pixie78 skrev 2021-02-01 10:57:15 följande:
4 dagar fick vi vara gravida den här gången. Idag var testerna negativa. 2 digitala som visade Inte gravid. Så tomt just nu.
2 embryon kvar och nu undrar man ju såklart vad man kan göra för att optimera. Har tagit 1+2 Progynon om dan + 3x lutinus. Det är allt. Vad mer kan man be om?
Känns ju som att det är fel på livmodern nu eftersom embryona är testade med PGT-A. Hon nämnde vid ultraljudet att jag har adenomyos - men vi gick aldrig in i detalj på vad det innebär. Har aldrig fått höra innan att jag har det.
Andra sladdis - nu nämnde ju det som en orsak till hysto. Kanske bör fråga om det då. Hur lång tid efter hysto måste man vänta på insättning? Är det en menscykel? Gjorde du den i Sverige eller på kliniken?
Usch, så mkt frågor.. vill ju bara planera nästa försök men kliniken vill inte boka in ett möte förrän jag gjort ett HCG-test vilket ju känns helt meningslöst med två negativa digitala test. Tog ett nu imorse så hoppas svaret kommer snabbt.
Så tråkigt att höra att det blev negativt :(.
Hos Olga-kliniken kan adenomyos kan vara både en orsak eller ett fynd av hysteroskopi. Oftast det sistnämnda. Om man redan sett den på UL kan möjligtvis hysto avslöja hur utbrett den är, men kan tyvärr inte ta bort den. Standardbehandlingen mot adenomyos hos Olga verkar vara, tyvärr, 4-5 månaders nedreglering. Efter detta har folk lyckats.
I princip kan man sätta in 1-1.5 månad efter hysteroskopin, om inga fynd görs.
Jag hoppas verkligen att ni hittar en väg framåt som ni är nöjda med, det är tråkigt att vänta men ni har ju två fina embryon som ska få bästa möjliga chanser därinne.