BIM December 2019
7/12 - Hoppas96
13/12 - Tjoppa12
Hoppar in här då min mens kom idag. Oktober var första försöket men tyvärr lyckades vi inte pricka ägglossningen, så vi håller tummarna för december och ett jul-plus :)
7/12 - Hoppas96
13/12 - Tjoppa12
Hoppar in här då min mens kom idag. Oktober var första försöket men tyvärr lyckades vi inte pricka ägglossningen, så vi håller tummarna för december och ett jul-plus :)
Har BIM tidigt i december, vet ej exakt pga oregelbunden cykel..
Nu fått blinkande smiley på clearblue 2 dagar i rad, på cykeldag 13 + 14.
Dock uppstått ett problem, vi har legat varje dag men min partner har fått svårt att komma?!?! Börjar få panik över detta, tänk om ÄL blir imorgon tex och vi ligger en gång ikväll men han inte kommer?!? Då är det kört ännu en månad.
Vi brukar inte ha det 'problemet', eller han brukar inte det liksom, vet inte vad som hänt...
tips på hur man lättar på sex-stressen i samband med ÄL?
Nu kanske jag låter helt dum i huvudet, men hur tidigt kan man få graviditetssymptom egentligen? Jag bör haft ÄL i fredags, och natten till idag vaknade jag och kräktes. Till saken hör att jag börjar bli förkyld och var på middag hos mina föräldrar, men ingen annans har blivit dålig av maten och jag har aldrig haft typ influensa så jag vet inte om det kan vara något sådant? Har inte feber..
Råd tack haha!
Så som jag har förstått det så kan man "endast få" graviditetssymptom efter att det befruktade ägget har implanterats, vilket kan vara allt från ÄL+6-12. Detta pga att graviditetshormonet HCG bara bildas när man är gravid, dvs efter implantationen. De symptom man kan få efter ÄL är ofta pga progesteron som tar vid efter ÄL.
Nu får någon rätta mig om jag har fel men det är så jag förstått det :)
Tror jag med precis plussade?! :o
På BIM-4 (precis samma som med mina andra kids)
Inbillar jag mig bara att det är ett svaaaagt streck?
Bim+1 idag, ingen mens ännu. Haft ont i brösten i några dagar men inget mer. Får suupersvagt på tidiga tester och neg på digitalt. Känns som jag bara inbillar mig strecken. Jobbig väntan :(
Jag tro
Tack att jag äntligen fått plus bim+3 <3
Grattis!! Hur har det sett ut för dig innan? Har du gjort några tester innan? Hur många månader har ni försökt?
GRATTIS :D
Halloj!
Första gången jag skriver här på familjeliv :) Har BIM om en vecka (15/12) efter att ha haft ett tidigt mf förra månaden. Så jag är inte helt hundra på BIMdatumet, men räknar som att det skulle ha varit en vanlig mens förra månaden, försenad med 4 dagar...
Har den där molande känslan nere i magen och öm i ländryggen. Mådde också lite illa igår och iförrigår. Hoppas på bättre lycka den här gången :)
Vi har försökt i 8 månader och jag är 36 år.
2/12 - Nixtie
3/12 pusselmamma
4/12 - Linnmal, Emmiealina
5/12 - boshab
6/12 - EllaLo, En sladdis? , Barbrastrei
7/12 - saran92 , paramore, Snuffles
9/12- Asplövet18, S9191, jenno0
10/12 - Loea
11/12 - MW90
12/12 - Mirum, FELT, s0ff
13/12 - Tjoppa12
14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina
15/12 - MsSuzyLee
16/12 - solkakan
19/12 - liloma, Nyckelpiga2017
20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86
22/12 - MissJibs, Luthiens
23/12 - patzy90, myownworstenemy,
24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym
27/12 Fantasifulltnamn, erla91, Snarttrettiochtrevar89
28/12 - Supertrio, larssonc
29/12 - Link92
30/12 - PelloBello
31/12 - Em595, Pewc
Plussat:
Linnmal
Emmiealina
Hoppas på sladdis
FruA2019
Mamma2014
Smuffsan
Bobbycar92
Hoppas96
Har blödit hela natten så mitt plus var inte långvarigt.. Bm sa på telefon att det med största sannolikhet är ett missfall. Fy fan vad jobbigt detta är..
Åh fy vad ledsamt :( så ledsen för din skull! Det finns ingen tröst just nu men det ljusnar och tids nog kommer plusset som förblir <3
Nej vad ledsen jag blir för er skull :(
Åh nej vad tråkigt... styrkekramar <3 haft två missfall, dem första vart jag gravid direkt efter!Jag ser em svag skugga :)
Jag räknade missfallet som en mens. Körde inte med äggloasningstester då men ungefär när jag trodde jag hade låg vid och de vart en lyckad graviditet! Enda anledningen som säger att man ska vänta är för att det kan bli svårare att veta "hur gammalt" fostret är, alltså att beräkna bf. Jag har hört att man är mer fertil efter ett mf ;) Så kör på ni!
Nej vad tråkigt..! Hände mig förra månaden och det va inte kul :( försökte tänka att det ändå är bra att veta att vi KAN bli gravida. Och att tidiga mf är jättevanliga och att många säger att det är vanligt att man blir gravid snabbt igen.
Men just när det händer känns det svart. Och tomt.
Jag har BIM på söndag, om man räknar början på mf som första mensdagen. Har inte testat än utan kommer nog vänta till efter BIM. Har en massa ?tecken? men vet inte om dom är riktiga eller bara i huvudet, haha. Får se! :)
Jag vet faktiskt inte om man kan räkna så, haha. Men tänkte att eftersom missfallet va så tidigt (bara 4 dagar efter den månadens BIM) så borde inte cykeln vara så rubbad? Jag brukar inte känna av ägglossning, så vet inte om jag haft någon... Haha, känner mig som en riktig newbie när jag läser om hur alla testar och tempar och har stenkoll här på fm. Började tempa igår utifall det inte blir något nu. Men har bara en sån vanlig termometer med en decimal... Men bättre än inget? :D
Tecken är att jag mår lite svagt illa och har gjort i typ en vecka. Är mer hungrig än vanligt. Känner mig ?svalkad? runt nedre delen av magen som att det är uppvärmt där. Öm i ländryggen. Vaknar varje natt för att kissa. Har fått typ två droppar blod, en igår och en för två dagar sen. Tänker att det kan vara nidblödning? Fick lika förra månaden nämligen :)
Oj nu blev det lång text. Sorry! :)
Hur känns det för dig nu? Redo att testa direkt igen?