Mitt ex håller vårt barn borta från mig
Hur är det möjligt att ni har delad vårdnad när han uppenbarligen inte är lämplig?
Hur är det möjligt att ni har delad vårdnad när han uppenbarligen inte är lämplig?
Jag dömmer inte alls ditt handlande, det är en bottenlös avgrund att ta sig ur och om man ens lyckas ta sig därifrån förtjänar man en massa cred. Så jag förstår (tyvärr) absolut varför du inte vill strida när du vet att provokationer kan göra allt värre. Men det jag inte förstod var att du uttryckte att han var en bra pappa. För jag kan verkligen inte se att man är en bra pappa om man upprepade gånger misshandlar och under lång tid bryter ned barnets mamma. Om man är en bra förälder innefattar för mig även hurdan människa man är, hur man behandlar andra människor och kanske framförallt sina närstående. Den här losskopplingen som verkar vara någon sorts standard att en individs föräldraskap är endast beroende på hur du agerar mot barnet skrämmer mig. Att folk som fått sådana våldsdomar på sig att deras belastningsregister gör att de inte får ta anställning(ens i yrkesroll) på en förskola endå anses vara så lämpliga att det är i barnets bästa intresse att de ska bo halva tiden med denna person. Riktlinjen om vikten av förälderns betydelse tycker jag sätts på ett vridet sätt