom vore det nog enda möjliga sättet för mig att få fler än fyra barn eftersom maken känner sig nöjd och klar som det är egentligen.

Jaha men då förstår jag att du drömmer om tvillingar :)

Vi har det i släkten oxå så risk finns att det går över till oss systrar.

Min lillasyster blev gravid med tvillingar fast hon valde att inte behålla . Inte med tanken på att det var tvillingar utan för att det passade inte just då o hennes pojkvän vid det laget var ett svin o dom gjorde slut kort därefter.

Jag kan ändå känna att det känns lite spännande med tanken men sen så samtidigt så tänker man på allt det praktiska osv.
  • MW90
    Mevi1315 skrev 2019-11-26 17:51:10 följande:

Hade gärna vilja ha tvillingar också :) har två barn med 1,5 år mellan så en del tror att de är tvillingar då minstingen är jämnlångt med äldsta.

Kan tänka att folk misstänker att dom är tvillingar då :)

Kan ju vara mysigt sen när dom blivit äldre o då är tvillingar men tiden där i början skrämmer mig.

Tror ju dock inte chansen är så stor för mig att jag skulle släppa två ägg men man vet ju aldrig.
  • MW90
    boshab skrev 2019-11-26 18:16:45 följande:

Oj! Låter inte kul. Framför allt om det är två ägg som släpps. :( Inte hört någon som har så ont, kan knappt föreställa mig. Jag brukar ha väldigt ont vid sex just vid ÄL, brukar bara önska att sexet tar slut så förstår känslan av att inte vilja mer.

Jo, risken är lite större. Läst nånstans att det är dubbelt så stor risk - men risken ligger på typ 2% eller nåt sånt. Självklart skulle jag omfamna en tvillinggraviditet, men det känns läskigt.

Nej jag har heller aldrig hört någon som har så ont.

Jag behöver ju inte ta ägglossningstest precis för att kolla när jag har ägglossning ;)

Ja att ha ont vid sex just vid ägglossning har jag hört att vissa har o även jag då.

Ibland vill man bara gråta för att det gör så ont ;(

Ja men precis, man vill bara att samlaget ska vara över o få det överstökat.

Sist fick jag ta morfin för att jag hade så ont o inte mannen skulle misstänka att jag hade ägglossning för då kanske han inte hade kunnat leverera så att säga. O han vill såklart inte att jag ska lida mig igenom ett samlag.

Vi försöker istället ha sex dagen innan o dagen efter så jag slipper den värsta smärtan.

Oj dubbelt så mycket?! Shit så läskigt ;)

Jag har en vän som hade trillingar, men två av dom dog i tidig graviditet o bara den ena överlevde, men när hon berätta så blev jag så chockad. Trillingar liksom. O hon är själv tvåäggstvilling;)
  • MW90
    FruA2019 skrev 2019-11-26 20:22:24 följande:

Här är en till som har fruktansvärt ont vid äl. Kan inte stå rakt när det är som värst, får ligga eller sitta vikt och kan knappt gå. Har haft det i några år nu så börjar vänja mig, tycker dock det är "skönt" att ha ett 'tecken' på ÄL och att veta att mensen kommer 14 dagar efter det. Men fy vad jobbigt det är med..

Ååh vad skönt att man inte är ensam om det. Inte skönt för dig förstås, man hade gärna varit utan det men du förstår säkert vad jag menar.

Det kunde bara göra lite mindre ont liksom men ändå att man kände av det så man har lite koll.

Jag har precis som du, lika jävla ont (ursäkta språket).

Det är hemskt när det är som värst o nog fan ska man vara på en olämplig plats när det inträffar dom flesta gångerna.

Jag har haft det så här sen min sista förlossning som var för 5 år sedan o tycker det bara blir värre o värre med åren ;(
  • MW90
    boshab skrev 2019-11-27 06:45:10 följande:

Det är sant, klart det finns fördel också! :)

Precis, det är hemskt. Samtidigt "måste" man hålla det inne så att sambon inte kan komma för att han märker att det gör ont. Brukar ju försöka med ställningar som inte blir lika påtagliga, och efteråt kan jag säga att det gör ont.

Inte tänkt på det men det klart - ska försöka pricka in mer sex före ÄL :)

Undra varför vissa får så mycket mer ont vid ÄL och annars inte har ont genom cykeln.

Åh herregud! Trillingar! Får be till högre makter att jag inte har genen att släppa fler ägg ;)

Ja man kan undra varför det skiljer sig så mycket från kvinna till kvinna. Men jag är ändå rätt så glad över att jag känner något just när man ska ?skaffa barn? så slipper man hålla på med ägglossningstest o all den stressen det kan bli.

Ja det var helt galet när hon berättade det för mig ;)

Haha ja ta o be lite så du kanske inte hamnar i samma sits, kanske hjälper ;) :P
  • MW90
    Anonym (Hoppas på sladdis) skrev 2019-11-27 07:11:31 följande:

Tror att jag plussade idag, på BIM-4.

Ser ut så ja, Grattis :D
  • MW90

Skrev ett inlägg igår eller när det nu var att jag hade varit hos gyn o han sa att jag kanske släpper två ägg.

Idag skickar min storasyster o skriver att hon väntar tvillingar :D snacka om en chock. Hon o jag hade skojat om detta i måndags när jag såg hennes mage. Den var så stor för att vara i vecka 13.

Sen berätta jag om mitt besök hos gyn.

Så det är verkligen så att vi bär på den genen! Herre jävlar!!

Jag hoppas jag endast släpper ett ägg nu alltså haha!!!

• MW90
    EllaLo skrev 2019-11-27 12:52:12 följande:

Men vad spännande! Ändå lite häftigt om ni fått tvillingpar bägge två ;)

Ja på så sätt så är det häftigt. Men jag avstår gärna.

Min lillasyster hade tvillingar men avbröt pga andra orsaker. O nu min storasyster. Shit är det min tur snart eller?!

Tycker synd om mamma o pappa, blir dyrt med alla presenter o julklappar ;):D

Då dom redan har fyra barnbarn o snart sex då med tvillingarna!
  • MW90
    boshab skrev 2019-11-27 15:59:24 följande:

Men wow! :D haha! Vad sjukt! Vore ju sjukt coolt om du skulle bli gravid med tvillingar nu alltså :D

Ja det hade ju blivit lite fräckt på så sätt. Men jag önskar mig inte det direkt. Det är absolut välkommet om det skulle ske men ser ju som sagt gärna att det bara blir en.

Om jag nu släpper ifrån mig något ägg denna månaden överhuvudtaget. Har inte fått någon smärta ännu som jag brukar.
  • MW90

Jag känner med er tjejer. Att alla andra lyckas få barn så snabbt o inte en själv.

Jag fick ju reda på att min storasyster väntar bara någon vecka efter min operation för utomkveds. Det sved långt in i märgen när hon berätta. Man är såklart glad men man blir ändå ledsen.

Sen väntar hon tvillingar dessutom. Hon får dubbelt upp medans jag fick plocka bort mitt ;(

• MW90
    sansuh skrev 2019-12-06 11:43:57 följande:

Jag förstår din frukstration och ledsamhet, jag och min sambo har försökt i tre år. Min syster och jag skulle ha barn samtidigt Da vi. Hon har 3 pojkar idag. Jag plussade här om dagen. Är i vecka 5 enligt appen. Jag trodde aldrig jag skulle bli gravid efter alla dessa år. Men ack vad jag hade fel.

Det räckte med ett avbrutet samlag den 20e november. Och här ligger jag gravid nu. Vi som försökt i alla dessa år och så skedde ett litet avbrutet samlag & den var en rackare som inte gav sig och simmade upp.

Håller tummarna för er alla.

Mina symptom innan plusset var mensvärk, kändes som att mensen skulle komma vilken sekund som helst. Vaknade idag av jätte ömma bröst och kissenödig nonstop.

Grattis till graviditeten:)

Jag redan två barn som tur är, men nu vill jag o min nya sambo ha ett gemensamt, men det verkar ta lite tid.

Har bara en äggledare oxå så vi får se när det tar sig nu.

Har en del symtom men det har jag varje månad o blir alltid skenis så vågar inte hoppas denna gången heller.

O skulle det nu ta sig så är jag så jävla orolig för att det ska sitta fel ännu en gång ;(
  • MW90

En liten fråga:

Har ni varit med om att det kommer lite blod i flytningarna efter sex?

Alltså det blev bara rosa o kom två omgångar när jag torka mig, sen helt plötsligt borta igen...

Svar på tråden BIM December 2019