• Dhalia

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Alex1992 skrev 2020-09-12 11:41:24 följande:

Jag gjorde blodprovet via Werlabs, där läkarens kommentar var att mina hcg värde motsvarar en graviditet sen står det vanlig info om vad hcg är och innebär osv! Jag har gått igenom flera tabell och mitt värde är bra på alla så känns skönt men viktigast är nästa test som ska visa en ökning. Jag vet, usch denna oro...det är hemskt. Känner flera som knappt har haft en tanke på missfall och slänger ur sig att de är gravida så fort de plussar och allt går bra. Här lider man och håller graviditeten för sig själv för man inte är säker om de går vägen och räknar ner varje dag tills man har passerat V.12, så man kan slappna av lite. Tack verkligen för svar känns bättre!

Ja vet vissa som handlat saker till bebis innan v12 själv kommer man vänta till efter rutinultraljudet... så de hemskt med all denna oro. Hoppas verkligen testet visar bra på måndag <3
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2020-09-12 12:58:13 följande:

Gjorde en återföring i förra veckan och i dag kom den dumma mensen. :( Nu har vi inga fler i frysen så det blir att påbörja ny behandling.

Beklagar fy va jobbbigt :(
  • Dhalia
    Alex1992 skrev 2020-09-12 16:13:50 följande:

Det är ju så olika när de kommer till symptom vissa har mer eller mindre! Jag upplevde halsbränna till o från, ömma bröst, kissa ofta samt lite känningar i ljumskar och mage i vecka 5. De kommer och går inget jag känner dagligen men senaste dagarna har ja även känt lite illamående på eftermiddag/kväll och idag fick jag min första kräkning och är idag i 5+6. Vet även att flera inte har någon symptom alls och allt är bra!

Jag har faktiskt inte än känt av sån riktig illamående än, tyckte för första gången idag på eftermiddagen jag blev liiiiite men vet inte heller om det bara var inbillning. Har bara haft ömma bröst men det har också försvunnit någon dag. Har däremot fått mer ont i ländryggen/ korsryggen vid svanken där, fick de ganska tidigt innan vi ens visste men trodde de va mer för jag inte tränat på ett tag och att man fått dålig hållning eller något.

Någon som vet om de är okej att köra lätt styrketräning nu?? Vad har era kliniker sagt? Tänkte fråga om allt är okej på ultraljudet att få börja träna lite igen. Känner hela rygggrejen kommer ta kål på mig annars.
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-09-14 13:42:44 följande:

Fick blinkade gubbe på ältestet i morse & ultraljudet i morse bekräftade den blinkande gubben. Hon trodde ägglossning kommer nog ske denna veckan då hon såg stor äggblåsa på höger sida. Så troligtvis insättning nästa vecka sa hon. Väntar bara att ältestet ska bli en fast gubbe så de kan beräkna när exakt jag ska få tillbaka 5dagars embryo/blastocyst :)

Åh va spännande håller tummarna att allt går bra :)
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-09-15 17:16:04 följande:

:) på måndag kl 13.30 blir det återföring för mig. Hoppas nu bara att embryot klarar upptiningen!

Håller tummarna att allt går vägen :) har ni flera i frysen eller bara en?
  • Dhalia
    thymewater skrev 2020-09-15 16:28:36 följande:

Hej!

Pratade just med min läkare och tydligen har min sambos spermakvalitet blivit ännu sämre och det såg ej så ljust ut. Vi fick bara en blastocyst vid första försöket som ej satte sig. 

Han tyckte vi skulle göra ett andra försök men om det blir lika dåligt kolla på spermadonation. Tydligen är jag för gammal för att få detta på Sahlgrenska (fyllde just 38) så jag undrar om någon gjort detta utomlands eller privat i Göteborg? Vilka kliniker rekommenderar ni isf? <3

Hej, vi har inte gjort spermadonation men kan allmänt rekommendera Livio i Göteborg.
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-09-15 19:30:23 följande:

Tack :) jag har för mig det är 3 st med den jag ska få på måndag :)

De ju jättebra då blir det någon tillbaka :)
  • Dhalia
    thymewater skrev 2020-09-15 21:53:26 följande:

Tack! Ska spana in dem <3 Tror du de är bättre än tex Olgas i Ryssland? Jag blev helt knäckt för trodde verkligen vi skulle få donation på Sahlgrenska, jag var ju fortfarande 36 år när vi sökte dit men tydligen inte det som räknas :(

Skulle nog säga den bästa i Sverige, men har ni möjlighet utomlands så skulle jag valt Olgas också men mest om ägget är problmet och man vill göra äggdonation. Läst många som åkt till Danmark för insemination osv så dem har väl en bra spermabank? Vore ju bäst om någon som gjort kunde svara :)
  • Dhalia
    Anonym (Mandelassan) skrev 2020-09-15 22:24:48 följande:

Hej! Jag är ny här i tråden och har precis gjort mitt första äggplock på 9 ägg som befruktats av de bästa spermierna (icsi). Nu väntar jag spänt på samtal om hur det gått. Av allt jag läst så känns det som att det är majoriteten som fått tillbaka en blastocyst är dom som lyckats bli gravida. Finns det några här som har lyckats med ett två-dagars på första försöket där problemet sitter hos simmarna? (Än lever jag på hoppet om att få ha lite flyt nu när vi får hjälp och äntligen få vårt efterlängtade barn) Annars är jag en ung brud med stora förhoppningar som gärna bollar tankar med er! Finns det fler unga kvinnor i tråden? Hur hanterar ni ruvardagarna? Fasar redan nu inför den ständiga stressen som väntar. :)

Hej, vi lyckades inte på första IVFen, fick då ett 2 dagars tillbaks. Vi har inget tydligt problem men de två första IVFen fick vi inget till frys och hade dålig utveckling på dem. Nu den tredje bytte vi till Menopur och fick ett jättefint 3 dagars embryo tillbaks så nu blev det plus, är i v7+2, vi gick även privat på Livio nu pga coronan, vi fick också vår första blastocyst till frys :) De första försöken gjordes på Sahlgrenska.

Men eftersom det kanske var problemet så kan det ju gå jättebra för er ändå och att ni får många blastocyster :) håller tummarna för er!

Jag är 30, hur gammal är du? Ja det är ganska jobbigt allting även efter ett plus speciellt om man har tidigare haft missfall eller MA :( har inga bra råd alls!!
  • Dhalia

Ultraljud idag och är såå rädd att det ska gå dåligt. Får gå själv också så känns jobbigt men sambon väntar i bilen... fy den här oron

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet