boshab skrev 2019-11-26 18:16:45 följande:
Oj! Låter inte kul. Framför allt om det är två ägg som släpps. :( Inte hört någon som har så ont, kan knappt föreställa mig. Jag brukar ha väldigt ont vid sex just vid ÄL, brukar bara önska att sexet tar slut så förstår känslan av att inte vilja mer.
Jo, risken är lite större. Läst nånstans att det är dubbelt så stor risk - men risken ligger på typ 2% eller nåt sånt. Självklart skulle jag omfamna en tvillinggraviditet, men det känns läskigt.
Nej jag har heller aldrig hört någon som har så ont.
Jag behöver ju inte ta ägglossningstest precis för att kolla när jag har ägglossning ;)
Ja att ha ont vid sex just vid ägglossning har jag hört att vissa har o även jag då.
Ibland vill man bara gråta för att det gör så ont ;(
Ja men precis, man vill bara att samlaget ska vara över o få det överstökat.
Sist fick jag ta morfin för att jag hade så ont o inte mannen skulle misstänka att jag hade ägglossning för då kanske han inte hade kunnat leverera så att säga. O han vill såklart inte att jag ska lida mig igenom ett samlag.
Vi försöker istället ha sex dagen innan o dagen efter så jag slipper den värsta smärtan.
Oj dubbelt så mycket?! Shit så läskigt ;)
Jag har en vän som hade trillingar, men två av dom dog i tidig graviditet o bara den ena överlevde, men när hon berätta så blev jag så chockad. Trillingar liksom. O hon är själv tvåäggstvilling;)