Mitt ex håller vårt barn borta från mig
Det finns mycket som är negativt för han i en eventuell vårdnadstvist men vad socialtjänsten och domstol tittar på är ju har han är som pappa. Han är en bra pappa, jag kommer inte ljuga om att han vore något annat. Socialtjänsten har dock sagt att dom tycker att han verkar vara en psykopat. Jag tror att en domstol skulle döma till gemensam vårdnad, men jag är lite rädd då han är så bra att få andra med sig, att få andra att tro han. Han har totalt brutit ner mig. Jag kommer kontakta en advokat imorn ändå och familjerätt och socialtjänst. Jag måste göra allt jag kan.
Hur gör du bedömningen att han är en bra förälder? Han kanske inte har fysiskt behandlat barnet illa(än) men hanhar absolut behandlat det psykiskt illa, dels genom att inför barnet misshandla dess mor men även genom.att genom dig utsätta barnet för detta. Han är ju knappast att räkna som en stabil, empatisk och trygg människa. Vad händer när han skaffar en ny flickvän och börjar banka på henne framför barnet? Eller om barnet plötsligt råkar komma åt någon av hans triggers? Antingen om ilska är hans problem eller psykopati som soc tror. Jag vet att barn har en rätt till sitt ursprung och sina föräldrar men varannan vecka??
Menar inget ont om dig TS eller din specifika situation, du verkar som en modig och stark kvinna, jag bara kräks lite på systemet, framförallt de gånger jag läser här på forumet om umgänge som ska trappas upp igen efter att mannen blivit frigiven där han misshandlat barnen!! Gråta eller kräkas vet jag inte men får i alla fall ont i magen.