Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
Vet inte vad du menar för färg, men Lutinus kan se lite gult/grått ut för mig. Redan 6+0? Vad tiden går! Jag är 5+4. :)
Tack Astrid för svar ändå! Vi får bara hoppas att det inte är början på något bara!
Vet inte vad du menar för färg, men Lutinus kan se lite gult/grått ut för mig. Redan 6+0? Vad tiden går! Jag är 5+4. :)
Glömde svara dig Astrid, angående Litinus. Jag tror jag kanske kör längre för det var en stimulerad fet? Då har kroppen inte haft egen ägglossning men är inte säker. Jag kör tills dom säger stopp hehe :D känns tryggt att ta dom iallafall.
Ska ringa kliniken på måndag och be om ett tidigare vul är ganska säker på att jag fått missfall. I tisdags började dom färgade flytningarna men dom har bara ökat och även lite rött kommer. Jag vill inte vänta längre behöver ett svar för detta tar ju så oerhört mycket på mitt psyke. Sen vill man veta om allt har kommit ut eller om man behöver medicin.
Fy. Precis varit på KUB, NUPP och ultraljud. Lilla pyret såg ut att må bra på alla sätt inkl NUPP men 1:21 sannolikhet för DS :( Erbjuden utökad test iom under 1:50.
NIPT kollar bara 3 kromosomer så vi fick även erbjudande att göra fostervattenprov eller moderkaksprov. Vi skippar NIPT och väljer fostervattenprov direkt istället. Det ger lägre missfallsrisk än moderkaksprov. NIPT kommer egentligen inte ge tillräckligt med info och tar typ 2 v att få svar på.
Visste att sannolikheten för DS skulle bli rätt hög pga min ålder (41) men inte SÅ hög.
Har tid 16 juni för provtagningen.
Aldrig får man vara riktigt glad
Alex1992, hur går det? Hoppas småblödningarna är under kontroll. Visst är det på måndag vi båda har tidigt UL? Är så nervös!
Blödning behöver inte vara något illa :) Det är vanligare att man blöder i en ivf-graviditet, man vet inte varför. Jag tror det är nästan vanligare att ha nån blödning än att inte h. Blödde själv flera ggr och allt gick bra. Så ge inte upp än och sluta så klart inte medicinen :)
Det var missfall...Visste det eftersom jag blöder mycket och känner inga symptom längre! Hur skulle jag kunna få den turen att vara gravid hela vägen efter ett ivf försök...när man i flera år aldrig blivit gravid naturligt. Jag är oerhört glad att jag nu vet att min kropp kan bli gravid och att vi har 8 blastisar kvar i frysen och där ligger vårt framtida barn som redan är så oerhört älskad. Planen är nu att vänta ut blödningen och ta ett gravtest som ska visa negativt och sedan gör vi upp en plan för nästa återföring. Blir nog i Augusti med tanke på att dom har sommarstängt. Jag ska däremot be läkaren ändra på stimuleringen, ska be om sprutor inför återföringen då jag fick veta av min ivf läkare att progynon har visat ha en ÖKAD chans för missfall...jag åt ju progynon och det är inte säkert det var därför men risken finns ju där och det tänker jag inte göra om...så glitterlina tänker på dig inför din återföring att du vet om detta just med progynon! Sen är det många som inte får missfall med progynon men risken finns!
Usch stackars dig! Det är verkligen fruktansvärt jobbigt att få missfall och i synnerhet när man kämpat så länge. Men tror du tänker rätt i att tänka att du nu vet att du kan bli gravid. Så tänkte jag när jag fick missfall och tyckte det hjälpte lite i alla fall! Däremot får jag ångest av att läsa om Progynon. Precis fått en blödning idag och ska börja med Progynon imorgon inför fet. Fick som du missfall efter min första ivf (färskåterföring) så det här var ingen rolig läsning. Dock gör sent att ändra nu så jag får hoppas på det bästa. Ta nu hand om dig!
Så ledsen för dig :( :( hoppas detta går över fort så du kan börja om! Minns i vilken v du va i nu? Kram Kram
Jag har aldrig hört talas om progynom.. vad är det bra för??
Det va ju 4 veckor sedan jag fick ta ?abort? pilleerna & höromdagen va gravtestet fortfarande pytte negativt:( suck vill ju bara bli bra!
Glad att du har 8 blastisar i frysen :) :)
Tack alla fina för era ord och omtanke! Vi alla längtar efter barn och hoppas vi alla lyckas <3