Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
Ett ägg är allt som behövs!
Ett ägg är allt som behövs!
Tänkte bara säga att vi hade första äggplocket idag och vi fick ut 20 st ägg. Vilken lycka. Detta trots att dom inte tömde alla blåsor pga krångel. Överläkaren fick komma in och hjälpa till då den där äggstocken som de inte hittade på ultraljudet krånglade och var svår att nå. Men innan dess gick det hur bra som helst. Men ändå värt krångel och smärtan om det kommer ut något bra av det.
Men huuuur ska man orka vänta 2 veckor på brevet med resultatet nu då?!
Började blöda lite i torsdags, negativt test i fredags. Igår på testdag fick jag ett svagt streck efter utgången tid och idag får jag det här inom tid. Sambon tror det är för svagt för att ens räknas som streck. Jag känner att det är för svagt för att vara på äggplock + 19. Vad tror ni?
En till bild!
Det är absolut inte för svagt för att räknas som streck! Det är ju tydligt! Grattis :) Men personligen hade jag varit oroad över att det kom så sent, men jag har erfarenhet av både utomkveds och kemisk graviditet. Så håll koll på blödningar och stegring på streck och eventuella smärtor. Men hoppas att allt går bra!!!
Vad visade det digitala som du tog? *nyfiken*
Håller tummarna för att bebis bara var lite seg att fästa sig :D det kan ju ta lite olika tid för ägget att fästa och börja utveckla sig vad jag förstått! Så hoppas hoppas!
Jag uppskattar inte riktigt illamåendet och tröttheten. Sover typ 10h per natt och kan ändå känna behovet av att sova en stund på eftermiddagen. Mitt humör har börjat påverkas redan också. tycker jag börjar få många symtom alldeles för tidigt i graviditeten då det bara är v6.
Men håller verkligen tummarna för dig!
Nytt test idag och tycker mig se en tydlig ökning på testet. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det här.
Tycker det ser betydligt starkare ut! Men blöder du fortfarande? Tänkte om det kanske bara var en nidblödning?
Håller tummarna för det :) du märker inte av några andra symtom? Blir det tydligare på stickan?
Räknar ner dagarna till att få göra VUL nu så vi får se om det finns några hjärtslag :)