Omhändertagen pga Katt?
Fråga den där pucko-pappan varför HAN inte gjorde sig av med sin katt när det kom fram att grabben var känslig.
Fråga den där pucko-pappan varför HAN inte gjorde sig av med sin katt när det kom fram att grabben var känslig.
Eftersom han aldrig visat känslighet för katter över huvudtaget, då han haft en hemma hos sig eller hos sin extrafarmor som han kelar med. Så trodde vi att den känsligheten han haft vid 4 års ålder har försvunnit.
Sen gick allt väldigt snabbt vi började ställa kattfrågor till en nära bekant och hon viste om 2 st som blev vanvårdade, vi hämtade dem samma dag då vi kände att det var det bästa för katterna och att de skulle få det bättre hos oss, kattens är inga kattungar utan vi ville ta han om katter som behövde nytt hem.
Tyvärr så har vi haft olika åsikter om mycket och vi har alltid vikt oss för grabbens bästa men kände nu att någon gång måste det ta stop, vi orkar inte göra allt som den andra föräldern kräver av oss.
Ska vi böja oss för att slippa bråka om detta i vetskapen att han snart hittar någonting annat som han kommer att kräva oss på ?
Kom hem efter jobbet nu 22:00 och Pratat med sambon,
Blir nog tyvärr att vi viker oss denna gången med.
orkar inte bråka med detta och vi vill ha tillbaka våran grabb.
Jag hade nog orkat bråka med pappan men sambon har ingen ork till att göra det, så för hennes välmående just nu så kommer vi att lösa ett nytt boende till katterna imorgon.
Tack för alla svar, även de som fick mig att verka som en idiot.
Mvh Ynot
Uppdatering,
Vi har ringt och rådfråga soc och de står på våran sidan.
Tyvärr kan de inte göra något åt saken ifall vi inte får hämta honom idag.
Då skulle vi kontakta familjerätten men för helvete ska vi väl inte behöva göra det. Blir så jäkla förbannad på hela situationen.
Klart jag vet att man inte skickar runt husdjur som om de vore Pokemonkort, jag är inte helt efterbliven. Men blir det i slutändan att jag måste välja måste ni ju förstå att katterna ryker.
Djur är inga leksaker eller slit och släng varor. Man håller inte på och spontanköper/hämtar djur samma dag man kom på tanken och man håller inte på och gör sig av med familjemedlemmar för att man inte "orkar bråka".
Vidrigt är ordet. Snälla håll er borta från oskyldiga djur i framtiden.
Hur tänker man/du när man skaffar katter trots att man har ett barn som är känslig mot katt? Är man känslig och har ex katt så kan man utveckla allergi mot katter eller andra pälsdjur.
Jag tycker barnets pappa gjorde helt rätt.
Finns en viss skillnad i att skaffa ny katt och göra sig av med katt barnet har känt under lång tid. Eller vad tycker du?