• Anonym (Sulle)

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Är på rd 7 och får starkt plus på stickan. Någon mer som fått plus så tidigt. Och ja ovitrellen är ur systemet

• Anonym (Sulle)

Både clearblue och RFSU är positiva
  • Anonym (Sulle)
    Sallybrally skrev 2020-02-01 20:37:06 följande:

Jag plussade starkt på rd8 med ett 3 dagars embryo med dottern. Hur länge var ditt embryo odlat?

Har en 5 dagars! Plussade med RFSU första gången för 2 dagar sedan. Sjuk känsla !!
  • Anonym (Sulle)
    Sallybrally skrev 2020-02-01 21:13:03 följande:

Blir riktigt avundsjuk nu :D testade också på rd4 idag med blastocyst men fick blankt. Är det ett extra känsligt test? Jag testade bara med ett vanligt.

Nej det första testet jag tog var RFSU som man ska ta när man har bim egentligen! Så förvånad att den visar plus, det är dessutom inte med morgon kiss :D det kommer ska du se! Undra varför mitt hcg är så högt så tidigt, det är måååånga som inte får plus förens rd 12
  • Anonym (Sulle)
    Reflexgarn skrev 2020-02-01 21:45:37 följande:

Förlåt, förstår att ni verkligen vill se det där pluset men att hålla på att testa hela tiden och i förtid kan väl knappast vara nyttigt för ert psyke? Jag ska testa den 11e och har inte ens kommit på tanken att testa tidigare.

Blir ju lite som att öppna paketen innan julafton!

Man gör som man vill :D ditt psyke kanske inte klarar av det men andras gör ;)
  • Anonym (Sulle)
    Sallybrally skrev 2020-02-01 21:21:40 följande:

Så spännande! Tvillingar kanske? ;D

Det skulle inte vara helt fel ;) håller tummarna att det går vägen för dig <3
  • Anonym (Sulle)
    Sallybrally skrev 2020-02-01 21:13:03 följande:

Blir riktigt avundsjuk nu :D testade också på rd4 idag med blastocyst men fick blankt. Är det ett extra känsligt test? Jag testade bara med ett vanligt.

Som sagt så är det ju konstigare att plussa innan än att få ett minus! Så det betyder ju ingenting egentligen!
  • Anonym (Sulle)
    Sallybrally skrev 2020-02-01 23:49:27 följande:

Hur menar du?

Att det inte är vanligt att få ett plus såhär tidigt, utan att det är vanligare att det dröjer efter ET :) så inget att oroa sig för om man inte får plus tidigt
  • Anonym (Sulle)
    Patronsaint skrev 2020-02-06 13:59:55 följande:

Gjorde första vul idag och de kunde se 5 stora blåsor på ena sidan och på andra kunde dom knappt hitta min äggstock. Läkarn undrade om jag blivit opererad i magen och sa att annars kanske den gömner sig bakom livmodern. Så hon kunde bara se 2 små i kanten på äggstocken men vågade inte säga om resten hon såg var vätska eller blåsor. Känner mig jätte besviken att dom bara kunde se 7 äggblåsor. Ska dit igen på måndag på ny kontroll.

Hur många hade ni andra vid första vul? Vad är normalt liksom?

Hade 20 st, korta protokollet, 125 enheter gonal f
  • Anonym (Sulle)
    Patronsaint skrev 2020-02-06 19:17:14 följande:

Ja det låter ju som ett betydligt bättre resultat. Jag har högt amh och pco så trodde verkligen på bättre resultat. Får gonal f dos 225.

Åh vad tråkigt :( men som sagt!! Det behövs bara 1 guldägg <3
  • Anonym (Sulle)

Tack till er som grattat !!Känns sååå bra! Plussade redan rd 4 !! Första ivf och försökt bli gravid i 2 år, känns overkligt, hoppas på plus för alla som kämpar. Ge aldrig upp <3

• Anonym (Sulle)
    Mudcakemonster skrev 2020-02-10 18:48:18 följande:

Rd 10, inbillar jag mig? Analyser tas emot tack :)

Tycker mig se något !!!
  • Anonym (Sulle)
    Mudcakemonster skrev 2020-02-10 19:56:02 följande:

Åååh va kul att jag inte blivit inbillningssjuk! Hahha. Bara rd10 med tvådagars ännu.

Hoppas att det går lika bra som för dig! Grattis ännu i mängd och massor! Det ger hopp!

Hade du mensvärk känslor alls?

Tycker absolut att jag ser något!! Hade mensvärk första veckan, sedan som hugg i äggstockarna, lite för mycket info men jag kan inte få orgasm utan att det känns som världens jävla mensvärk under ca 3 minuter. Känns som sendrag i livmodern när jag reser mig hastigt . Har du symptom?
  • Anonym (Sulle)
    Mudcakemonster skrev 2020-02-10 20:22:11 följande:

Haha! Mera detaljer bara! Älskar detaljer!

Intressant! För jag har nu fått mensvär nere i magen coh i ländryggen. Mår lite illa till och från och är arg som ett bi!! Hahah!

Haha Ååh vad bra!! Okej det låter positivt!!! Jag trodde verkligen mensen skulle komma...kändes precis som mensvärk. Kan fortfarande få mensvärkskänsla! nu mår jag jätte illa och kräks på morgonen.
  • Anonym (Sulle)

Testdag imorn!

Själva plussträcket är starkare än kontrollsträcket ????

• Anonym (Sulle)
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-13 20:04:36 följande:

Testdag imorn!

Det ska inte vara frågetecken haha , utan smileys
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-13 20:04:36 följande:

Testdag imorn!

Det ska inte vara frågetecken haha
  • Anonym (Sulle)

Är nu gravid i v 10 på första ivf försöket <3 plussade redan RD 5 så kände redan då att det fungerade. Lycka till ni som kämpar på och går igenom detta. Ni är så starka.

• Anonym (Sulle)
    Astrid40 skrev 2020-03-19 17:34:32 följande:

RD 5 efter blastocyst?

Stämmer
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet