• Clemmentina

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

GlitterLina skrev 2020-09-16 12:11:19 följande:

Hur funkar det? Man får väl inte ha sex precis innan en insättning runt ägglossningstiden..

Vi fick absolut INTE ha oskyddat sex innan insättning vid stimulering med Letrozole. :)
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2020-09-16 16:20:05 följande:

Grustradgarden, GlitterLina, ja dem ska kolla en gång till nästa vecka men den mätte 4-5mm bara, tror de motsvara något i v5+ och nu borde den varit runt 1 cm något.

Känner bara kan de inte få gå vägen nu i 4 år kämpar man och så ett till MA :(

Hur stor är chansen att det ska gå vägen med det vi har i frysen? Någon som lyckats få barn med ett FET. Denna såg ju bättre ut än den vi har i frysen om man kollar på fragmentering, den hade betyg 1 ändå på dag 3. Man känner hoppet försvinna...

Nej vad ledsamt! :( Det sägs att chansen är nästan bättre att lyckas med fet (åtminstone blastocyst) eftersom embryot då både klarat frysning och tining. Håller tummarna för dig! Styrkekram
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-09-16 20:34:39 följande:

Förlåt för alla frågor men jag e så nervös att nåt ska gå fel & jag e inte så insatt i detta me ivf även om jag gjort en färsk återföring i mars

Denna gång är det i en cykel jag stimulerat med letrozol & fick positivt på ältest igår. & ska göra återföring av fryst embryo på måndag!

Men tänk om det inte sker nån ägglossning? Vad händer då? Kan man göra återföring ändå? Jag brukar alltid känna de få ggr jag har ägglossning. Jag får fruktansvärda smärtor när ägget lossar, men än så länge har det ej skett! Vissa har fått en spruta för att ägget ska lossa, men inte jag..

Du måste ha ägglossning för att kunna göra en återföring. Men om du fått positivt test och hade en stor och fin äggblåsa bör du få ägglossning. Kanske kommer imorgon? Håller tummarna! Annars får du ringa kliniken.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-09-17 07:01:16 följande:

Vaknade vid 5 i morse å hade svinont :) ägget släppte

Låter rimligt! Då släppte det ju inom 48 h. :) Lycka till nu!
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2020-09-16 21:30:53 följande:

De kollar väl med UL om ägget ser ut att lossa snart? Hur stort var ägget sist? Min ägglossning var ganska försenad inför FET och då bara väntade vi och väntade tills det var dags. När jag fick "fast gubbe" så tog jag Ovitrelle. Men det fick du ju redan läste jag så visst borde du ha ägglossat.

Man kan göra återföring utan ÄL har jag läst i trådarna, det verkar handla mest om slemhinnan. Om man inte ägglossar så används något som bygger upp slemhinnan (Progynon?). Gjorde inte Alex1992 så?

Men om du kan ägglossa så kanske kliniken föredrar det. Då har du t.ex. en gulkropp som producerar progesteron och inte enbart får det från Lutinus.

Ja precis, det har även jag gjort. Men då äter man Progynon från mensens första dag för att bygga upp slemhinnan. Sen tar man Lutinus från några dagar innan återföring för att kroppen ska ha progesteron. :)
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-09-21 14:14:39 följande:

Då va det gjort :) upptinas 5 dagars i mig. Hoppas bara det går hela vägen denna gången!

Härligt! Håller tummarna! :)
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2020-09-24 09:26:57 följande:

Tack de får bli Sahlgrenska nästa :) Man lär ju inte få starta vid nästa mens säkert ändå eftersom jag inte fått missfallet än så hinner ladda om lite mentalt också. Skulle nästa gång från Livio iaf ta längre tid progesteron så ska be Sahlgrenska om samma.

Jag hade kört på Sahlgrenska också. Dumt att inte använda gratisförsöken tänker jag! Och bra med extra progesteron.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-09-30 12:06:07 följande:

Hej jag har ju testdag i helgen. Men smygtesta igår men då va det blankt. I morse fick jag detta, men tycker det är alldeles för svagt för att det ska va en bra graviditet :( va tror ni? Idag är ruvardag 9.

Åh grattis! <3 Du är ju kring bim (14 dagar efter ägglossning) nu. Tycker det ser ut som strecket brukar se ut vid den tiden. Men förstår att du är orolig. Tror strecket kommer vara mycket starkare till helgen.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-10-01 13:27:12 följande:

Starkare i morse men fy så nervös kan är att det ska skita sig som det gjorde med första insättningen i mars.

Är i vecka 5 idag 4+0

Förstår att du är nervös men det ser starkare ut! Nu hoppas vi på det bästa. <3
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-10-04 11:43:56 följande:

Idag är min riktiga testdag :( & det verkar skita sig denna gången oxå :( :( från i torsdags såg resten bättre ut men nu går det bara utför :( vissa negativa & nån knappt positiv

Men nej vad tråkigt! :( Det såg ju ut som det ökade fint. Kram
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet