• Hedblomster

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Hej! Jag ska göra min åttonde återföring snart (har gjort två färska och fem frysta tidigare) och ska testa fet i stimulerad cykel för första gången. Har bara gjort i naturlig cykel tidigare så vet inte riktigt hur stimulerad går till. Började med progynon på mensdag 2 och har tagit det ca en vecka nu. Har ultraljud på fredag och vet att jag ska börja med lutinus senare också. Är det bara progynon och lutinus det brukar vara, ingen ovitrelle eller så? Orkar inte ringa och fråga :) Hoppas iaf att det kan göra någon skillnad för oss. Sju återföringar med två kemiska har satt sina psykiska spår alltså...

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    Ma18 skrev 2020-02-11 21:14:24 följande:

Jag gör också stimulerad fet nu och kommer ta ovitrelle, men det är för att veta när jag har äl, om äl-test hade funkat hade jag inte behövt ovitrelle. Så det kan nog vara olika hur man gör ????

Ok! Kommer inte ta några ältest iaf för på denna dos östrogen kommer jag inte få ägglossning vad jag förstod, men i naturlig cykel tar jag ältest :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    Clemmentina skrev 2020-02-17 06:52:37 följande:

Började blöda lite i torsdags, negativt test i fredags. Igår på testdag fick jag ett svagt streck efter utgången tid och idag får jag det här inom tid. Sambon tror det är för svagt för att ens räknas som streck. Jag känner att det är för svagt för att vara på äggplock + 19. Vad tror ni?

Det är absolut inte för svagt för att räknas som streck! Det är ju tydligt! Grattis :) Men personligen hade jag varit oroad över att det kom så sent, men jag har erfarenhet av både utomkveds och kemisk graviditet. Så håll koll på blödningar och stegring på streck och eventuella smärtor. Men hoppas att allt går bra!!!
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet