Dorisdelfin skrev 2020-02-26 14:40:04 följande:
Vad spännande! Hoppas det stannar!
Varför valde du Danmark före Sverige? är det ditt första försök.
Jag gör själv i Sverige, men kanske kan tänka mig utomlands längre fram om jag inte lyckas här.
Det här är mitt första ivf-försök ja ???? har tidigare gjort två inseminationer som misslyckades. Jag valde framförallt Danmark för att det är lättare som ensamstående, de har inte krav på att man måste gå via beteendevetare såsom Sverige har. Ena kliniken jag pratade med i Sverige visste inte ens var man hittade beteendevetare som kunde godkänna en inför singel-ivf, det kändes väldigt oproffsigt och de gick därför bort direkt. Kvar var Livio, de var jättebra och tillmötesgående men det var ett par månaders väntetid bara för att få träffa en beteendevetare och behöver man mer än ett försök skulle det bli mycket dyrare. Därför valde jag Danmark :) lite bökigt bara att man måste hitta någon gynekolog i Sverige som kan skriva recept och göra undersökningar. Den som skrev ut recepten till mig hade inte tid för ultraljud, så har fått åka fram och tillbaka till Köpenhamn många gånger nu under kort tid. Men det har varit den enda nackdelen med att ha valt Danmark :)