• Dorisdelfin

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Hej,

jag ska oxå börja med ivf på nästa mens. Jag fick det genom landstinget. Får dom sätta in två embryon om man går genom landstinget om dom ser att man har större chans eller är det bara om man betalar behandlingen själv?

• Dorisdelfin

Hej,

jag har gått på sprutor i drygt en vecka och varit på ett ultraljud och det såg ok ut. Hur var det för er andra? hur många dagar fick ni gå på sprutor innan äggplock och vad såg ni på era ultraljud.

Jag känner mig som en underdog i detta och har svårt att tro på att jag kan bli gravid.

• Dorisdelfin
    Alex1992 skrev 2020-02-24 07:49:54 följande:

Är det någon som har fått utskrivet bemfola? Och isåfall vad Har ni för erfarenheter av den? Har mest hört om gonal-f och menopur...men jag frågade läkaren vad är skillnaden mellan den och t.ex menopur och då var det att bemfola var lite starkare! Ska börja med 150 enheter

Jag tar sprutorna och har en dos på 300.
  • Dorisdelfin
    Alex1992 skrev 2020-02-25 09:13:33 följande:
    Men fick du inte veta hur många äggblåsor det är på gång ? Jag ska börja med sprutorna imorgon och har mitt första ultraljud dag 6.
    Jo, dom såg 5 stycken.

Lycka till med sprutorna.
  • Dorisdelfin
    Bubas skrev 2020-02-25 15:55:21 följande:
    Jag var på äggplock förra tisdagen och hade bara 2 äggblåsor. Som tur var så var det ägg i dom också. Båda befruktades med icsi metoden och i fredags fick jag tillbaka 2 fina 10 celliga tredagars embryon.

Så få ägg behöver inte betyda att det är kört. Men förstår ångesten och nervositeten. Jag trodde jag skulle dö av nervositet i fredags innan vi kom fram till kliniken och fick veta att allt såg bra ut. Lycka till

Hur många ägg såg dom på ultraljudet?

vad skönt att båda befruktades.. menar du att dom satte in 2 embryon?

• Dorisdelfin
    Bubas skrev 2020-02-25 19:08:02 följande:
    Dom såg 6 men 4 var alldeles för små. Dom växte bara till mellan 8 och 10mm och sen hände inget mer.

Jag är nämligen 42 år och har lågt amh värde 0.32. Dom sa det blir nog inte bättre än det här.

Japp, dom satte i båda 2. Det var faktiskt deras förslag.

Vi hade bestämt och bara göra ett försök eftersom vi gör detta privat. Så dom ville väl öka chanserna lite.

Dock förklarade dom ju riskerna med tvilling graviditet.

Jag har 2 barn sen innan som blev till på naturlig väg . Jag fick dom när jag var 23 och 27 år gammal. Hade inga problem med dom graviditeterna.

Har en ny man sen 6 år tillbaka och vi Hade försökt i nästan 3 år innan vi sökte hjälp.

Han har inga barn sen innan.

Nu hoppas vi bara på att åtminstone ett ägg fäster???? Nervös väntan.
    Då förstår jag. Vad spännande, hoppas det går bra.

Uppdatera gärna hur det går.
  • Dorisdelfin
    AndraSladdis skrev 2020-02-25 21:15:06 följande:

Är jag den enda här som kör korta protokollet? Valde ni själva eller föreslog kliniken?

jag kör korta protokollet med bemfola.
  • Dorisdelfin
    Nikkilijo skrev 2020-02-26 13:43:47 följande:

Alla fem ägg blev befruktade, så nu är jag påväg hem från Danmark med ett litet embryo i mig. Hoppas hoppas att det vill stanna!

Vad spännande! Hoppas det stannar!

Varför valde du Danmark före Sverige? är det ditt första försök.

Jag gör själv i Sverige, men kanske kan tänka mig utomlands längre fram om jag inte lyckas här.
  • Dorisdelfin

Min resa har mest varit motgångar känns det som. Jag skulle sätta tillbaka ett eller två embryon. Men dom kunde odla vidare till blastocyst. 

Undra hur mycket bättre oddsen blir nu?

• Dorisdelfin

Jag har satt in en blastocyst nu. Händer det att dom sätter in två blastocyster? eller är det bara 2 dagars embryon?

Jag kanske får 6 dagars till frysen oxå. Ringer dom då eller får man hem ett brev hem?

• Dorisdelfin
    Bubas skrev 2020-03-05 07:42:20 följande:

Då var vår resa slut. Negativt idag på testdagen. Blir ingen bebis/bebisar.

Gud vad man trodde på att detta skulle gå vägen.

Jag och sambon hade bestämt att vi bara skulle göra ett försök med ivf. Nu vet vi inte om vi ska försöka en gång till.

Finns det nån chans överhuvudtaget liksom?.

Ska vi kasta 40 000kr till i sjön?

Eller ska man hoppas på att vi ändå lyckas på egen hand. Läkaren har ju ändå sagt att det inte är omöjligt. Vi har ju dock försökt i 3 år utan resultat. Och yngre blir jag ju inte. 42 år.

Pust,svåra frågor.

Nej,

Vad tråkigt! 

Det är nog inte så bra odds för ivf i den åldern tyvärr och speciellt inte om man bara gör ett försök.
    Du får prata med läkarna om just dina odds.

Annars skulle jag göra äggdonation eller försöka bli gravid naturligt.

Ingenting är omöjligt, det sker mirakel hela tiden.

Stor kram och lycka till!

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet