• Anonym (Jag)

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Tack så jättemycket

• Anonym (Jag)

Tjejer

Hur lång brukar var korta protokollet? Menar sprutor?

Är på dag 4 med gonal -f o imorgon ta + en annan spruta sen tisdag är första ultraljudet .

• Anonym (Jag)

Hej

Igår hade jag äggplock,9 st idag fick jag meddelande att 4 är normalt befruktade och imorgon är insättning:)

Då som jag förstår är 2 dags?

Den är färsk eller fryst?

• Anonym (Jag)
    Astrid40 skrev 2020-04-08 18:29:05 följande:

Grattis!

Ja. 2-dagars precis som jag fick :) och jag har plussat

Hur lång du har kommit?
  • Anonym (Jag)

Idag kl 13:40 är insättning men är rädd att dom ringer innan 12 o säger att blir inget:(

• Anonym (Jag)
    GlitterLina skrev 2020-04-09 09:43:59 följande:

Varför tror du att det ej kanske blir något?

Lycka till idag :) spännande dag!

Läser för mycket :) självklart att vi ska lyckas idag måste tänka positivt :)

Tack
  • Anonym (Jag)

Tjejer

Kan man känna av när embryon fastnar?

Hur räknar RUV dagar?

Tack

• Anonym (Jag)
    Anonym (Kanel) skrev 2020-04-10 19:07:47 följande:

Nej man kan inte känna av själva fenomenet då embryot fäster , men en del får en liten blödning då. Har väl hört om nån som känt en liten kramp i magen, men kan man veta om det hade med embryot att göra eller ej...?

Ruvardagar brukar man kalla de dagarna då man ?ruvar? på ett embryo dvs efter embryoåterföring. Har du fått ett embryo återfört på måndag så är tisdag liksom ?ruvardag ett? osv.

Det är ett ganska dumt begrepp tycker jag personligen då det används för att räkna dagar, eller när man kan testa eller vilka symtom man har osv, för det krävs att du samtidigt alltid meddelar hur många dagar embryot var då det sattes in, för att det ska ge något. Ruvar femte dagen på ett tredagars embryo = embryot är 8 dagar idag. Ruvar tredje dagen på ett femdagars embryo = embryot är 8 dagar idag. Mycket lättare att tänka på embryots ålder då man ?ruvar?, och jämföra med vad man sedan vill, tycker jag då personligen ;)

• Anonym (Jag)

Tack så jättemycket :) för din svar,

• Anonym (Jag)

Tjena

Efter positivt graviditetstest, när bokas in ultraljud?

Fattar inte riktigt hur man räknar heller, testade rd 10 1-2 gravid ?

• Anonym (Jag)
    Anonym (Kanel) skrev 2020-04-19 20:47:50 följande:

Clearblues veckomätare meddelar veckor sedan befruktning dvs ägglossning/äggplock. 1-2 betyder alltså 1-2 veckor sedan befruktning, graviditetsvecka 3-4. Ring din klinik, de brukar vilja boka in tidigast typ vecka 7 :) Grattis! :)

Tack för ditt svar:)
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet