• Anonym (Hej)

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Hej,

I fredags hade jag äggklocka. Jag fick endast ut tre ägg. Insättningen skulle vara idag, men de ringde på förmiddagen och talade om att inget hade delat sig, ett va på väg men gick inte hela vägen. Gissa om man blir ledsen? Detta va vårt första besök!

Är det någon som har haft något liknande. Min dos på Gonal F va 100. Körde korta protokollet.

• Anonym (Hej)

Hej igen!! Tack för era peppande svar! Jag hoppas att det tar sig andra gången! Läkaren kunde inte säga vad det berodde på, läkaren tala om att det va fina spermier iallafall. Slöa ägg kanske? Han talade även om att jag kommer få en annan dos och överstimulerade mig, heter det så? :/

När får man börja igen, är det direkt efter när mensen kommer igen?

Tack för att ni svarar!!!

• Anonym (Hej)
    Anonym (#2) skrev 2020-02-02 15:41:53 följande:

Vårt första var lika. Det positiva är, om det är landstingsförsök, är att det inte brukar räknas om man inte fick något tillbaka.

Vi hade 6 befruktade värdelösa i första plocket. I andra 5 värdelösa och ett fint, som gav oss en son.

Hej vad härligt att höra att du blev gravid sen!!! När fick du börja med andra behandlingen va det när mensen kom igen? Läkaren talade om att de kommer överstimulerade mig, ( heter det så?) så jag ska prata med en barnmorska imorgon!
  • Anonym (Hej)
    Doftljuset skrev 2020-02-03 05:33:17 följande:

Jag blev överstimulerad nu sist, totalfrys.

Min mens kom nu- inte haft blödning sen efter äggplocket i dec. Vilket är vanligt,att kroppen dröjer lite på sig och dom vill också gärna att kroppen ska få en chans att återhämta sig lite:)

När ska du få insättning? :)
  • Anonym (Hej)

Hej alla fina,

Vet någon av er varför man får olika dos av Gonal f? Min första ivf gjorde jag i januari med en dos på 100 fick ut tre ägg (endast) ett delades sig med avtag dagen efter. Blev ingen insättning. Nu har jag fått min mens, det ska ju gå en mens imellan innan man börja på näst. Och då fick jag reda på att de höjt min dos till 125. Är det någon av er som har samma erfarenhet? Jag tycker att 125 är lågt?

• Anonym (Hej)
    Ma18 skrev 2020-02-19 15:36:58 följande:

Imorgon är det äntligen dags för FET! Hade äggplock i oktober så har väntat ett tag, hoppas att det är guldembryot vi får tillbaka nu! :D

Hej!! Lite okunnig, vad innebär FET, återföring av ägget eller? Varför tog det sådant tid för?
  • Anonym (Hej)
    Ma18 skrev 2020-02-19 20:13:20 följande:

Ja precis, det är återföring av fryst embryo (frozen embryo transfer). Blev överstimulerad så fick inte sätta in något då, sen tog det drygt tre månader innan mensen kom tillbaka så har inte kunnat sätta in.

Då förstår jag :)

Vilket protokoll gick du på? Vilken dos. Va detta ditt första ivf-behandling? :)
  • Anonym (Hej)

Hej! Jag behöver få lätta på mitt hjärta lite och kanske för lite hjälp och stöd från er. Gjorde i veckan mitt 3:e ivf. Då bytte vi ut allt från Gonal f till Menopur dos 150. Och tog sist en spruta som skulle göra så att mina ägg mognade.

Jag har aldrig fått tillbaka något ägg alla har varit omogna.

Ivf 1: 3 ägg en delade på sig sen slutade den Gonal f dos 100. Korta protokollet

Ivf 2: 8 ägg alla omogna Gonal f 125 sedan minskade med 115. Korta protokollet

Ivf 3: 14 ägg alla omogna. Menopur 150 körde spruta i typ 11 dagar!

Hur ska man göra?? Finns det hopp för mig eller vad ska jag ta mig till? De pratade om äggdonation någon med den erfarenheten?

• Anonym (Hej)
    Astrid40 skrev 2020-06-25 11:52:58 följande:

Vad tråkiga erfarenheter. Frustrerande.

Kanske låter långsökt men äter du Q10? Det ska vara bra för äggkvaliteten. Ta en högre dos än vad som anges på paketen.

Melatonin ska också vara bra, med då krävs recept tyvärr.

Värt att prova kanske om det blir ett nytt ivf-försök?

Har ingen erfarenhet av äggdonation.

Hur gammal är du?

Jag är just nu 29 men fyller 30 iår. Blir så ledsen för alla prover har visats normala! Så fattar inte. Har testat q10 i tre veckor bara. Men ska göra som du säger ta en högre dos. Hur får man tillgång till Melatonin ifall läkaren inte skriver ut eller gör de sådant?
  • Anonym (Hej)
    Clemmentina skrev 2020-06-25 13:00:06 följande:

Jag hade bara ett moget ägg (av 6) efter min första behandling. Till nästa höjdes min dos av Gonal-f från 112,5 till 175 enheter. Samtidigt hade jag ätit q10, d-vitamin (samt multivitaminer) och någon enstaka gång melatonin. Andra behandlingen gav 12 äggblåsor, 8 mogna ägg varav 4 befruktades och två kunde frysas in. Tycker också du ska fråga om dubbel ovitrelle. Melatonin skrivs ut vid sömnsvårigheter så kanske kolla med din läkare på vårdcentralen. Det går också att köpa receptfritt i många andra länder men det är ju svårt att göra nu...

Hej... nu har vi haft våra tre försöker från landstinget nu är valet om man ska köpa äggdonation eller försöker med ivf? Tror ni man kan bli gravid på enhet hand om man skulle ta q10 och försöka? Äggen blir väl bättre där också?
  • Anonym (Hej)
    Clemmentina skrev 2020-06-25 13:00:06 följande:

Jag hade bara ett moget ägg (av 6) efter min första behandling. Till nästa höjdes min dos av Gonal-f från 112,5 till 175 enheter. Samtidigt hade jag ätit q10, d-vitamin (samt multivitaminer) och någon enstaka gång melatonin. Andra behandlingen gav 12 äggblåsor, 8 mogna ägg varav 4 befruktades och två kunde frysas in. Tycker också du ska fråga om dubbel ovitrelle. Melatonin skrivs ut vid sömnsvårigheter så kanske kolla med din läkare på vårdcentralen. Det går också att köpa receptfritt i många andra länder men det är ju svårt att göra nu...

Hej... nu har vi haft våra tre försöker från landstinget nu är valet om man ska köpa äggdonation eller försöker med ivf? Tror ni man kan bli gravid på enhet hand om man skulle ta q10 och försöka? Äggen blir väl bättre där också?
  • Anonym (Hej)
    Megdieg skrev 2020-06-27 15:37:40 följande:

mitt stora vittnesbörd om hur jag blir gravid Med hjälp av en man som heter Dr Charles kunde jag bli gravid. Jag är 39 år, det var riktigt svårt för mig att bli gravid, jag fick diagnosen PCOS och för tidigt äggstocksfel men efter många års försök kom jag över Dr. Charles jag köpte en graviditets örter (naturliga ingredienser) av honom och han skickade det till mig genom UPS och efter att jag använde det som han instruerade, blir jag gravid två veckor senare är jag 7 månader gravid nu. Jag vill också råda alla som söker hjälp för att få PREGNANT att kontakta just denna man, hans böner / riktlinjer och örter är effektiva. hans e-postadress: drcharlesspell@gmail.com WhatSApp: +2348146708557

Hej,

Vad vad det för örter, kan man köpa sådant i Sverige? Vad kostade det?
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet