Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
Jag får Synarela som nässpray och sedan Menopur som spruta och avslutningsvis Ovitrelle för ägglossningen.
Nu börjar det närma sig äggplock #2, så tisdag morgon är det dags igen. Vad läkaren kunde så så kanske jag kunde ha 7 äggblåsor på G så får se vad de får ut.
Angående det där med lugnet hos respektive och oron hos er så kan jag säga att jag är lite motsatsen. Skäms nästan lite när jag känner att händer det så händer det och blir det inget så blir det inget. Men har aldrig känt ett jättesug alla gånger efter barn, det har gått upp och ner, men min karl vill ha och har alltid tänkt att vad gäller barn så anpassar jag mig efter den jag älskar. Tror det beror på att jag gillar att vara ensam och med barn så är man aldrig ensam. Sen har nog hormonerna spätt på detta ännu mer. har ingen lust alls just nu att bli gravid hur hemskt det än låter sen har man ju alltid tänkt att det ske ska naturligt när det väl händer... märker ni av att hormonerna påverkar er negativt i humöret?
Var inne för äggplock i tisdags där de lyckades få ut 5 ägg, 2 utvecklades inte och av de tre som var kvar var det endast en som började dela på sig. Genomgick ET i torsdags med det enda utvecklade embryot så är inne på ruvardag 2 idag.
Ang er som har fått blödning så sa min läkare att även om det blöder så skulle jag ändå fortsätta med Lutinus hela perioden för det finns ändå en chans att det kan ta sig ändå!
Förlåt, förstår att ni verkligen vill se det där pluset men att hålla på att testa hela tiden och i förtid kan väl knappast vara nyttigt för ert psyke? Jag ska testa den 11e och har inte ens kommit på tanken att testa tidigare.
Blir ju lite som att öppna paketen innan julafton!
Gjorde första vul idag och de kunde se 5 stora blåsor på ena sidan och på andra kunde dom knappt hitta min äggstock. Läkarn undrade om jag blivit opererad i magen och sa att annars kanske den gömner sig bakom livmodern. Så hon kunde bara se 2 små i kanten på äggstocken men vågade inte säga om resten hon såg var vätska eller blåsor. Känner mig jätte besviken att dom bara kunde se 7 äggblåsor. Ska dit igen på måndag på ny kontroll.
Hur många hade ni andra vid första vul? Vad är normalt liksom?
Hur går det för alla er som ruvar? Jag har sån värk i magen, är lättirriterad och illamående