• AndraSladdis

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Nikkilijo skrev 2020-03-07 12:45:23 följande:

Började blöda idag på rd10 :,( är ju själv och har fått ta banklån för att kunna göra detta och har bara möjlighet till ett försök till. Fick inga ägg till frysen. Dessutom måste jag vänta en hel menscykel eftersom jag inväntar en tid till gynekolog som kan översätta de danska recepten till svenska, så hinner inte få medicin i tid till den här omgången :(

Blöder du mycket? Vet inte vad jag ska säga utom: Kram! Hoppas det lyckas nu eller sen.
  • AndraSladdis
    GlitterLina skrev 2020-03-09 22:03:01 följande:

Idag började jag på ny omgång sprutor Gonal F. Första/förra försöket fick vi avbryta då äggblåsorna inte vuxit till sig.

Denna gång börjar jag med dos 225 menas förra gången började jag me 112,5

Håll tummar att det ska bli bättre denna gång

Håller tummar och tår!
  • AndraSladdis
    Nikkilijo skrev 2020-03-09 21:36:26 följande:

Blöder massor :( officiell testdag nu på onsdag, men är helt säker att det inte gick vägen. Funderar på att höra med kliniken om det långa protokollet kanske är bättre för mig, eftersom jag endast fick ut fem ägg av det korta. Någon som har erfarenhet av att byta protokoll?

Ingen erfarenhet då det är första gången för mig, men kliniken borde ju ha erfarenhet av vad man kan pröva, både medicin, dosering och protokoll. Någon tidigare i denna tråd hade t.ex en favoritkombo som funkat just för dem.
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2020-03-06 23:30:09 följande:

Det hoppas vi! Får börja ny behandling, fick dessvärre inget till frysen.

Vilken tur att det gick trots att det blev fel med de två första injektionerna. Håller tummarna för att de växer på bra nu.

Lycka till med den nya cykeln! Här väntar jag fortfarande med spänning om det blir några ägg och embryon.
  • AndraSladdis
    Kiiwii90 skrev 2020-03-10 01:04:26 följande:

Första äggplocket avklarat. Var det värsta jag någonsin upplevt så hoppas jag slipper göra om det...

7 st ägg fick jag ut och imorgon får jag veta hur många som kan växa vidare. Blir 5 dagars odling + totalfrys samt återföring när jag haft mens 2 gånger.

Denna eviga väntan

Oops... hoppas man inte känner så. Fick du inte tillräckligt med smärtlindring alltså? 

Lycka till odlingen!!

• AndraSladdis

Ska plocka ägg i övermorgon. De sa att jag skulle börja ta Bisolvon efter det, "för att lösa upp slemhinnan inför återföringen". Fattar nada. Ska inte slemhinnan vara tjock inför återföringen? Har ni andra också fått ta Bisolvon efter äggplocket??

• AndraSladdis

Ska göra äggplock i morgon och har blivit så nervös bara i dag. Det är som att äggplocket, jobbet, coronavirus, all nervösitet bara sköljer över en så man blir spänd i kroppen och orolig i magen. Inte riktigt typiskt mig.

Kommer det liksom att göra ont? Vad om det gör så ont så man inte lyckas ligga still? Vad om alla ägg är omogna? 

Hur gjorde ni för att koppla av dagen/natten innan?

• AndraSladdis
    pixie78 skrev 2020-03-11 11:16:11 följande:
    Jag blev överstimulerad och fick ut 27 ägg varav 23 blev befruktade och sen blev det 11 blastisar till frysen. Så många ägg betyder väl inte per definition att de är dåliga.
    Nej, precis. Upp till 20 ägg ökar väl chansen dessutom med antalet ägg? Jag har inte sådana mängder, men hoppas hoppas att de får ut 7-10 av den anledningen.
  • AndraSladdis
    Ma18 skrev 2020-03-10 21:03:55 följande:
    Jag tar också bisolvon, men redan från mensen, för att göra sekretet runt ägget mindre segt så spermierna har det lättare att ta sig in! Ska fortsätta sen efter äggplocket också, har fattat det som att slemhinnan inte blir tunnare men att embryot lättare fastnar då. De har dock sagt att det inte är helt klarlagt än att det verkligen funkar, men att det troligen inte skadar iaf.
    Spännande att Bisolvon kan ha den effekten också! Tack för alla som svarade på detta. Nu känner jag mig lugnare med Bisolvon.
  • AndraSladdis
    Alex1992 skrev 2020-03-11 18:44:52 följande:
    Jag ska med göra äggplock imorgon! Jag är konstigt nog inte så nervös utan min svullna mage har tagit all fokus hehe. Jag väljer att tänka positivt och hoppas att det går bra. Smärtan är kortvarig tänker jag för att må bättre, sen är det lite olika hur ont man får, lycka till :)
    Lycka till! Det blir nog skönt för dig att få äggplocket gjort så du blir av med svullnaden! Och jag hoppas att det blir skönt även för mig att få det gjort.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet